Hej!

Tänkte bygga ett badrum som skall ha följande:

• Toalett
  • Handfat
  • Tvättpelare med tvättmaskin och torktumlare
  • Dusch
  • Mindre badkar med lite bubblor och så
Ena sidan av rummet blir 3,3 meter, andra sida kan jag styra över ganska så fritt. Hur stort behöver badrummet vara för att få plats med alla grejer, utan att bli trängt men ändå vara så litet som möjligt?

Är det någon som har förslag på lämplig planlösning, eller planritningar på ett liknade badrum att inspireras av? Dörren kan placeras fritt på ena långsidan förresten (den som är 3,3 meter.)

Tack på förhand!

Ska det vara handikapanpassad ska det vara minst 1,7 meter brett.

Tack, givetvis så skall jag se till att det är handikappanpassat.

Jag funderar dock på om 5,61 kvm räcker till allt jag behöver få plats med. Ingen som sitter inne med lite smarta planlösningar på badrum?

Tror nog det bästa är om du själv skissar upp allt som du tänkt ha skalenligt på ex.vis rutigt blockpapper + en linjal + byertspenna förstås, då ser du även hur mycket fri yta som finns kvar överallt om du nu har någorlunda fria mått på andra väggsidan så är det väl bara och köra på, du lär ju behöva ett suddgummi men till slut hittar du nog en bra lösning själv ska du se :) kanske kan du få plats med wc brevid det nya badrummet så att du har den separat eller en på varje eller kanske ha en liten bastu eller planera för en om du nu har gott om utrymme på andra väggsidan, snåla inte allt för mycket med utrymmet om du har plats för ett mer rymligare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.