B
BigGitt: spänning, spänning...
18 svar · 21,1k läst
B
18 svar · 21,1k läst
T
Gvk
thomasx: Frågorna handlade om hur jag ska förhålla mig till reglerna vid läggning av golvvärme, eftersom reglerna inte säger ett knyst om detta. Men hos bkr fick jag aldrig ens chansen att ställa frågorna eftersom killen där avbröt mig redan när jag beskrev bakgrunden till mina frågor.
5 svar · 1,5k läst
Z
Zenshin: Tackar så mycket för svaret nino.
9 svar · 8,0k läst
J
JKHANSSON: ok, så trycker jag in röret utefrån, tack för alla tipps! kan jag lägga mig med en oro mindre =)
7 svar · 5,9k läst
·
G
Gladh: Okej tack.
2 svar · 1,5k läst
kimpo
kimpo: Ja, vad skulle vi göra utan våra kära regler.....:S
7 svar · 2,3k läst
nino
nino: tätskiktet sitter bakom plattorna och är tätt även om fog fattas. foga om kan du göra själv, köp rätt färg på hårdfog och gör enligt anvisningen på förpackningen mjukfog kan vara lite lurigt, enklast är väl att tejpa trycka i silicone och släta till med ett finger doppat i vatten med mycket YES diskmedel brunnen bör du kanske ta dit en bes.man för lägg upp kort här annars så
2 svar · 3,8k läst
kysan
kysan: Snygg!
7 svar · 5,4k läst
S
sin: Tack för svaren, Golvvärme är väl nästan ett måste oavsett material. Betong har vi som grund och huset verkar inte röra sig alls. Särksilt halt upplevde jag inte golvet, eller de marmorgolv jag tidigare haft nöjet att testa. Naturmaterial som marmor, kalksten och skiffer verkar både ha en mjukare och varmare känsla och vara mindre hala än glaserad klinker vad jag erfarit (viss klinker
3 svar · 6,4k läst
J
Jan-Å: Ja men då så, stänger tråden. Budskapet har nog gått fram så det räcker.
51 svar · 22,9k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Denna har jag tidigare hittat om man nu tvunget ka lägga golvgips i våtutrymme... Verkar vara den enda som är godkänd vad jag kan få fram... http://www.norgips.se/index0,760.htm
15 svar · 4,1k läst
P
Anonymiserad 67789: Det gick perfekt att skära med Dremel & liten diamantskiva, mycket smidigare än en stor vinkelslip :)
7 svar · 9,4k läst
S
schmidt: Hej Vi köpte ett Eksjöhus för ca 3,5 år sedan. Idag så upptäckte vi inne i duschkabinen mellan golv och kakel på väggen att det ser ut som kaklet har spruckit. Känner man utanpå så känns ingen spricka men det är innanför sk lackningen. När jag tittar mellan fog och kakel så tror jag, har ej testat att jag kan ta ett rakblad imellan kakel och fog. När vi hade vår första
0 svar · 1,4k läst
pason_67
pason_67: Obs, mina tankar är bara inom el-golvvärme.
7 svar · 1,3k läst
nino
nino: ring din spackeltillverkare och fråga är det enda svaret här... 4-5 25liters dunkar bör annars räcka om det är ett normal stort badrum som ska spacklas
1 svar · 1,7k läst
nino
nino: jag menade inte så... att jag beskyller TS för att vilja eller ha för avsikt att lura någon ev. framtida köpare utan bara göra TS uppmärksam på vad som ev. kan hända vid en försäljning eller skada
9 svar · 11,0k läst
O
OlaF: Vi planerar att sätta in ett Dansani square men undrar över "top-solid". Sidenmatt yta kan ju vara snyggt men vi har aldrig sett den i utställningar och är dessutom oroliga för att den är svår att hålla ren. Det är ju trots allt ett handfat där det kommer hamna maskara och tandkrämsjox... Någon som kan dela med sig av erfarenheter av detta material? /Ola
0 svar · 2,4k läst
H
SBH: tycker du ska fråga på norsk sida då.tänk på det inte är samma försäkringsregler
19 svar · 2,1k läst
T
thomasx: Hejsan Ja, att hindra formen att flyta upp är inga problem i mitt fall, då det är små ytor det gäller och det kommer räcka med antingen tyngder eller mothåll mot taket. Problemet i mitt fall blir att säkerställa total utflytning, men det får ordnas med några avluftningshål i form-taket. Intressant att det görs på "industriell" nivå, om än upp-och-ner, men då förstår jag att det
4 svar · 1,3k läst
nino
nino: tätskikt tak: Nej möjligen målat med våtrumsfärg wc delen: gränsfall... hade det funnits en dörr där så nej... nu nja.. mustock: ja om det blir tätskikt i hela wcdelen (limma ev. en gips över ) el: är det slang/rör så ska det vara manschetter är det dosor så är det bara att skära upp folien fall: nja... bör nog vara aninngens fall 1/500, bara så att det inte är bakfall
1 svar · 2,0k läst
L
LBviking: Betong, då skippar vi armering
5 svar · 1,4k läst
·
T
thomasx: Titta runt lite i hall-avdelningen i möbelbutikerna, det finns många klassiska hatt-hyllor i den stilen!
2 svar · 2,7k läst
Y
yamahafj: Tack för tipset.
2 svar · 1,1k läst
Y
Mr Sound
Mr Sound: [citat] För det första skulle du inte betalat fakturan men gjort är gjort, det du kan göra nu är att vända dig till konsumentvägledningen i din kommun. Hoppas du har kvar kvitto och offerten för detta ligger helt på företaget att rätta till. Finns så många lallare som driver företag...
1 svar · 1,3k läst
ByggPutte
ByggPutte: Våtrums gips ;-)
8 svar · 5,2k läst
nino
nino: skarvremsorna är inte ångtäta (om jag inte misstar mig nu) så därför kan vattnet dunsta man lägger aldrig folien omlott utan den ska ligga kant i kant
19 svar · 11,7k läst
C
ChrisD: oisolerat utifrån just där tvättstugan är o duschhörnan är tänkt, men på övriga ställen är de cellplast o platon.. dock ligger de platonmatta där dusch hörnan är tänkt....ingen asfalt såvitt ja vet..
6 svar · 1,6k läst
L
LBviking: Det blev LIP VS30 system 17. Någon som vet hur mycket det bygger ungefär? 2mm?
3 svar · 1,6k läst
P
pe35ha: Grattis! bilder vill jag gärna se då vi ska starta vårt badrumsprojekt inom kort
2 svar · 1,1k läst
S
savio: [citat] Hänger inte riktigt med på vad du menar om jag ska vara ärlig.
5 svar · 12,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.