Byggahus.se

"Utdragbar dusch brevid toalettstol???"

1. M
    Medlem · 2 inlägg

mollys

Medlem
    Hej!

Vi är på jakt efter en utdragbar handdusch som man kan ha bredvid toalettstolen för att underlätta rengöring av denna. Det finns gott om utdragbara blandare till kök, men vi vill ju inte ha ngn vanlig kran bredvid, utan enbart ett duschhandtag som man drar ut när den ska användas!

Är det ngn som har sett någon sådan produkt?

Tack på förhand!
    Häls
    Molly

2. J
    Medlem · Västerbotten · 3 inlägg

Janérik

Medlem
    Om du har handfatet nära till så finns det handfatsblandare med tillhörande handdusch hos alla större leverantörer av blandare.

Mvh Janérik

3. G
    Medlem · 6 978 inlägg

gaia

Medlem
    man kan också köpa en handdusch separat och koppla på undersidan av befintlig handfat. Handusch har ett hållare att montera valfritt på väggen och 1,5m slang. Handduschen har avstängningsknapp så man behöver inte vara nära handvasken när man använder duschen. Vår modell ( känd finsk märke som jag inte minns just nu) är ej av typ utdragbart och hänger synligt på en vägg.
    Vi köpte våran på sigro men det går att hitta på andra ställen också. Om jag minns rätt så såg jag en sådan på ClasOlsson ...
    gaia

4. M
    Medlem · 2 inlägg

mollys

Medlem
    Hej igen!
    Tack för Era svar!
    Nej, det är inte nära till handfatet...vi kommer att dra en egen vattenledning till denna och därför vill vi gärna ha en utan kran och med utdragbar slang, så man bara ser själva handtaget när den inte används. Vi såg en sådan på vår semester i Italien, men det var ingen som visste vad det var för märke på den...insåg inte hur svårt det är att hitta denna produkt!!!

Häls
    MOLLY

5. G
    Medlem · Södermanland · 167 inlägg

gnilrub

Medlem
    Är det någon som har någon ny info om det här? Jag letar också efter en handdusch som ska sitta på väggen bredvid toalettstolen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.