Vi håller på att planera badrumsrenovering och är lite fundersama på val av inredning. Vi har kollat på Aspen och det är ju fantastiskt trevligt. Om än i toppen på prislistan...
Blev tipsad om IKEAs badrumsserie Godmorgon och blev positiv överaskad både över design och att det verkade vara bra kvalité. Vissa andra möbler man köpt genom åren har ju varit sådär... Priset är ju oerhört tilltalande iaf
Någon som köpt och testat dom ett tag?
Sen är vi inne på att ha dubbelhandfat i porslin. Enligt säljare på IKEA blir detta för tungt/instabilt att ha på väggen (eller var det för dålig kvalité på möbeln?) så de rekommenderar att man har ben på kommoden då.
Blev tipsad om IKEAs badrumsserie Godmorgon och blev positiv överaskad både över design och att det verkade vara bra kvalité. Vissa andra möbler man köpt genom åren har ju varit sådär... Priset är ju oerhört tilltalande iaf
Någon som köpt och testat dom ett tag?
Sen är vi inne på att ha dubbelhandfat i porslin. Enligt säljare på IKEA blir detta för tungt/instabilt att ha på väggen (eller var det för dålig kvalité på möbeln?) så de rekommenderar att man har ben på kommoden då.
Jag tänkte också köra utan ben med IKEAs godmorgon. Jag har lättbetongvägg och tänkte kompletera infästningen för att vara säker på att det sitter. Jag tittade på benen när jag var på IKEA och blev litet förundrad över att de inte var justerbara, hur kompenserar man för fallet då ?
Ska också sätta upp en Godmorgon kommod från IKEA i mitt badrum.
Blev lite besviken på att det krävdes ben men nu fått nytt hopp.
Kommoden är 100 cm lång och väggen är rejält reglad.
(många extra reglar dels för cc30 och för infästningar som inte kunde bli vid cc30)
Funderar på att sätta den med ben och sedan plocka bort dem.
Skulle det svikta så får väll benen åka dit igen.
mvh Roland
Blev lite besviken på att det krävdes ben men nu fått nytt hopp.
Kommoden är 100 cm lång och väggen är rejält reglad.
(många extra reglar dels för cc30 och för infästningar som inte kunde bli vid cc30)
Funderar på att sätta den med ben och sedan plocka bort dem.
Skulle det svikta så får väll benen åka dit igen.
mvh Roland
Har samma problem men tror att det finns ben på Bauhaus som är gängade i botten och tassar finns att köpa till.Marv skrev:
Åh, den här tråden vill jag ha fler svar i! Kvalitet? Känsla? Jag tycker att helt plötsligt är IKEA ett alternativ till badrummet. De kommoder som har funnits tidigare har ju inte alls varit något alternativ. Men dessa är ju faktiskt enkla och snygga
SÅ - mer erfarenhet efterlyses! d^_^b eller q(;^p ??!!
SÅ - mer erfarenhet efterlyses! d^_^b eller q(;^p ??!!
Medlem
· Västragötaland
· 870 inlägg
Ok med komod, akta er för blandarna från IKEA. Ben behövs för de som har ett begränsat sunt förnuft. Man får väl se till att det sitter med rejäla skruv och en vinkel undet mot väggen. Har man inte den förmågan att se vad som behövs för att montera det så det sitter kvar, köp ben.
Nyss montera ikeas handfat och skåp i mitt nya badrumm och är nöjd. kräver dock ben och att man skruvar den väggen. Är ju lite knepigt att få allt att bli rakt men det funkar
Men som sagt köp ingen blandare där utan köp en av de stora märkena om den skulle gå sönder.
Men som sagt köp ingen blandare där utan köp en av de stora märkena om den skulle gå sönder.
Varför akta sig för IKEA's blandare? Våra fungerar ypperligt, inga problem alls Allt går ju sönder i sinom tid, om en "kvalitetsblandare" för 3500:- går sönder efter 7-8 år har jag kunnat byta ut 4 blandare från IKEA utan att förlora på det och då börjar det även bli dags att göra om badrummet igen..Havsutsikt skrev:
Givetvis måste man tänka sig för innan man sätter upp tunga möbler på väggarna så där håller jag med om att man behöver lite sunt förnuft innan man går vidare och skruvar upp kommoden med medföljande skruv och plugg...
Medlem
· Västragötaland
· 870 inlägg
Av erfarenhet så är livslängden begränsad på dessa blandare och läckage benägenheten även den större. Men om man har blandarbyte som hobby så kör på med IKEA, de håller din hobby igång.
IKEA's ben är väl justerbara. Iallafall de vi köpte till tvättstugan, de var mellan 16-17 cm. så man hade 1 cm på sig att justera benen.
Köpte även en blandare (bågvik) som jag kopplade in och nästa morgon var det bara att koppla ur den igen och reklamera, den läckte... Köpte en ny lite enklare modell istället, får se om den håller än har jag inte behövt bytate den iallafall.
Köpte även en blandare (bågvik) som jag kopplade in och nästa morgon var det bara att koppla ur den igen och reklamera, den läckte... Köpte en ny lite enklare modell istället, får se om den håller än har jag inte behövt bytate den iallafall.
Måste varna för deras blandare. jag köpte en modell till köket som började läcka efter 12 månader. Ikea betalade dock för hantverkare som bytte dyn (något jag krävde för jag vägrade lägga ner de, 10 minuterna på att göra det av principskäl) samt en ny blandare
Har installerat en Aspen dubbelhandfat i badrummet, körde ett enkelhandfat samt kommod Ikea på gästtoan, Ikeas funkar fint, men Aspen ger ett helt annat kvalitetsintryck. Ikeas badrumsmöbler tycks ha blivit snyggare/bättre de senaste åren, men något jag har svårt för är handfat i plast.