O
Oschar: "Det här behöver du för att få upp din blandare: ● Duschblandare ● Skruvdragare ● Skruvar ● Kakelborr ● Fasta nycklar/polygrip ● Silikon ● Laserpass ● Plugg ● Gummiklubba ● Kontätning Någon som har en kontätning till salu, behöver runt två stycken. Hittade det inte hos mitt lokala bauhause...
78 svar · 20,5k läst
·
nino
nino: Man kan limma upp LUXskivor på väggarna istället för att putsa Är det väldigt ojämnt så kan man först göra punkter som är raka där man fäster skivorna och så använder man minst 20mm skivor
3 svar · 2,3k läst
pelpet
pelpet: Om badrummet inte behöver renoveras, och det enbart är platsen för tvättmaskin som motiverar detta, så finns det flera alternativa lösningar. Se den här posten. Ny länk till IDO-tvättstället 11166: Hur långt är badkaret? Ni kanske kan byta ut det mot ett duschbadkar av lämplig längd och få plats med en vanlig tvättpelare? Vi har ett Z150 hemma och det funkar bra att bada i. Jag
3 svar · 5,2k läst
·
reptil
reptil: Det finns inga krav på att man ska äga en viss del av huset; det räcker alltså med 1% om det skulle vara så. Vidare behöver man inte både bo i och äga huset, undantaget här är givetvis sommarhus. //reptil
36 svar · 5,6k läst
·
hantverkare1
hantverkare1: Väldigt ofta får man vad man betalar för...
41 svar · 10,0k läst
·
H
Handdukstorksexperten: Hej! Det ser ut som Sanova förutom att de har uppdaterat elanslutningen. http://sanova.se/hdt_margaroli_show.asp?id=2 Tillverkas av http://www.margaroli.com/products/scaldasalviette-elettrici.php?lang=en Är det garanti kvar?
1 svar · 1,3k läst
·
L
lordi: Ok, det var en sån med skenor. Då borde det bli tätt med silikon.
7 svar · 14,0k läst
H
hempularen: [citat] Om de kommit ihåg den...
10 svar · 7,7k läst
Thomas59
Thomas59: [citat] Bästa svaret får du nog från tätskiktstillverkaren. Vissa godkänner. Andra inte. Med dagens foliebaserade tätskikt är ju möjligheterna att "skarva" betydligt större än den tidigare geggan man rollade på. Det krävs dock noggrannhet och försiktighet av hantverkaren, givet att tillverkare säger att det är ok.
14 svar · 4,2k läst
E
esox71: Köpte Gustavsbergblandare till toatvättställ på Hornbach häromdan. 475:- för "standardmodellen".
5 svar · 2,4k läst
E
elisa_82: tog dem här då nyansen var bra med mina kakel .www.k-rauta.se/pages/productsearch.aspx?k=500636781 den här till golvet www.k-rauta.se/pages/product.aspx?p=FOG DEKOR PREMIUM MÖRKGRÅ 4KG&c=Kakel/klinkertillbehör&category=Krauta24015(Rautakesko Sweden Catalog)&cat=K-Rauta Sweden VCatalog&pid=000000000500636776(Rautakesko Sweden Catalog)&PageSize=10 den här variant som står på klinker fog
9 svar · 6,3k läst
·
N
NyByggareSthlm: Jag skulle inte acceptera detta, lättare att rätta till nu än att störa sig i evigheter.
14 svar · 5,0k läst
·
E
elisa_82: [bild] skulle vilja ha en sånt hylla i duschen men tyvärr hantverkare sa att det var regel där jag ville ha hylla liggande. nu han har gjort den stående inte så fint tycker jag som liggande! jag skulle vilja ha den separat inte med andra vägg för att ha lista runt om . ett annat problem är att den är bara 7 cm djupt inte äns 10 som kakel :( kan man sätta en hel kakel i så fall kanske
26 svar · 11,8k läst
·
K
Klakorp: Hej! Min lägenhet ligger en halvtrappa upp med källare under. Mellan källare och min lägenhet är det gjutet golv. Under mitt badrum ligger "pannrummet" som till för några år sen innehöll en gammal anläggning för fjärrvärme med stor värmeväxlare som höll temperaturen i pannrummet på ca 20-25grader. För några år sedan byttes anläggningen till en modern som nu inte ger någon
0 svar · 916 läst
E
elisa_82: den där som var för runt 2000 kr :)
5 svar · 4,3k läst
H
hempularen: Det är som sagt troligen en bostadsrätt som detta gäller. Då gäller inte reglerna om dolda fel, enl. jordabalken. Men då gäller istället köplagen. I den finns liknande formuleringar om köparens rätt till ersättning för fel som han inte haft anledning att förväntass ig. Men där finns också ungefär samma lydelse att köparen har inte rätt till ersättning för fel som köparen
8 svar · 5,1k läst
J
JKrister: Vi byggde ny badrum och då där vi hade en utanpåliggande träbalk. Den målades med vit silikonfärg och fick fullgott tätskikt. Så om det inte är i direkt närhet med vatten går det ju att lösa.
5 svar · 943 läst
Andreas Lundgren
Andreas Lundgren: Jo, det ska jag så klart göra. Just nu ser jag ju att det inte passar, och jag ser ju hur mycket som måste kapas. Men jag får väl kolla med monteringsanvisningen också. Sitter det inte en stor självhäftande "häftkudde" på hela baksidan? Kommer den att överleva? De la dessutom silikon på hårdfogen som är mellan plattorna bakom blandarfästet för att det inte skulle rinna vatten
6 svar · 7,0k läst
·
F
freddemp5a: http://www.viivilla.se/tradgard/pool-bad-spa/ratt-och-fel-i-badrummet/ Glömde länken!
13 svar · 8,0k läst
N
Niq: Eller glasmästare. Vi säljer gärna tuber med lite i. Säljer faktiskt ganska många tuber med lite i.
15 svar · 9,3k läst
·
Andreas Lundgren
Andreas Lundgren: [citat] Det kan bli svårt att hålla rent så mycket fog i duschhörnan, jag hade undvikt det. Se till att fog-impregnera i alla fall!
4 svar · 1,1k läst
Andreas Lundgren
Andreas Lundgren: Jag förstår egentligen inte varför man ska ha 10 mm mellan vägg och golv, utrymmetkommer ju ändå att fyllas med flytspackel sen. Och du kan inte ha mellanrum mellan golvspånskivorna, då rinner flytspacklet igenom. (Jag hade ett hål efter en spik, det rann igenom en halvliter flytspackel..)
1 svar · 1,2k läst
pelpet
pelpet: Badrummet drar ju normalt in luft under dörren och ut genom frånluften ja - men om man har kondens så borde man väl tillfälligt kunna öka luftflödet genom badrummet genom att öppna spaltventilen i ett fönster och köra fläkten. Jag tror alla veluxfönster har vädringsventilen men det är ju fritt att ha den öppen eller stängd. Jag har alltid haft den stängd.
9 svar · 4,9k läst
Andreas Lundgren
Andreas Lundgren: Samma svar som på den här frågan: http://www.byggahus.se/forum/badrum/234386-gjuta-golv-lite-fragor.html :)
3 svar · 1,3k läst
Andreas Lundgren
Andreas Lundgren: Vad är det för underlag under reglarna vi ser? Kolla avsnitt 2.4 och 2.5 (sidan 8) här, så får du lite information om tillåtna lutningar, krav på underlaget etc. Det är GVK's branch-regler för våtrum. http://www.gvk.se/media/3470/S%C3%A4kra%20V%C3%A5trum%20-%20september%202011%20-%20utg%C3%A5va%204.pdf
1 svar · 828 läst
I
Ingper: OK. Och eftersom detta är klassat som föreningslokal så är det nog förklaringen till kravet. Stort tack.
2 svar · 6,0k läst
E
elisa_82: ja till väggar ska vara vit och till golvet mörkgrå, på kruta mörkgrå var inte så mörkt var bra tyckte jag men den här vet inte hur den blir efter blandning! men jag tror ska köpa från kruta till golvet.
6 svar · 2,3k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] En bild eller skiss hade i och för sig gjort det lättare att förstå hur du menar...
3 svar · 2,7k läst
N
Niq: [citat] Vad för kemikalier som är farliga för oss är tillåtna i usa och inte här ? Tror inte det är farligare att köpa kemikalier från ett utvecklat land som usa där man dessutom kan bli stämd för allt. Man kanske ska undvika att köpa från lågt utvecklade länder.
20 svar · 22,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.