N
Niq: [citat] Vad för kemikalier som är farliga för oss är tillåtna i usa och inte här ? Tror inte det är farligare att köpa kemikalier från ett utvecklat land som usa där man dessutom kan bli stämd för allt. Man kanske ska undvika att köpa från lågt utvecklade länder.
20 svar · 22,8k läst
P
polymath: Tackar så mycket för svaren! Jo det får nog bli att jag förbereder mig på att blåsa ur rubbet. Jag slipper ju o va sysslolös i sommar :cool:
3 svar · 3,7k läst
F
freee: En liten update nu 3 veckor efter att allt blev klart :) Vart att jag drog iväg till närmsta Comfort-butik (Stuvsta rör) o ställde samma fråga till dom som jag tidigare ställt här. Blev rekommenderad deras raka WC-anslutning vilken var det närmaste identisk med den jag länkade från Bauhaus i mitt tidigare inlägg. Slog till på den direkt så 206 kronor fattigare åkte jag hem, tryckte
11 svar · 13,2k läst
pelpet
pelpet: Jag beställde mina 4 lampor från tyskland, gick lös på omkring 2000:- med frakt. Hade jag köpt dem i sverige hade jag fått lägga på en dryg tusenlapp på priset. Det spelar mig ingen större roll vad det står för avsändaradress på paketet, och så fick jag lite nytta av skoltyskan :) Mina lampor ovan ger mysbelysning i badrummet med 1-2 st tända och städbelysning med 3-4 st tända.
7 svar · 2,5k läst
T
tank77: Ja, dom flesta tillverkare brukar ha större lister som tillbehör.
2 svar · 1,4k läst
Krilleman
Krilleman: Nej, inte då. Ahlsells huvudlager i Hallsberg har nu ikväll 10st på hylla! Men du verkar ha löst det endå ;)
5 svar · 1,1k läst
nino
nino: hempularen: tänkte inte alls på de sakerna du räknade upp men så klart har du rätt Köp en riktig och godkänd stol / fixtur
4 svar · 1,7k läst
Bödde
Bödde: Hej! Utan tvekan skulle jag säga. Sätt plast och investera i en fuktstyrd fläkt, så behöver du inte oroa dig för fukt.
1 svar · 1,3k läst
E
elisa_82: nej vi har inte skrivit något allt är muntligt.
28 svar · 6,9k läst
·
E
Eddie Karlsson: hej, jag fick ett bubbelbadkar men är lite osäker på hur jag ska koppla in det. Badkaret är ett serie viking casper. under badkaret sitter det 3st magnetventiler och en rörkoppling, ska det kopplas varmvatten,kallvatten eller luft till kopplingen? är det någon som har en monteringsaanvisning kanske t.o.m.?
0 svar · 727 läst
O
oracle: ska göra samma sak och är nyfiken på hur du gjorde med mattan och tätskiktet
4 svar · 3,2k läst
X
Xyliot: Ska renovera badrummet på nedervåningen och är inne på att flytta badkaret till ovanvåning för att på så vis vinna lite plats. Min fråga är om golvet håller för detta. Är kaklat golv med 45*215 reglar cc600 som bjälklag vad jag kan utläsa på ritningen. Någon som vet vad om det går eller vad de generella rekommendationerna är? Tack på förhand!
0 svar · 1,5k läst
K
Klockan: Tittade på klinker i en butik och säljaren pratade sig väldigt varm för Starlike fogmassa http://www.casaceramica.fi/ohjeet/Starlike_SVE.pdf Någon som har någon erfarenhet av denna? Är det något att ha, eller är det bara bortkastade pengar? Finns det någon nackdel/hake med den?
0 svar · 934 läst
Demmpa
Demmpa: [citat] Ja exakt, tanken var att få bort svartjobben inte att företagen skulle tjäna en massa extra pengar genom att salta tidsåtgången. Företagaren skulle få in samma pengar men det skulle bli lite billigare för kunden så att inte kunden skulle ta in billig svart arbetskraft.
20 svar · 3,1k läst
·
nino
nino: perfekt, nu kan du som gott på nätterna :)
37 svar · 9,5k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Jobbat en del med LIP idag. Måste säga att limmet inte alls är lika överjävligt som ni påstår. Var lätt att göra rent verktygen i vatten, bara man gör det direkt när man är klar efter max 2 timmar. Roller tycker jag dock inte gick bra, körde istället med bred pensel för våderna. Jag blandade tyvärr en hel hink med lim men det var dumt. Det tar tid att sätta remosorna och inte
21 svar · 6,3k läst
·
dadid
dadid: Har idag jagat runt efter rätt grå nyans på klinkerfog. Slutligen fann jag vad jag sökte på CC Höganäs. Skulle precis blanda och skrida till verket, men gjorde något mycket vuxet. Jag läste på förpackningen... Med stora tydliga tecken anges att fogen som heter FB 200 är avsedd för fogar mellan 4-10 mm. Jag har 2 mm fog. Vad göra? Går det ändå eller bör jag absolut se mig om
0 svar · 727 läst
O
olofh: [citat] Tur det blev fikasugna då så slapp jag spackla understa omgången!
7 svar · 10,6k läst
·
nino
nino: Är dom lika grova? eller är den ljusa slätare? Kan vara olika mycket plast i dom
5 svar · 3,7k läst
S
slurppe99: Klorin och svamp ger mer skrubbarbete och det verkar du inte gilla. Köp ett sprejflaska för dusch/badrum som även är fettlöslig. Cilitbang har en som är mot mögel och beläggningar som innehåller även klorin. Det finns andra produkter som snarlika. Följ instruktionerna och det som blir kvar kan du behöva spruta på en gång till och gnugga bort det. Ett antikalkmedel kan du också
4 svar · 2,2k läst
·
V
vectrex: Ska du ha stående plattor? Hursomhelst så är väl den generella lösning på problemet ovan att ta ut 0,19 biten på 2. Du får i så fall 7 hela plattor (istället för 8) och 2 bitar i vardera hörn som blir 0,59 bitar. Alltså 0,59x30 = 17,8cm.
2 svar · 1,9k läst
Andreas Lundgren
Andreas Lundgren: Det blev bättre efter att jag strax efter jag tagit fotot bestämde mig för att skruva av klämringn, stryka ut mattan (i med lite mer lim) och på med ringen igen. Åsarna är bara 2-3 mm höga nu och hårda så jag tror det är lim under... :-/
6 svar · 4,0k läst
·
E
elisa_82: aha ok va bra tack jag tror stod på modellen 2,0. men att tänka på. alltså han tar 10 000 kr .I offerten ingår: Golvvärme 4 st Led-spottar med dimmer Matning och inkoppling av spegelbelysning. Uttag i badrum(Vid dörren) Bortkoppling av element(kabel) Tomrör för framtida fläkt + fläkt 2300 kr. alltså totalt betalar vi 12 300 kr :( ohh va mycket dem tar min lön i en hel mån :D är det
4 svar · 1,6k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Det är ett utmärkt arrangemang tycker jag! Dels vet man att golvet blir tätt, dels blir golvet mycket varmare och behagligare att gå på än klinker, om man inte har golvvärme. Och att avsluta kaklet 5 - 7 cm över golvet, som tank77 beskriver, gör att det blir mycket enklare att hålla rent. Jag hade så i mitt förra hus och det var ingen som klagade :) (Nu har jag plastmattor även på
4 svar · 15,9k läst
I
injonil: I BBR 3:2 hittar jag hänvisningar till BBR 8:22 där det står såhär: 8:22 Skydd mot att halka och snubbla Gångytor ska utformas så att risken för att halka och snubbla begränsas. I utrymmen där lutning, väta, spill eller nedisning ökar risken för halka ska ytmaterialens egenskaper anpassas till detta. Oväntade förändringar av ytmaterialens halkegenskaper ska undvikas, särskilt
7 svar · 4,6k läst
Andreas Lundgren
Andreas Lundgren: Man har inte vattentätt (klass VT) i taket, utan vattenavvisande (klass VA), det är två olika klasser på våtrumsfärgen. Jag tror också att springorna är tillräckligt vattenavvisande. Sen borrar du kanske ändå hål för spottar, och då har du ännu större springor för ånga. Jag tog istället bort ångspärren ovanför taket i badrummet så att fukt som letar sig upp kan ta sig
5 svar · 5,5k läst
S
Savanna: [citat] Men så bra, då är det bara att börja gipsa inför att mattläggaren kommer. :D Tack!:thumbup:
3 svar · 3,3k läst
S
sblixten: Om du limmar ihop höger sida tror jag det håller med enbart en regel i väggen på baksidan. Annars finns konsoler för dolt montage.
1 svar · 1,3k läst
·
B
blue.b: Det är nog en ventil som gör att pumpen drar tjuvluft och skapar bubblor. Jag hade en liknande funktion på karet i mitt gamla hus.
4 svar · 4,0k läst
·
K
koljan: Mycket ska man se!
9 svar · 3,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.