Hej. Polaren ringde om hjälp eftersom det läcker från hans duschpanel. Det har läckt ett bra tag nu och han har fått 2 nya paneler som också börjat läcka efter 1-2 veckor.
1412866287776.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

1412866318581.jpg
Skapa konto

Företaget som säljer duschpanelerna har monterat dit ventilerna så att det går att stänga av vattnet till duschen. Det har tydligen även monterats tryckmotstånd för dom trodde att trycket var högre än vad duscheb klarade, även det utan resultat.

Jag är inte så bra på sånt här så vänder mig till er om tips och hjälp.

Tack på förhand!

Men, bliderna. Är de på inkommande vatten? Är det där det läcker? Ser ju inte snyggt ut. Det ser till och med ut som gips bakom.

Är det rätt dimensioner på kopplingar?

Hade en formidabelt inkompetent firma för ett antal år sedan hos mig som hade monterat fel hanar (större) på honorna. Efter att vi relkamerat två ggr var ansvarig hemma hos oss o skrek att vi var dumma i huvudet och att det bara behövde efterdras.....vi tog dit en annan vvs are som fixade allt. Han hittade felet direkt.

Exakt var är det som det läcker?
Monterar firman alla delar och din kompis gör ingen vvs-inkoppling?

När jag ser bilderna, så är nog inte läckande duschpaneler det största problemet här. Det ser ut som hela badrummet är ett fuskbygge.

• Gilla
Marre666 och 2 till
  • Laddar…
Byggis1976 skrev:
Men, bliderna. Är de på inkommande vatten? Är det där det läcker? Ser ju inte snyggt ut. Det ser till och med ut som gips bakom.

Är det rätt dimensioner på kopplingar?

Hade en formidabelt inkompetent firma för ett antal år sedan hos mig som hade monterat fel hanar (större) på honorna. Efter att vi relkamerat två ggr var ansvarig hemma hos oss o skrek att vi var dumma i huvudet och att det bara behövde efterdras.....vi tog dit en annan vvs are som fixade allt. Han hittade felet direkt.
Okej, alltså det kommer vatten ur kopplingarna. Gips är det!
Vet ej om det är rätt storlek på kopplingarna!

AndersS skrev:
Exakt var är det som det läcker?
Monterar firman alla delar och din kompis gör ingen vvs-inkoppling?
Det läcker överallt i panelen i princip. Firman har gjort allt förutom koppling av ventilerna, så inget är gjort av polaren.

lordi skrev:
När jag ser bilderna, så är nog inte läckande duschpaneler det största problemet här. Det ser ut som hela badrummet är ett fuskbygge.
Kan du förklara?

Vad menas med panelen ? Förstår egentligen inget av frågan. Men ser att det verkar vara fler fel än ett läckage.

Det verkar ju inte ens finnas tätskikt. Råd din kompis att ta in en besiktningsman för att undersöka hela badrummet.

anhest skrev:
Kan du förklara?
Förutom att rördragningen ser amatörmässig ut, så ser jag följande;
Tätskikt saknas, manschetter runt rör saknas, rören kommer snett ur väggen och även för nära hörnet. Är resten av badrummet utfört så, vilket man kan misstänka, så är det bara att riva ut igen tyvärr.

• Gilla
Globetrot
  • Laddar…
F'låt, men du har ju inte lagt ut någon blid på mågon panel. Är din polare säker på att det är själva panelen det är fel på?

Eller har bilderna på fuskbygget ingenting med brevskrivaren att göra? :x

Svarar alla här, var förbi igen och fotade!

1412877368440.jpg
Skapa konto

1412877414555.jpg
Skapa konto

Alltså det läcker ur panelen, slangarna spricker typ. Företaget som säljer panelen har bytt ut panelen 2-3 gånger utan resultat!
1412877674500.jpg
Skapa konto

1412877705495.jpg
Skapa konto

Frågan är alltså, tror ni panelen är fel eller är detta ett rent fuskbygge?

Tätskikt ska det vara. Badrummet i sig ser bra ut förövrigt. Enda som strular är duschen, värt att nämna att det låg ett badkar där tidigare.

Förklara gärna hur ni tänker så kan jag vara med vid eventuell besiktning och när firman kommer på besök!

Tittade på de nya bilderna, men det är lite svårt att se. Är det något vitt tätskikt eller är det gips man ser?

lordi skrev:
Tittade på de nya bilderna, men det är lite svårt att se. Är det något vitt tätskikt eller är det gips man ser?
Känns inte som gips.
1412879292002.jpg
Skapa konto

Det ser ut som det finns tätskikt då iaf.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.