Hej. Polaren ringde om hjälp eftersom det läcker från hans duschpanel. Det har läckt ett bra tag nu och han har fått 2 nya paneler som också börjat läcka efter 1-2 veckor.
Företaget som säljer duschpanelerna har monterat dit ventilerna så att det går att stänga av vattnet till duschen. Det har tydligen även monterats tryckmotstånd för dom trodde att trycket var högre än vad duscheb klarade, även det utan resultat.
Jag är inte så bra på sånt här så vänder mig till er om tips och hjälp.
Tack på förhand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Företaget som säljer duschpanelerna har monterat dit ventilerna så att det går att stänga av vattnet till duschen. Det har tydligen även monterats tryckmotstånd för dom trodde att trycket var högre än vad duscheb klarade, även det utan resultat.
Jag är inte så bra på sånt här så vänder mig till er om tips och hjälp.
Tack på förhand!
Men, bliderna. Är de på inkommande vatten? Är det där det läcker? Ser ju inte snyggt ut. Det ser till och med ut som gips bakom.
Är det rätt dimensioner på kopplingar?
Hade en formidabelt inkompetent firma för ett antal år sedan hos mig som hade monterat fel hanar (större) på honorna. Efter att vi relkamerat två ggr var ansvarig hemma hos oss o skrek att vi var dumma i huvudet och att det bara behövde efterdras.....vi tog dit en annan vvs are som fixade allt. Han hittade felet direkt.
Hade en formidabelt inkompetent firma för ett antal år sedan hos mig som hade monterat fel hanar (större) på honorna. Efter att vi relkamerat två ggr var ansvarig hemma hos oss o skrek att vi var dumma i huvudet och att det bara behövde efterdras.....vi tog dit en annan vvs are som fixade allt. Han hittade felet direkt.
Okej, alltså det kommer vatten ur kopplingarna. Gips är det!Byggis1976 skrev:Men, bliderna. Är de på inkommande vatten? Är det där det läcker? Ser ju inte snyggt ut. Det ser till och med ut som gips bakom.
Vet ej om det är rätt storlek på kopplingarna!
Svarar alla här, var förbi igen och fotade!
Alltså det läcker ur panelen, slangarna spricker typ. Företaget som säljer panelen har bytt ut panelen 2-3 gånger utan resultat!
Frågan är alltså, tror ni panelen är fel eller är detta ett rent fuskbygge?
Tätskikt ska det vara. Badrummet i sig ser bra ut förövrigt. Enda som strular är duschen, värt att nämna att det låg ett badkar där tidigare.
Förklara gärna hur ni tänker så kan jag vara med vid eventuell besiktning och när firman kommer på besök!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Alltså det läcker ur panelen, slangarna spricker typ. Företaget som säljer panelen har bytt ut panelen 2-3 gånger utan resultat!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Frågan är alltså, tror ni panelen är fel eller är detta ett rent fuskbygge?
Tätskikt ska det vara. Badrummet i sig ser bra ut förövrigt. Enda som strular är duschen, värt att nämna att det låg ett badkar där tidigare.
Förklara gärna hur ni tänker så kan jag vara med vid eventuell besiktning och när firman kommer på besök!