Hej
Någon som har ett bra tips hur man kommer åt runt kröken på toalettstolen för att kunna täta när väl stolen sitter på plats? Dvs runt röret ner i avloppet. Stolen är en IFÖ SIGN 6860.
Det är riktigt tight mot väggen och jag kommer knappt in med handen.
Funderar på att försöka hitta ett munstycket som är böjbart till silikonpatronen och på så sätt komma runt. Någon som vet var man kan hitta sådana ?
Tack för hjälpen
Någon som har ett bra tips hur man kommer åt runt kröken på toalettstolen för att kunna täta när väl stolen sitter på plats? Dvs runt röret ner i avloppet. Stolen är en IFÖ SIGN 6860.
Det är riktigt tight mot väggen och jag kommer knappt in med handen.
Funderar på att försöka hitta ett munstycket som är böjbart till silikonpatronen och på så sätt komma runt. Någon som vet var man kan hitta sådana ?
Tack för hjälpen
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Kan du inte istället förklara varför du ska kladda dit sån satans silikonskit där ???
Silikon är ett fördärv och i de flesta läge värre än det värsta limmet !
Hur gör du den dagen du behöver byta toalettstol hade du tänkt ?
Nä, snälla... använda rätt saker på rätt plats för det finns saker avsedda för att hålla tätt här.
Silikon är ett fördärv och i de flesta läge värre än det värsta limmet !
Hur gör du den dagen du behöver byta toalettstol hade du tänkt ?
Nä, snälla... använda rätt saker på rätt plats för det finns saker avsedda för att hålla tätt här.
Avloppskitt borde annars kunna vara en lösning? Men är det svårt att komma åt så kan det bli så illa att "gör om gör rätt"
Inte silikon runt avloppet.
När jag limmade min toastol så klantade jag mig, och glömde byta ut själva gummipackningen...
Det resulterade i att jag fick trycka dit avloppskitt efteråt men det var väldigt tajt....
Nu hoppas jag att det är godkänt av experterna här med avloppskitt...

Inte silikon runt avloppet.
När jag limmade min toastol så klantade jag mig, och glömde byta ut själva gummipackningen...
Det resulterade i att jag fick trycka dit avloppskitt efteråt men det var väldigt tajt....
Nu hoppas jag att det är godkänt av experterna här med avloppskitt...
Redigerat:
Även wurth har böjda pipar
Klicka här för att svara