Hej hej,

Jag är precis klar med mitt badrum som är liknande det som är beskrivet i tråden. Vi valde att köra på en Unidrain Custom som blev väldigt bra. fallet löper i hela badrummet mot brunnen, samt mot hörnet längst inne i bilden.

10r635z.jpg

mukitelan skrev:
Hej hej,

Jag är precis klar med mitt badrum som är liknande det som är beskrivet i tråden. Vi valde att köra på en Unidrain Custom som blev väldigt bra. fallet löper i hela badrummet mot brunnen, samt mot hörnet längst inne i bilden.

[bild]
Hej. Nyfiken hur man rensar dessa från hår och annat som kommer ner i brunnen.

Suhagg, man lyfter bort locket och drar upp filtret som sitter med ett litet handtag.
Iaf på Blucher...

Suhagg skrev:
Den utskurna klinkerbiten sitter på en stålplatta som man kan lyfta upp med en kniv eller liknande. I brunnen sitter sedan ett vattenlås som jag tar upp och rensar och sedan diskar. Man kan också köpa till en hårsil till unidrain.

Finns flera bra lösningar. Är inte utrymmet så stort (framgår inte?) så kan man lösa det med bra fall i hela utrymmet. Om så inte är fallet går det utmärkt att lösa problemet med en nersänkning i själva duschutrymmet med överlapp på klinkern. Noga med tätskiktet dock! Foga med samma fog som på resten av golvet.

Hur ska vatten som hamnar bakom glasrutan kunna rinna ner i brunnen?

Pulser skrev:
Hur ska vatten som hamnar bakom glasrutan kunna rinna ner i brunnen?
Mitt badrum ser liknande ut som det på bilden och de få droppar vatten som hamnar på andra sidan glasvägg torkas upp av golvvärmen.

Suhagg skrev:
Gammal tråd men hur gjorde du för att få custompanelen så nära väggen? Hört att man ska bygga ut väggen med 20 mm ovanpå tätskiktet. Är det så du gjorde eller är det bara större panel?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.