13 533 läst ·
23 svar
14k läst
23 svar
Är det rätt att göra ett sånt här fall i duschutrymmet?
Hej hej,
Jag är precis klar med mitt badrum som är liknande det som är beskrivet i tråden. Vi valde att köra på en Unidrain Custom som blev väldigt bra. fallet löper i hela badrummet mot brunnen, samt mot hörnet längst inne i bilden.

Jag är precis klar med mitt badrum som är liknande det som är beskrivet i tråden. Vi valde att köra på en Unidrain Custom som blev väldigt bra. fallet löper i hela badrummet mot brunnen, samt mot hörnet längst inne i bilden.

Hej. Nyfiken hur man rensar dessa från hår och annat som kommer ner i brunnen.mukitelan skrev:
Den utskurna klinkerbiten sitter på en stålplatta som man kan lyfta upp med en kniv eller liknande. I brunnen sitter sedan ett vattenlås som jag tar upp och rensar och sedan diskar. Man kan också köpa till en hårsil till unidrain.Suhagg skrev:
Finns flera bra lösningar. Är inte utrymmet så stort (framgår inte?) så kan man lösa det med bra fall i hela utrymmet. Om så inte är fallet går det utmärkt att lösa problemet med en nersänkning i själva duschutrymmet med överlapp på klinkern. Noga med tätskiktet dock! Foga med samma fog som på resten av golvet.
Klicka här för att svara