2 424 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Krok i tak i badrum
Medlem
· Västra Götaland
· 2 inlägg
Hejsan
Jag har en duschsdraperistång som är L-formad, men kurvan hänger någon cm längre än vad den ska pga tyngden från draperierna (två vanliga dushdraperier). Kurvan har dock en liten ögla som ser ut att vara perfekt anpassad för en lina att stödja med. Så jag tänkte köpa denna krok:
https://www.clasohlson.com/se/Krok-med-universalplugg/40-9224-2#undefined
Jag är bara lite orolig över hur bra det kommer att hålla. Taket är i cement/sten a la 70-tal. Räcker det med universalpluggen? Någon har tipsat om att lägga lite badrumssilikon i hålet, men kan inte det förstöra för universalpluggen?
Jag har en duschsdraperistång som är L-formad, men kurvan hänger någon cm längre än vad den ska pga tyngden från draperierna (två vanliga dushdraperier). Kurvan har dock en liten ögla som ser ut att vara perfekt anpassad för en lina att stödja med. Så jag tänkte köpa denna krok:
https://www.clasohlson.com/se/Krok-med-universalplugg/40-9224-2#undefined
Jag är bara lite orolig över hur bra det kommer att hålla. Taket är i cement/sten a la 70-tal. Räcker det med universalpluggen? Någon har tipsat om att lägga lite badrumssilikon i hålet, men kan inte det förstöra för universalpluggen?
Produkter som diskuteras: "universalplugg"
Universalplugg
Universalpluggar är mångsidiga infästningskomponenter som kan användas i en mängd olika material, vilket gör dem till ett utmärkt val för en rad olika projekt. Oavsett om du jobbar med betong, murverk, trä, gips eller något annat material,
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 2 inlägg
Tack för svar! Bör jag sätta silkon i hålet?
Är taket poröst (typ mycket lossnar när man borrar) är det inte fel att trycka i montagelim/bygglim i hålet innan du trycker i pluggen. Jag brukar skruva i skruven direkt men inte belasta innan det torkat.
Men är det ett 70-talshus så borde det väl vara rejäl betong och då skall pluggen räcka långt.
Men är det ett 70-talshus så borde det väl vara rejäl betong och då skall pluggen räcka långt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden