998 läst ·
6 svar
998 läst
6 svar
Avlopp/utlopp?
Jag har nyss köpt en bostadsrätt med ett helkaklat badrum. En dm upp på väggen i duschdelen, finns ett lillfingerstort hål, ser ut som om det är en bit av en slang som mynnar ut där, Har inte sett att det kommer ut vatten från slangen. Vad kan det vara? Kan det ha med tvättmaskinen att göra? Är lite orolig för att det är ett hål i badrumsväggen, borde inte det vara tätt? Ska jag försöka plugga igen slangen?
Aha, men då ska jag låta det vara alltså? Ev ställa dit ett fat för att kolla om det kommer något vatten? För om allt är OK ska det väl inte komma något vatten därifrån? Har jag förstått det rätt?
Om det är en läckageindikering så ska den mynna in i ett rum med vattentätt golv och brunn men inte i en dusch.
Det är väl att den kommer in i duschen som är utanför regelverket men det kanske finns någon avikelserapport skriven i de intyg/dokument som du bör ha fått vad gäller vvs eller tätskikt isåfall.
Det är väl att den kommer in i duschen som är utanför regelverket men det kanske finns någon avikelserapport skriven i de intyg/dokument som du bör ha fått vad gäller vvs eller tätskikt isåfall.
Låter som om jag kan låta det vara då. Några sådana dokument/intyg följde inte med köpet. Kanske bostadsrättsföreningen har dem.
Klicka här för att svara