Hej!
Har våtrumsisolerat golvet på våran toalett med kiiltos våtrumsfolie. När man skarvat våderna och monterar hörn och rörmanchetter använder man ett speciellt lim. Detta har jag drällt lite utanför dessa. Värst är det i skarven där det är ett ca 5cm brett område längs med hela skarven där det är lim. Nu är jag lite funderaam på hur det blir när jag ska lägga på klinkerfix och plattsätta. Bör jag vara orolig att fixet inte fäster?

T
Mmm....fixet fäster mycket riktigt inte på det speciella limmet. vad fäste du folien med? Om det är Kiilto K2 så kan du ta och pensla detta över "limmet". Kiilto själva säger att man inte ska göra så men vad ska man göra annars om man har "kluddat" för mycket.

Iofs så tror jag inte att det kommer hända så mycket då övriga ytan får ju fixet fäste i folien om det är hyfsat stora plattor.

Funderar på om man ska limma dit en ny bit folie där det är som värdst. För limmet borde väl fästa på tidigare limmad yta? Var och kände lite hela golvet nu och det känns som att jag har fått lim på plastskrapan som jag använde för att ta bort luftbubblorna. I det stora känns nämligen inte folien som den gjorde när den var på rulle utan den känns lite lätt silikonklibbig. Den är ju verkligen inte mättad av limmet och man känner ju fortfarande "filtstrukturen". Har lite lätt ångest om man ska gå vidare med plattsättning som det är nu :/

Har testat att blöta ner golvet nu och det känns ändå som att folien tar till sig vatten vilket borde betyda att det finns förutsättningar för att fixet sätter sig. Bifogar en bild på hur det ser ut. Vad tror ni?
Blött golv med grönt underlag och synliga vattendroppar samt tejpade skarvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.