Ska ha en spegel på en vägg i badrummet. Spegelns höjd är ca 1 meter. Den totala bredden är lite över 3 meter (ca 3,30). Längden är för lång för att få en spegel i en bit tror jag, även om det finns exempel http://svante.elledecoration.se/fyra-4-meter-spegel-ska-bara-in/.

Hursomhelst, även om en 3 meters spegel fungerar praktiskt då den bara är att bära rakt in till badrummet, utan trappor eller krokar, så faller det säkert på både prisfrågan och transportfrågan. Då det är ett gammalt hus, så passar skarvar i glaset även bra in estetiskt ;)

Hur ska jag dela spegeln? Mitt förslag är att dela med "gyllene snittet", dvs i en längre bit på ca 205 cm, samt dela resterande del i två delar (dvs ca 63 cm vardera) vilka placeras på vardera sidan om den längre biten enligt bild. Detta kan eventuellt finjusteras så att skarvarna linjerar med kakelraden som är ovanför, eller inte.

Förslag? Två eller tre delar? Snyggare att centrera mittenbiten runt tvättstället?

• Illustration av badrumsvägg med dimensionsangivelser för planerad spegelindelning ovanför tvättställ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oinredd badrumsvägg redo för spegelmontage ovanför ett schackrutigt golv med en stege till höger.
    Skapa konto
  • Skiss av ett badrumsarrangemang med mått för spegel, tvättställ och dörröppning.
    Skapa konto
T
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.