1 782 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Budgetrenovera badrum
Hej!
Köpt ett hus och finns massa roligt att göra!
Kommer dock få avvakta några år med badrum då annat har prio, men skulle vilja göra en budgetrenovering.
Det är ett mindre badrum med badkar. Runt badkaret är det kaklat till hälften och tanken är att måla plastmattan med våtrumsfärg. Både väggar och tak.
Toalett duger som den är, men de som är tråkigast är de fristående handfatet.
En tanke var att köpa köksskåp från ikea(tycker man kan få väldigt snygga luckor då) samt att gjuta en betongskiva själv.
Är det någon som testat att fästa ett fristående tvättställ under en betongskiva?
Så tanken är att betongskivan skall täcka den del där blandaren sitter i tvättstället.
Köpt ett hus och finns massa roligt att göra!
Kommer dock få avvakta några år med badrum då annat har prio, men skulle vilja göra en budgetrenovering.
Det är ett mindre badrum med badkar. Runt badkaret är det kaklat till hälften och tanken är att måla plastmattan med våtrumsfärg. Både väggar och tak.
Toalett duger som den är, men de som är tråkigast är de fristående handfatet.
En tanke var att köpa köksskåp från ikea(tycker man kan få väldigt snygga luckor då) samt att gjuta en betongskiva själv.
Är det någon som testat att fästa ett fristående tvättställ under en betongskiva?
Så tanken är att betongskivan skall täcka den del där blandaren sitter i tvättstället.
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Betong kan behandlas med vattenglas eller vax för att fylla igen ytliga porer.
D
Daniel_82
Medlem
· Västra Götaland
· 629 inlägg
Daniel_82
Medlem
- Västra Götaland
- 629 inlägg
Finns väl lite olika företag som säljer rätt billiga badrumsmöbler.
Väntar ju lite med badrumsrenovering av både fortfarande väntar på godkännande från styrelsen men även få klart resten av lägenheten.
Men för att fräsa upp och få badrummet kännas fräsare och lite modernare så bytte ut handfatet och spegeln.
Köpte packet med spegelskåp, handfat med skåp under med två lådor. För mig det paketet kostade 1000 kr sedan ny blandare på det. Firman jag köpte av har slutat sälja de hade annars tipsat om de.
Väntar ju lite med badrumsrenovering av både fortfarande väntar på godkännande från styrelsen men även få klart resten av lägenheten.
Men för att fräsa upp och få badrummet kännas fräsare och lite modernare så bytte ut handfatet och spegeln.
Köpte packet med spegelskåp, handfat med skåp under med två lådor. För mig det paketet kostade 1000 kr sedan ny blandare på det. Firman jag köpte av har slutat sälja de hade annars tipsat om de.
Klicka här för att svara
