B
BoHarald: Jo, toa, litet tvättställ som inte står ut, duschmöjlighet och en smal kombitvättmaskin. Om det kommer vatten på tvättstället gör det inget, men på maskin är det dumt
2 svar · 1,7k läst
J
JohannesO: Det finns en likadan ventil i det "andra" rummet som jag har som arbetsrum, där kan luften få komma in.
5 svar · 984 läst
N
Napster: Så, sista utvägen var nog den där fördelaren under som du Bengt nämner, kollade upp på google hur den såg ut och därefter började "operation spolning" körde med lite wc anka och lät det sjunka in och därefter spolade jag med slangen i stolen ner i hålet och sist med några kannor kokhett vatten och man såg att det löste upp skit och nu fungerar toaletten igen! :)
8 svar · 19,6k läst
P
Peter_K: Ja hallen har vi inga planer på att röra då den renoverades för några år sedan. Hittade det här paketet på Golvärmebutiken. http://golvvarmebutiken.se/Vattenburen-golvvaerme/Golvvaermepaket-8-mm/Golvvaermepaket-L8-5.htm så prismässigt är det ju ingen större skillnad mot en elslinga med termostat och installations kostnad (elektriker kostnad)
8 svar · 8,7k läst
T
tank77: Jobbar bara med Bostik FiberQuick och Kiilto Multiplan, båda är likvärdiga och bra. Dom flesta flytspackelprodukterna är ganska lika varandra så i ditt fall hade jag nog kört på Lip 226 då du kan få bäst pris på det och är et välkänt märke.
1 svar · 4,9k läst
M
Mikael St: [bild]
4 svar · 2,2k läst
·
M
4 svar · 2,2k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Utomhusspa säger jag tråkigt nog. För många svårigheter med din plan, men jag förstår tanken.
9 svar · 1,6k läst
BerraBo
BerraBo: Jag upptäckte detsamma i december. Mattan hade krupit upp från brunnen och släppt från klämringen. Pratade med en golvfirma som kikade på det och föreslog att lägga på dubbla klämringar så matten nådde ner. Man la på klister och värmde mattan så den gick att pressa ner och låsas i den övre klämringen. Jag lovades ingen garanti på arbetet men firman hade gjort det förut med
5 svar · 4,4k läst
L
lob: Nr 12 på vänstra bilden på sid 7 alltså. Den som verkar heta 11 på den högra.Verkar benämnas som kolv.(kunde inte redigera mitt förra svar)
2 svar · 13,0k läst
V
Visionärskan: Det blev det faktiskt ingendera av de planlösningar som föreslagits. Känner mig skyldig att visa vilken planlösning vi sist och slutligen kör med: [bild] Och en närmare titt på just bastulösningen med glaset: [bild] Materialval är Tarketts våtrumsmatta Circle Flower, och sen ett rektangulärt 15x40 ljusgrönt/grått kakel på väggarna. Värmebehandlad asp i taket och bastun. Dessa
20 svar · 8,4k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: I övrigt väldigt nöjd med Ifö kvalitetsmässigt. Glömde skriva att jag har en kompis med exakt samma detaljer där det inte krånglar alls. Hon har dock bara 40 cm slang mellan knapp och cistern.
2 svar · 7,5k läst
GoForIt
GoForIt: Möjligen missuppfattar du mig.. När jag skriver profil så menar jag en rektangulär fyrkantsprofil, typ 10x30mm. Den kan du borra hål och godsgänga i, och skruva enbart underifrån. Alltså inga skruvskallar ovanpå, utan plan yta. Limmar du sedan handfatet på den med riktigt bra montagelim, så kommer det att sitta.
5 svar · 3,5k läst
T
Thomas_Blekinge: Man lägger normalt inte golvvärme under möblerna eller toan pga risken för iborrning. Men resten av badrummet ska vara varm. Om det inte är så ser jag det som ett byggfel. Kolla med grannhusen som byggdes samtidigt.
2 svar · 1,9k läst
R
Rolle85: frågan är ju om man ens vågar sätta folie på organiskt underlag framöver. Betongunderlag eller om man ska ha badrummet med badkar kan jag tänka mig det men inte med dusch..
6 svar · 1,5k läst
D
dan-lind: Vi har lösning #2 här, nyligen renoverat. Köpte tvättställ från Duravit, var lite för dyrt men perfekt djup och plats för tvål på ena sidan. https://www.vvsochbad.se/Badrum-Tvaettstaell-Tillbehoer-Duravit-Vero--Duravit-Vero-Tvaettstaell-50x25-cm-m-Kranhaal-till-hoeger-356121.html
15 svar · 4,6k läst
·
O
oas: Av ren nyfikenhet, varför måste du göra ett hål där? Vad är orsaken alltså?
4 svar · 4,8k läst
H
Huddingetullingetumba: Har testat att blöta ner golvet nu och det känns ändå som att folien tar till sig vatten vilket borde betyda att det finns förutsättningar för att fixet sätter sig. Bifogar en bild på hur det ser ut. Vad tror ni? [bild]
3 svar · 2,0k läst
·
End
End: [citat] Gammal tråd men hur gjorde du för att få custompanelen så nära väggen? Hört att man ska bygga ut väggen med 20 mm ovanpå tätskiktet. Är det så du gjorde eller är det bara större panel?
23 svar · 13,5k läst
·
Larsa
Larsa: Är taket poröst (typ mycket lossnar när man borrar) är det inte fel att trycka i montagelim/bygglim i hålet innan du trycker i pluggen. Jag brukar skruva i skruven direkt men inte belasta innan det torkat. Men är det ett 70-talshus så borde det väl vara rejäl betong och då skall pluggen räcka långt.
4 svar · 2,4k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Det där är väl en gammal bild, numera verkar det vara områden som gäller och högsta numret är 2. Bo Siltberg länkade till denna PDF under förra året: http://shop.elstandard.se/Handlers/PreviewHandler.ashx?code=10148888801&f=1
7 svar · 11,7k läst
·
T
tank77: Tror inte att det är några problem att få en hel spegel i ditt mått, ring runt till lite glasmästerier, finns tex detta: http://www.stockholmsglas.se/speglar/
1 svar · 2,5k läst
·
prototypen
prototypen: Alternativ 2 med gruppcentral där bör matningen endera säkras av med 16A i huvudcentralen eller ledningen vara 6 mm2 Protte
6 svar · 1,5k läst
H
Hektor66: Hehe, tänk vad tokigt det kan bli
62 svar · 30,5k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: När renoverades badrummet kan du oxå TS reda på. Kanske var det ok att låta röret mynna ut i duschhörnan just då. Ingen risk eller fara om underarbetet är bra gjort.
6 svar · 998 läst
K
kia2: Jag kanske måste köpa en helt ny panel?
1 svar · 3,4k läst
·
S
Stefan1972: jo så är det säkert, det vara bara ett exempel. Du får googla efter närmaste hydraulikfirma, de vet med all säkerhet vem som är närmast när det gäller dylika tätningar. Det handlar då alltså om tätningar för hydraulcylindrar där måtten är så konstiga att det inte finns standard. Då finns det företag som svarvar från stång och momentum har tidigare gjort iallafall men hittar
3 svar · 2,6k läst
·
M
Marcussjogren: [citat] Jag vill minnas att det stod att man inte får dra värmerör i oisolerade utrymmen eller krypgrunder. Edit: sidan 34, http://www.sakervatten.se/FILEARCHIVE/B4A6B55B657C2202EF8ECDA2E24D5B97.pdf Vet att det inte är samma sak som TS problem, men det är samma princip vad gäller försäkringen. Edit2: var ju gamla regelverket ovan, men samma gäller för 2016, sid 22:
23 svar · 7,8k läst
·
D
Daniel_82: Finns väl lite olika företag som säljer rätt billiga badrumsmöbler. Väntar ju lite med badrumsrenovering av både fortfarande väntar på godkännande från styrelsen men även få klart resten av lägenheten. Men för att fräsa upp och få badrummet kännas fräsare och lite modernare så bytte ut handfatet och spegeln. Köpte packet med spegelskåp, handfat med skåp under med två
6 svar · 1,8k läst
R
Rolle85: Ja de går ju. Tänk också på att du måste mata varje kommod med kallt och varmt vatten också till varsin kran.
6 svar · 7,7k läst
·
Demmpa
Demmpa: För att få fram prisskillnaden mellan el och vattenburen värme så blir det följande "formel": (elpriset per kWh + överföringspriset per kWh) - (vattenburna priset per kWh). För att få fram det vattenburna priset per kWh så måste man veta vad det är för värmeanläggning, tex fjärrvärme ser man priset direkt på fjärrvärmeräkningen, vid VP så måste man veta COP-värdet, vid
13 svar · 6,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.