SnickareHobb skrev:
Tänkte bara meddela att det gick bra. Jag köpte den dyraste silikontuben på Jula den här gången.

Jag plockade bort stolen, putsade bort gammalt silikon och smuts. Fyllde skruvhålen med silikon. Provade sedan stolen på plats, lade in plastbitar under tills jag fick den att stå stabilt. Markerade med tejp längs kanten på stolen. Lyfte bort stolen igen och lade en sträng silikon ca 1 cm innanför tejpen. Lyfte sedan stolen på plats igen.

Skippade skruvarna som flera skrivit att man kan göra. Ska kolla med någon VVS-butik om det finns pluggar att köpa för att täcka igen hålen.

Jag antar att det inte är riktigt genomhärdat än, men det både ser och känns mycket bättre nu. Tackar!
Låter ju bra
Vad heter silikonet?

Vilket silikon är att föredra ( bäst ) nuförtiden ,2017 ?
Ska limma toastol på svart vit rutigt klinkergolv med grå fog . Finns det vit som fortsätter vara vit ? Min erf. säger att de gulnar.Svart lock på stolen , så svart fog borde se bra ut .?

Tror inte det finns vit som fortsätter vara vit. Det bästa är enligt min erfarenhet att välja ljusgrå eller mellangrå i stället. Svart fog ser nog bra ut under förutsättning att du får till en perfekt fog. Minsta ojämnhet och det kommer synas. Ljusgrått är mer förlåtande.

E erik832995 skrev:
Vilket silikon är att föredra ( bäst ) nuförtiden ,2017 ?
Ska limma toastol på svart vit rutigt klinkergolv med grå fog . Finns det vit som fortsätter vara vit ? Min erf. säger att de gulnar.Svart lock på stolen , så svart fog borde se bra ut .?
Den här produkten lovar att hålla sig vit,
https://www.bauhaus.se/bostik-silikon-for-life-vit-0-28-l.html#full-description

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.