R
Rolle85: jag hade skitit i det bara...
22 svar · 6,6k läst
·
F
Fredrik_1976: Hej! Jag håller på och ska bygga om badrummet på övervåningen. Jag håller på och tittar på fördelningsskåp typ uponor eller LK 500x500 för vattnet. Men jag behöver också ett skåp till blivande golvärmeshunt. Är det någon som vet om det finns något skåp som både rymmer vatten och shunten till golvvärmen? Jag har svårt att undvika att skåpet hamnar i våtzon 1, men jag skulle
0 svar · 918 läst
R
Rolle85: Man kanske inte tror det men 15mm plyfa bygger en hel del i ett rum. Jag körde istället med 30cc reglar och kortlade lite här och var där kan kanske i framtiden vill dra fast något. Reglar är billigt. Sätt lite extra reglar och ta bilder var de sitter så vet du vart du kan dra skruv i framtiden. I övrigt körde jag med våtrumsgips i våtzoon 1 och vanligt gips i resten. Det känns
20 svar · 4,5k läst
T
TowaTei: Jag tycker inte att man behöver vara rädd för att det ska bli mörkt i badrum förutsatt att man har vettig belysning, framförallt inte med så pass ljusa plattor som ni funderar på. MH1001s bild visar att det kan bli riktigt fint :) Personligen tycker jag att vita badrum lätt blir lite för sterila och "enkla" (läs: svåra att få mysiga/ombonade, om nu det är något man önskar uppnå),
3 svar · 3,0k läst
·
T
tank77: [citat] Jaså? Måste vara någon gammal kvarleva som lever kvar då skruvhuvuden kunde synas genom plastmattan eftersom man inte använde flytspackel i samma mån som idag. Idag är det ju ett ickeproblem då flytspacklet täcker skruvarna......... Och dessutom är det ju BKR du ska läsa:rolleyes:
8 svar · 1,0k läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Det var väldigt många frågor... Jag tror faktiskt det redan finns svar på alla dessa frågor i forumdelen belysning och el. Väja spottar får du faktiskt göra själv. Vad gäller tekniken så är det ju LED som gäller idag och om vi då antar att det handlar om en nyinstallation i detta fall så bör du leta bland LED-armaturer för konstant ström. Tillhörande drivdon ska gömmas
2 svar · 1,1k läst
BirgitS
BirgitS: Cuprinol anser att man inte ska använda någon av deras produkter inomhus utan då hänvisar de till systerbolaget Sadolin. http://www.cuprinol.se/vara-produkter/mala-inomhus/ Deras trädäckolja plus innehåller UV-filter, vilket ju är alldeles onödigt inomhus, och är avsedd för tryckt virke utomhus.
7 svar · 8,2k läst
·
R
Rickie: Kanon Jonatan. ! @emil_k, jag tror det är så att masonit är den sista delen, under den är det plank. Men jag märker ju det nä jag tittar i hålet för ventilien :)
3 svar · 1,2k läst
B
bartfysio: Tack för dina inlägg. Ska ta med detta! God Jul till alla!
13 svar · 3,2k läst
Krilleman
Krilleman: Jag har bara hört det Ang porslin. Att just blandare kan reas ut billigt är svaret volyminköp.
14 svar · 2,0k läst
A
A-Man_08: Var det svårt att byta uttaget?
5 svar · 14,9k läst
·
P
Anonymiserad 161035: Okej så plast samt prisol är att föredra :) kanon då är jag inte på rätt spår tack!
7 svar · 13,6k läst
·
Stefan N
Stefan N: Bra, alla kan ju göra fel och det handlar ju om hur man löser det då.
20 svar · 8,8k läst
M
mattie_river: Snyggt! Gillade mönstret på marockanskt men priset och möjligheten att det skulle gå åt helsicke fick mig att välja fulvarianten =klinker med tryckt motsvarande mönster.
8 svar · 5,6k läst
·
H
hempularen: Det låter nog mer som löpande räkning, med kostnadsuppskattning (får då överskridas max 15%).
7 svar · 2,5k läst
M
Moribusken: Efter som det inte går att redigera inläggen i detta forum(tänkte ändra överskriften tillbaka till LIP värmegolv) , så får det bli ytterligare ett inlägg i tråden. Det verkar faktiskt som LIP har värmegolv, å svensktillverkat till råga på allt... Erfarenheter någon? [bild] mvh/ Moribusken
3 svar · 974 läst
·
Oldboy
Oldboy: Vet inte exakt efter hur lång tids användning som den började rosta? ...men utifrån bilden och antagandet att det var ca inom 1 år så verkar det vara ett klockrent fabrikationsfel (= defekt produkt). Antingen har kromprocessen missat och gett för tunn beläggning (fläckvis), eller kanske har det varit föroreningar på stålet som inte tvättats bort ordentligt innan. Om Svedbergs har
16 svar · 5,5k läst
·
Campar
Campar: [citat] Jag är tyvärr missnöjd med Casco´s våtrumssilikon som gulnat i vårt badrum efter något år eller två också. =(
7 svar · 15,2k läst
A
AlxGrz: Så det är så man ska tolka det! Tack! Jag har hittat att det finns en klosettböj med måtten 90/90 samt 90/110. Eftersom hantverkaren säger att den röret måttar 110 mm idag så kanske man kan få in den till 13,5 cm om man byter till den som är 90 mm istället. [bild]
4 svar · 11,0k läst
·
C
Cerebrus: Ok. Tack för tips!
9 svar · 13,7k läst
·
K
Kristina J: Tack så mycket, nu ska jag kolla allt ni föreslagit.
8 svar · 2,1k läst
K
Kristina J: Ja, jag får nog göra så... synd!
6 svar · 1,6k läst
G
gerogwaa: [citat] Skarven går 45 grader till vänster från hörnet. Ej med i bild.
9 svar · 4,6k läst
·
T
tommyf: Frågan är om det räcker att ha fukttrög MDF som bas. Några bekanta till mig har en Vedum-kommod i sitt hus som byggdes för några år sedan. Den blev väldigt ful på bara något år pga att fukt letade sig in bakom ytskiktet (melamin eller liknande) och de har nu fått byta luckorna. Om det finns någon skarv någonstans så letar sig fukten in där snabbt nog. Själv skulle jag nog
76 svar · 56,2k läst
Andreas_kalmar
Andreas_kalmar: Tänk bara så du använder en ring som klarar både eps och flytspackel om du är orolig för det momentet och att eps ska täckas med flytspackel med spackel inom ett dygn efter läggningen lycka till
3 svar · 7,3k läst
·
michfris
michfris: Du kan ju ta egentligen vilken skiva du vill.. Limfog och måla vit (grundmåla innan), färdigmålad skiva, 27 eller 40 mm ek skiva.. Ska du byta ut så passa på att använda fantasin och sedan besöka närmaste Hornbach/Bauhaus/Fredells. Om dina mått inte finns på plats borde de kunna såga till en bit åt dig.
1 svar · 2,0k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Ni är inne på rätt väg! Mjuka upp det hela med lite mjukare former och färger! Stearinljus tror jag dock inte så mycket på, det känns som brandrisk i min inskränkta värld i alla fall. Men lite varma färger, som handdukar i rött, och mjuka former, som Holmspels runda matta skulle gör det lite mysigare. Och plocka väck toarent-flaskan från tavelhyllan för fasiken :p
31 svar · 7,3k läst
·
S
sblixten: Jag gissar att ett intyg om att handukstorken har tillräcklig effekt för att värma upp rummet räcker. Då kan förmodligen styrelsen känna att de fullgjort sin plikt. Fråga om de kan ge ett sådant och lämna det till styrelsen, så kanske alla blir nöjda.
8 svar · 8,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.