Bästa svaret

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane
Jag tror du har hittat rätt!
Jag trodde inte det när jag såg namnet då jag sett ett annat utseende med samma namn.

Stort tack!

Fairlane
Finns det någon bra butik i Stockholm som säljer dessa delar?
Jag vill minnas att det fanns en bra VVS-butik utefter Huddingevägen, men den verkar inte finnas kvar?

Eftersom det här är duschen som använts i familjen så är vore det skönt att kunna montera ut delen och ta med till en butik för att säkerställa att det blir rätt. Om det kostar en 100-lapp extra spelar ingen roll.

Redigerat:
Fairlane
Men Grohe och Hansgrohe är väl inte samma sak?

Söker man på leverantörer på Bauhaus.se på finns inte Hansgrohe med.

Delen på tyska sidan är angiven som hansgrohe. svenska som Grohe

Redigerat:
Nej Hansgrohe och Grohe är två olika bolag. Grohe startades av Friedrich Grohe, son till Hans Grohe :)

Jag tror dock att delen som jag länkar till på bauhaus är den du ska ha.
Som sagt det står grohe på svenska sidan och hansgrohe på danska.
Köp , det är ju bara lämna tillbaka om det inte passar.

Fairlane
Dags för en återkoppling:
Jag vågade mig inte på att köpa delen på Bauhaus, eftersom det är olika företag. Det är möjligt att den hade passat, men jag chansade inte. Istället åkte jag förra fredagen till Hornbach, med befintlig del i näven. De hade inte i lager utan det var beställningsvara. Leveranstid -4 veckor och de kunde inte tala om pris eftersom man inte kunde kontrollera med leverantören på en klämdag.
Ja åkte hem och beställde från Rinkabyrör istället. Igår levererades den och jag monterade den nya på kvällen. Det var trivialt, mycket tack vare att Andy78 listat ut vilken blandare det var. Då var det bara att tanka med manualen.
Stort tack för hjälpen!

• Gilla
A-Man_08
  • Laddar…
Vad kostade delen, gick det lätt att lossa?

Fairlane
Det var den del du länkade till ovan på Rynkabyrör. 205 kr + frakt
Det tog max 10 minuter att byta, inklusive att stänga av och slå på vatten och tappa upp en hink för att ställa in flödet. Busenkelt. Jag tror att min mamma skulle fixat det

• Gilla
sunqan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.