2 607 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
Golvbrunn 2:a våningen
Absolut finns det en öppning att deras ansvarsförsäkring gäller. Ring IF och förklara det som har hänt.cwstenberg skrev:
I mitt fall har min doldafelförsäkring från garbo gått med på att ersätta skadan problemet är självrisken på 22k . jag har även varit i kontakt med företag som byggde tätskikt, men de avsäger sig ansvar då de inte monterat brunnen. dock har de ju skrivit under kvalitetsdokument ovan där de kryssat i att de kontrollerat brunn. så försäkring ifrån if borde gälla?
Och en självrisk på 22000 kr är småpengar jämfört med vad det kommer att kosta att bygga om badrummet.
Underbara dokument som du har, grattis! Firman har inte noterat en avvikelse om att de inte har monterat brunnen. Och då blir följden att de kan anses ha monterat brunnen, eller i vart fall har ansvaret för att den är godkänd vad gäller kvalitet och montage.
precis så tolkar jag det. de borde kontrollerat brunnen när de skrev på att den var rätt monterad. det har varit en annan firma inblandad . rörab de som monterade vvs och då även brunnar. de borde väl också ha en försäkring?L least skrev:
Klicka här för att svara