Just inflyttad i ett nyproducerat radhus.
Badrummen är kakel och klinkers.
Blev lite fundersam över tätskikt då jag borrat några hål i kaklet och inte stött på någon typ av tätskikt utan direkt kommit till gips under kaklet. (Vad jag har märkt av i alla fall)
När jag senare kollade i golvbrunnarna hittar jag inget tecken på brunnsmanschett.
Alla system jag vet om skapar alltid en synlig manschett under klämringen.
Behöver inte betyda något så klart, dock är min fråga.
Finns det tätskilktslösningar som inte innebär någon synlig manschett kring klämringen i golvbrunnen?
Blev lite fundersam över tätskikt då jag borrat några hål i kaklet och inte stött på någon typ av tätskikt utan direkt kommit till gips under kaklet. (Vad jag har märkt av i alla fall)
När jag senare kollade i golvbrunnarna hittar jag inget tecken på brunnsmanschett.
Finns det tätskilktslösningar som inte innebär någon synlig manschett kring klämringen i golvbrunnen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det som syns på bilden ser rätt ut.
Purus golvbrunn. Inget utstickande tätskikt. Och slätstruket fix.
Är det nyproduktion måste det väl finnas egenkontroller som en slutbesiktningsman tagit del av. Om att det finns tätskikt. Och du har garanti. Så tror inte du behöver vara så orolig.
Purus golvbrunn. Inget utstickande tätskikt. Och slätstruket fix.
Är det nyproduktion måste det väl finnas egenkontroller som en slutbesiktningsman tagit del av. Om att det finns tätskikt. Och du har garanti. Så tror inte du behöver vara så orolig.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
Ser ut som du tagit kort med vattenlåset i brunnen?K kent_n skrev:Just inflyttad i ett nyproducerat radhus.
[bild]
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
Klicka här för att svara