K
Kreacon: Tack, skönt att höra. Hälsar ett nervvrak till badrumsbyggare.
6 svar · 1,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Kommer det från engelskans hardwood är det allt som inte är gran och furu, så som jag har uppfattat det.
3 svar · 610 läst
Åsa Lund
Åsa Lund: Skulle tro att det är från tillverkningen. Reklamera.
1 svar · 3,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: Nu är det ju svårt att se på bilden men ev. är handfatets avlopp för nära väggen för att det ska gå att få tätskiktet bra emellan. Med en liten kommod under handfatet som döljer vattenlåset och ett vitt avloppsrör så kommer röret att synas betydligt mindre än dagens rör.
5 svar · 3,7k läst
·
J
jesper33: Golvrör ? Ett foto på hur det ser ut , förståbarheten ökar 100%
1 svar · 701 läst
H
Hybbe: [citat] Blandaren ser ut så här [bild] [bild] Oklart märke och ålder. Hittar inga möjligheter till inställningars på blandaren.
2 svar · 7,5k läst
·
Fotografen
Fotografen: Man väljer den ena eller andra, den som passar.
4 svar · 5,9k läst
·
Staffans2000
Staffans2000: Prova att skrapa med något vasst i ett hörn där det syns så lite som möjligt. Är det sten? Ja då är det bara att gå och hämta en öl och några skruvmejslar i varierande storlekar. Öppna ölen. Tag en stor klunk, och sätt igång och skrapa. När jag började såg det ut som hos dig, fast värre. När jag slutade, såg det ut såhär. [bild] P.s. Jag kommer aldrig att sätta sådana
6 svar · 3,7k läst
·
S
SvanteC: [citat] Bra tips, skönt att höra att det löste sig. Ja vi får se hur bästa lösningen blir... just nu är det rent och rensat på väggarna så borde kunna dra nytt i dem :)
12 svar · 5,9k läst
·
M
Mirre92: Tack för alla svar. Det vart inte så lätt som jag först tänkte:thinking: Har köpt lite grejer och precis satt ihop men frågan är om det är okej att ha röret så som på bilden nedan eller måste jag dra den längst med väggen och fästa med rörklämmor så som någon tipsade om?:sweat:
7 svar · 1,6k läst
·
Burim
Burim: [citat] Det är samma klinkers både väg och golv.
4 svar · 2,0k läst
·
H
H_C: Tack BirgitS. Absolut, är medveten om dom förutsättningarna. Har tittat runt lite mer och insett att det förmodligen är den italienska marmorn Grigio Carnico som vi letar efter.
4 svar · 1,8k läst
·
nino
nino: Nej men det beror säkert på vilket fix du använder, ardex fix är primerfritt
3 svar · 1,1k läst
D
Daniel 109: Ofta sitter det en stypbricka i som går att ta bort. Så är det i alla fall på det Ikea handtag jag köpte, frun plockade raskt bort strypbrickan. Jag har mindre hår och störde mig inte på den.
1 svar · 3,4k läst
I
InsidersUnited: Finns på nästan alla bygghandlar eller här https://www.rinkabyror.se/artiklar/ror-och-rordelar/tackbrickor-3/ . Brickan är delad så den trär du på röret, sätt delningen in mot väggen och en kludd silikon så den stannar i den vinkeln bara. Nej ingen risk om du inte är Magnus Samuelsson dvs )
4 svar · 6,5k läst
·
F
Förvirrade Hönan: Jag hittade det här: Innertak Hygien Performance A. Tusen tack igen!
3 svar · 1,5k läst
Ruttenrot
Ruttenrot: [citat] Jag tycker inte det är mycket idag. En normal veckolön för de flesta egna hantverkare. Ha, ha. Hade satsat på den andra, dock.
8 svar · 3,8k läst
F
FDT: FIXAT! Trollade fram en ”adapter” från en flex som inte flexade tillräckligt (för stor böjradie). [bild]
9 svar · 1,6k läst
·
L
largab: Jag tror att det beror på slarvigt hantverk. När man sätter o fogar klinker utomhus så är det mkt viktigt att plattorna blir helt fyllda med fix under samt att fogarna är helt stumt fyllda med fog. Om det är luftfickor under så kan vatten leta sig in dit och spränga underifrån. Då kan fog spricka och plattor lossna. Rätt gjort så ska det sitta i många decennier. Det finns numera
1 svar · 8,4k läst
A
AlwaysAndForever: Hej, Vi ska välja våtrumsmatta och det finns ju verkligne jätte lite urval som det är. Så sa mattläggsre att de helst inte tog forbo nu då de är sena med producera fram plsu att det är ränder av lim som kan lysa igenom.. Någon som haft problem ? Tyckte de hade mer val än tarkett ju
0 svar · 2,9k läst
T
tobbbias: Jag är inte hantverkare... Men jag hade guckat på en hel del silikon på de båda följande ställen. Och sen försöka smeta ut det med en insåpad spackelspade så fint det går. Köp något bra silicon och inte det billigaste du hittar på biltema.. [bild]
4 svar · 2,2k läst
·
Simon Lessing
Simon Lessing: Hej! Jag är i samma situation som du, hur gick det för dig, hittade du någon bra stol? Tack!
1 svar · 7,1k läst
S
Saipala: [citat] Nej just det, en rörmokarmäster vet ju att kombinationen av tejp och dasspapper tätar bäst. Lekmännen vet ju bäst, oavsett område.
3 svar · 1,7k läst
·
T
tank77: [citat] Bytt till en annan klinkerram men dom har inte skrivit om det i ett forum:rolleyes::rofl: Här har du en liknande golvbrunnsil fast bara 5 mm tjock: https://www.stuvbutiken.com/sv/artiklar/golvbrunnssil-tebo-malmo-lux-u-u-tebo-details.html
7 svar · 3,6k läst
·
A
Ante79: Ja det har du nog rätt i. Tack för era svar :)
14 svar · 1,4k läst
H
hyttan85: Ok, tack för input! Ska ta bort brädorna i veckan och då även kontrollera reglarna och hur det ser ut med avloppet. Håller såklart med om att det kan vara läge att byta det, hoppas bara att det inte är för svårt. Vore kul om man lyckades lösa detta själv.
4 svar · 1,3k läst
·
J
Jens33: [citat] Det sitter fogmassa mellan skarven foder och kakel. Ta en bladkniv och skär igenom skarven så att det lossnar. Sen tar du en spackel spade eller tapetborttagare och stoppar i skarven och tar bort foder och smyglist. Antingen spacklar det förstörda området samt slipar hela och målar om de eller köpa nya. Måla inte bara den nedersta biten. Du får aldrig samma färg nyans som
7 svar · 4,4k läst
·
S
Spettan!: Hej. Dålig lukt från golvbrunn när man spolar ifrån handfat, lukten kommer omgående. Eftersom man bytt plats på Handfat & Tvättmaskin vid renovering kommer nu vattnet från handfat att spolas ner i golvbrunn och vatten från tvättmaskin i ett annat avlopp som inte verkar gå direkt till golvbrunnen. Det känns spontant som en dum lösning då inkommande avloppsrör ligger ovanför
0 svar · 7,1k läst
·
F
Fixerskan: En limmad variant har vi funderat på men enligt tillverkarna av sådana går det inte bra på plastmatta. Det krävs lite kraft för att vrida loss rullen på den som jag har köpt, där av min slutsats att den måste vara ordentligt monterad för att hålla i många år. Det lutar åt att byta till denna klassiker från Beslagsboden till vårt funkisinspirerade badrum:
6 svar · 3,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.