A
AlwaysAndForever: [citat] Jo klart man städar. Jag menade ju just om det var extremt mycket mer jobb och krångligare och jätte oftas städning så de tär värt det Ellee inte
2 svar · 1,6k läst
O
OlaF: Detta är på sätt en följdtråd till denna tråd https://www.byggahus.se/forum/threads/har-hantverkarna-gjort-ett-jaettefel-naer-de-faerdigstaellde-badrummet-2012.324854/ eftersom det är samma bygge och egentligen byggnadsmoment. Vad är fel här skulle ni säga och vad kan det bli för skojiga effekter på våningen under om detta är på övervåningen? [bild] [bild]
0 svar · 1,1k läst
·
Thyro89
Thyro89: Jag hade fogat med tex TEC7 eller en målningsbar mjukfog. Jag hade även tejpat när jag hade lagt denna
5 svar · 7,6k läst
·
D
Danii KD: Har testat flera olika toasitsar men tycket inte några är särskilt bra när det gäller fästena. Hur hårt man än skruvar så flyttar den lätt på sig. Har ni några tips på hur man får den att sitta ordentligt?
0 svar · 2,7k läst
T
tergo: jag tror att det är dessa de menar https://www.ahlsell.se/10/infastning/skivinfastning-a2bc2c14/skivinfastning-1/3818825/ t
10 svar · 10,0k läst
E
Esseman: [citat] okay, tack ändå.
7 svar · 1,0k läst
H
Helena BC: [citat] Tack!
22 svar · 3,1k läst
O
Ovation: Så länge det finns silicone på insidan av duschväggen och den sitter fast så behöver du ej vara orolig. Om det saknas Silicon på insidan av ramen så skulle jag köpa transperent silicone och dra en sträng på insidan , då har du noll chans att vatten kan leta sig in och fara mot gipsinfästningen.
1 svar · 3,8k läst
·
H
hempularen: Jo kravet på regelavstånd har gällt länge. De rollade tätskikten som var det som gällde då, har två nackdelar. 1. Det blir lite personlig touch som styr hur tjockt det läggs på. Man anger en mängd, typ 1,7 kg/kvm. Sedan köper man den mängd som då går åt för den totala ytan. Men hur jämnt det sedan rollas blir lite individuellt. Och ännu mera individuellt är dte med de
4 svar · 11,8k läst
Y
Yrrol: Du kanske har en modern brunn som inte krånglar, men vad jag hade i baktanken med påståendet var att man vill undvika krånglande packningar i insatser och andra avloppsdelar. - oftast blir det bra även om man inte tar isär saker. En spolbil jobbar med vattentryck, något man själv kommer långt med att göra på egen hand också. Men jag tror dig att du inte hade några andra val.
17 svar · 7,8k läst
·
K
Kreacon: [citat] Eller taklist. Då får det bli den smala remsan mot tak. Så kan jag rikta upp talet framöver när det finns lite mer tid.
10 svar · 2,7k läst
·
A
AlwaysAndForever: [citat] Har nämligen en dusch blandare av gustavs och ville slippa köpa en ny så tänkte bara köpa ny stång och dusch. Men ville gärna skippa köpa Gustav igen. Så hoppas det går mixa
3 svar · 6,3k läst
W
Wolf90: Tack för svaren!
13 svar · 2,4k läst
·
W
13 svar · 2,4k läst
·
S
steggen: [citat] Tack. Så var det. Jag måste ha missat det. Tack för hjälpen alla. Vilket underbart, hjälpsamt forum detta är.
10 svar · 6,2k läst
·
Hillpinch
Hillpinch: Nice! Då är det bara att välja
6 svar · 1,6k läst
·
Microkatten
Microkatten: Att bygga badrum utan modernt tätskikt är fullt möjligt, även i trähus. Oavsett konstruktion så måste fukten ventileras ut på något sätt. Sörmlands museum tar upp ämnet i sin utställning ”Hållbart hemma” på Nynäs slott. De har också haft ett seminarium som diskuterar försäkringsfrågor, konstruktioner m.m. och de inspelade föredragen från olika föredragshållare kan
7 svar · 1,6k läst
Hillpinch
Hillpinch: [bild] Denna använde jag i lilla badrummet. Så om det inte finns bättre alternativ i Kiiltofamiljen så blir det denna.
5 svar · 1,4k läst
·
E
egge80: Har nu funderat fram och tillbaka, men kommer inte fram till något vettigt svar på egen hand! Jag har två alternativ pga diverse omständigheter så som betongbjälklag och utrymmes skäl samt att jag inte vill äventyra bärigheten........ Helst skulle jag vilja få ett 110 rör att sluta kant i kant med flytet och därefter trycka i en wcanslutning, höjden gör dock att det är uteslutet.
0 svar · 1,3k läst
·
Heij83
Heij83: [citat] Man får även tänka på att det kanske fins golvvärme att ta hänsyn till, då kan det bli problem att bila.
6 svar · 849 läst
Moosys
Moosys: [citat] Tackar :) väldigt bra fråga, vi utforskade faktiskt inte vad det skulle kosta med matta :thinking:
31 svar · 17,8k läst
·
K
kv05lama: [citat] Hej! Jag är inne på samma spår och undrar hur det gick för dig? Körde du med gipsbruk?
5 svar · 2,0k läst
Gujje
Gujje: Tejpa kanterna innan och använd en silikonpaddel eller silstick. Använd inte fingrarna, det är dom som gör det extra glansigt. Annars om du har lite is i magen så mattas all silikon med tiden
2 svar · 6,8k läst
·
Nyfniken
Nyfniken: Den är väl inte testad helt enkelt.
1 svar · 2,6k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Vad mattan kostar bör du kunna hitta ett ung. pris på i någon online-butik. [citat] Du kan ju i alla fall inte svara ja eller nej till offerten innan de börjar jobba. Under helgen kan du ju räkna på lite olika alternativ för att komma fram till vilket rot-avdrag som krävs för att du ska acceptera offerten. Överlag tycker jag det låter som lite pengar eftersom det brukar ta
4 svar · 2,1k läst
N
nonnos: [citat] Det var slarvigt uttryckt av mig, menade plywood men förstår din koppling till formplyfa.
9 svar · 6,6k läst
D
Daniel 109: Aha, ja det bör ju inte vara något problem.
4 svar · 693 läst
S
Stefan1972: Det är möjligt men det är alltid bra att planera ev byggnationer så de blir där stammarna redan går. Ibland är ju inte det möjligt såklart men då kanske det istället är möjligt med ny stam neråt och grena på nånstans istället ? man får vrida och vända på alla möjligheter innan man sätter spaden i jorden.
1 svar · 873 läst
T
Tm251: [citat] Hej, mycket jobb blev det. Jag har rivit ur allt och låtit byggas upp igen. Ska börja kakla till helgen. Förstärkt bjälklaget på olika sätt, de hade valt att kapa ur ett "U" i reglarna där man lagt avloppet i, två bjälkar hade sjunkit ca 20mm där badkaret stått. Jag skruvlimmade en 2000mm lång regel av samma sort i de befintliga för att komma upp i våg med resterande
35 svar · 11,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.