Det känns som ett tunnt lager med elastisk plast. Se bilderJ jonaserik skrev:
Det där är tätskiktet under klinkern
Ett riktigt fuskarbete. Man har inte bemödat sig att centrera betäckningen mitt över brunnen. Stor risk för vattenskador. Även den gamla gjutjärnsbrunnen borde varit bytt.
Men det kanske är i en källare med betongplatta?
Ett riktigt fuskarbete. Man har inte bemödat sig att centrera betäckningen mitt över brunnen. Stor risk för vattenskador. Även den gamla gjutjärnsbrunnen borde varit bytt.
Men det kanske är i en källare med betongplatta?
Någon har kanske lagat brunnen,om du knackar bredvid renspluggen med en metalldel så hörs det om det en brunn i plast
( dovtljud ) eller metaliskt (gjutjärn ) Får du inte loss pluggen kan du gräva r botten och spola med duschslangen under kanten i botten på brunnen ( ta bort strilen då om det går )
( dovtljud ) eller metaliskt (gjutjärn ) Får du inte loss pluggen kan du gräva r botten och spola med duschslangen under kanten i botten på brunnen ( ta bort strilen då om det går )
Det är i en källarlägenhet.GoC skrev:
Har uppstått mögel i den som husägaren vill skylla på mig..
Som dom säger lite fusk när inte det är centrerat ´, det är en LGH i källaren så då är det ägaren som är ansvarig, säg att du har försök att rensa men inte kunde få upp renspluggen och det kan gå sönder så hen får göra det. PS ta en skiftnyckel eller polygrip och gör lite märken på pluggen så det syns att du varit på den. Och som sist stå på dig
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer