7 483 läst ·
18 svar
7k läst
18 svar
Hur skruva loss denna takdusch?
Ja det var som du sa hakan74, skruvad genom kaklet, så man blir tvungen att skruva bort kåporna, och borra nytt hål för nya kåporna om jag sätter i nytt duschsetH hakan74 skrev:
Tackar alla så hemskt mycket för er guidning och råd!Martin Berggren skrev:
Jag fick googla "gänga rör", tyvärr för komplicerat för mig
Jag köpte ny duschset nu från bauhaus, men tyvärr var den anordningen inte likadan och passar inte in i befintliga kåpor. Kåporna är borrade in i kaklet så, man blir tvungen att borra loss, sätta i silikon och borra nytt, vad jag förstår... alltså ganska ovärt att förstöra kaklet som dessutom är nytt kakel.
Anledningen att vi ville ha bort befintliga anordningen är att takduschen inte används alls, och jag börjar störa mig på att ha den hängande där när den ändå inte används plus att den inte ser så fin ut, inte våran anordning i alla fall men kan tänka mig att dyrare i förgylld krom osv ser bra ut.
Nu har vi skruvat bort takhuvudet så det är bara de böjda stångbågen kvar, ser inte fint ut de heller:/
A aleron skrev:Tackar alla så hemskt mycket för er guidning och råd!
Jag fick googla "gänga rör", tyvärr för komplicerat för mig![]()
Jag köpte ny duschset nu från bauhaus, men tyvärr var den anordningen inte likadan och passar inte in i befintliga kåpor. Kåporna är borrade in i kaklet så, man blir tvungen att borra loss, sätta i silikon och borra nytt, vad jag förstår... alltså ganska ovärt att förstöra kaklet som dessutom är nytt kakel.
Anledningen att vi ville ha bort befintliga anordningen är att takduschen inte används alls, och jag börjar störa mig på att ha den hängande där när den ändå inte används plus att den inte ser så fin ut, inte våran anordning i alla fall men kan tänka mig att dyrare i förgylld krom osv ser bra ut.
Nu har vi skruvat bort takhuvudet så det är bara de böjda stångbågen kvar, ser inte fint ut de heller:/
Blir ju inget bra att kapa rören heller. Leta efter en duschstång (mätt avstånd centrum till centrum idag mellan bäggfästen) som du kan justera avståndet på fästena. Då blir det bra. Annars låt det vara. Fattade inte att det var nytt kakel osv.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden