H hakan74 skrev:
De bör vara skruvade genom kaklet och sen om någon lagt silikon på täckkåpan runt kanske? Byt blandare. Sätt silikon i hålet som blir där stången var. Tycker jag.
Ja det var som du sa hakan74, skruvad genom kaklet, så man blir tvungen att skruva bort kåporna, och borra nytt hål för nya kåporna om jag sätter i nytt duschset :(, vad jag får det till :/
 
Martin Berggren Martin Berggren skrev:
[bild]
Om det spannet räcker för handdushen kan du nyttja det du har, bara gänga bort övre röret och undre delen. Ska du försöka få dit ett nytt rör i samma hållare får du fortfarande bara den längden att flytta hållaren på.

Vad är anledningen till att takdushen ska bort?
Tackar alla så hemskt mycket för er guidning och råd!

Jag fick googla "gänga rör", tyvärr för komplicerat för mig :p :(

Jag köpte ny duschset nu från bauhaus, men tyvärr var den anordningen inte likadan och passar inte in i befintliga kåpor. Kåporna är borrade in i kaklet så, man blir tvungen att borra loss, sätta i silikon och borra nytt, vad jag förstår... alltså ganska ovärt att förstöra kaklet som dessutom är nytt kakel.

Anledningen att vi ville ha bort befintliga anordningen är att takduschen inte används alls, och jag börjar störa mig på att ha den hängande där när den ändå inte används plus att den inte ser så fin ut, inte våran anordning i alla fall men kan tänka mig att dyrare i förgylld krom osv ser bra ut.

Nu har vi skruvat bort takhuvudet så det är bara de böjda stångbågen kvar, ser inte fint ut de heller:/
 
A aleron skrev:
Tackar alla så hemskt mycket för er guidning och råd!

Jag fick googla "gänga rör", tyvärr för komplicerat för mig :p :(

Jag köpte ny duschset nu från bauhaus, men tyvärr var den anordningen inte likadan och passar inte in i befintliga kåpor. Kåporna är borrade in i kaklet så, man blir tvungen att borra loss, sätta i silikon och borra nytt, vad jag förstår... alltså ganska ovärt att förstöra kaklet som dessutom är nytt kakel.

Anledningen att vi ville ha bort befintliga anordningen är att takduschen inte används alls, och jag börjar störa mig på att ha den hängande där när den ändå inte används plus att den inte ser så fin ut, inte våran anordning i alla fall men kan tänka mig att dyrare i förgylld krom osv ser bra ut.

Nu har vi skruvat bort takhuvudet så det är bara de böjda stångbågen kvar, ser inte fint ut de heller:/
 
Blir ju inget bra att kapa rören heller. Leta efter en duschstång (mätt avstånd centrum till centrum idag mellan bäggfästen) som du kan justera avståndet på fästena. Då blir det bra. Annars låt det vara. Fattade inte att det var nytt kakel osv.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.