M
Anonymiserad 169483: [citat] Förvisso sant men de där vår överdrivet o ojämn om man ser på bilderna. Hade en kille som gjorde våtrums matta på vägg o golv ändå upp mot tak inte alls sådär på något ställe
4 svar · 1,8k läst
L
Lärospånet: Jag tycker att den här varianten är så enkel och bra som det kan bli - bara att haka av och vid storstädning, inga hål eller krångel med silikon eller klister. https://www.google.com/search?q=duschhylla+hänga+på+blandare&tbm=isch&source=univ&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ahUKEwi549r7773hAhWGB5oKHXpyC5wQsAR6BAgJEAE&biw=1525&bih=775
1 svar · 1,3k läst
Åsa Lund
Åsa Lund: Om det är en nisch kan den kaklas och hyllan är i glas
3 svar · 1,2k läst
sh111
sh111: Tack för svar. Jag kan ju tillägga att den här plattsättaren verkar ha en förkärlek för att ordna allting med fix. I ena badrummet som vi fick riva ut och bygga upp från grunden på grund av alla fel så upptäckte man att han lagt tätskiktet direkt på plattan, i bakfall dessutom och sen fyllt upp med fix för att få till ett fall. Vi misstänker att han gjort på samma sätt i
3 svar · 5,3k läst
·
M
Mandok: Alt c, så slipper du votzon 1 vid fönster pga badkar. Du behöver dra tätskikt och vika upp på fönster typ
31 svar · 5,9k läst
·
C
cpalm: Förmodligen, men det är nog ingen bra ide på att putsa direkt på det där. Blir ju ingen vidhäftning. Det var det jag menade med att gå hårt fram. Knacka ner helt eller åtminstone ytskiktet.
5 svar · 2,3k läst
·
E
Edinn: Hej, Jag har köpt Noro fix trend 750 kommodpaket med push bottenventil mässing för breddavslop. Jag har problem med tvättställett. En del vaten stannar kvar i boten när man stänga av kranen. Värfor är det så? [bild] [bild] [bild]
0 svar · 608 läst
·
J
Jörgen Ö: Sätter mig med en skål popcorn o väntar på att TS återkommer med det faktiska måttet....:p
16 svar · 4,8k läst
·
Snickerzz
Snickerzz: [citat] Du har rätt. Antar att jag ville bara ha bekräftelse av nån annan. Kommer hyra bilmaskin imorron, tack för svar
2 svar · 2,5k läst
·
yonna
yonna: Det är möjligt att man bara kan pluppa i de små skadorna; det vore smidigast. Men hur klarar jag mig utan handfat under tiden ?
8 svar · 1,7k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Man står väl inte med fötterna ihop när man duschar :thinking:;) Rekommenderar dock alltid t.ex Tebos designgaller typ följande som är kraftigare än stadardsilarna. https://www.tebo.se/golvbrunnssil-london-lux-201805-sv/article Standard som dessa är väldigt klena i plåten. https://www.tebo.se/Golvbrunnsil-200mm-blank-uu/article Naturligtvis är insertsilarna det snyggaste för
23 svar · 12,6k läst
·
G
Gun forsberg: Tack för tipset(y)
2 svar · 1,2k läst
L
lordi: [citat] Ja, jag har sett några hemmasvetsade sådana, och de funkar fint.
3 svar · 942 läst
T
Tomas Sandevärn: Det var länge sen det projektet,huset är sålt sen sju år . Som jag minns det så la jag en markduk underst,sen grov tvättad singel 20 cm ordentligt packad. På det 30 cm sundolit/frigolit. I frigoliten avlopp och vatten Ovanpå en plast uppvikt mot timmret till plattans höjd. Armering på distanser och golvvärmeslang. Plattan blev ca 12 cm. Sålde huset innan tätskikt och
2 svar · 2,0k läst
A
A.G: Brukar man inte lägga mjukfogen runt dörrfodret och längs med tröskeln?
8 svar · 2,1k läst
·
Apple68
Apple68: [citat] Tack, ja. Jag har sett några men kanske inte alla för att jag sökt med den engelska begrepp. Det är bra att jag kan rätt termer nu. Jag ska börjar om min sökande i världen av marockanska klinkers. Tack för hjälpen! :)
2 svar · 671 läst
H
hempularen: Nu låter det ju som de fungerar någorlunda. Men jag skulle aldrig köpa för något större belopp av ett företag som så tydligt gömmer sin identitet. Om man läser precis alla flikar på deras hemsida, så hittar man till slut att firman inte ligger i Sverige, och vad de påstår sig heta i Estland. Det är väldigt uppenbart att de vill undvika att kunder skall se att de ligger i Estland.
7 svar · 2,6k läst
G
Gårdsboende: Hej, Är i tagen att renovera ett 8kvm badrum och slängt ut lite trådar och bla. låtit lokala Comfortbutiken lämna offert på deras lösning som kallas "färdigt badrum" där de löser allt. Förstår att de inte kommer bli billigast, men på denna lilla ort känner jag alla UL som de kommer använda sig av och jag uppskattar deras service samt ärlighet. Jag undrar mest om någon nyttjat
0 svar · 3,0k läst
platon1980
platon1980: [citat] Se där :), finns ju på BH, men 169kr x2, lite väl mycket. Men småpengar i sammanhanget kanske.
4 svar · 1,7k läst
Totte lille
Totte lille: Muttrarna till ballofixer och provtryckningsproppen sitter i väggen Det är mot reglerna vid ett läckage kommer vattnet att rinna in i slitsen Jag hade krävt att dom öppnat upp slitsen för om det synliga ser ut så där hur ser det då ut på insidan Har företaget säkervatten certifikat Har du fått en avvikelse om detta som du har skrivit under? Då dom enligt reglerna måste informera
10 svar · 3,2k läst
·
E
Eskil888: [citat] Det stämmer bra det tack för all hjälp har fått i gång tvättmaskin nu
8 svar · 4,1k läst
·
C
C.Lundin: Det är vanligare att spackla mot gipset, men inte heller ovanligt att spackla mot syllen innan gips kommer upp. När jag spacklade mycket så var inget mer rätt än det andra, tror knappast att det ändrats nu. Vissa skenor kan däremot ta skada av spacklet, så de kan behöva skyddas. Har själv ganska dålig koll på det dock. Jag hade gjort det som jag ansåg var lättast och inte funderat
1 svar · 1,4k läst
·
Carl_Elvis
Carl_Elvis: Utan att vara proffs kan jag hålla med om att kakel fix och fog väger rätt mycket, så vanlig puts kanske inte kan bära det. En helt annan lösning kan ju vara att riva ner putsen och sedan regla upp för att sätta skivor istället, som man sedan tätskiktar och kaklar på. Jämfört med hur tjock putsen är så borde du inte förlora jättemycket i golvyta så att säga. Då har du ju
15 svar · 1,9k läst
·
G
Gladglad: Badkaret är inkaklat så det är mycket svårt att kunna byta bottenventil helt. Går det att bara byta ut fjädern till popup-ventilen? Och göra det uppifrån (dvs inte gå in under badkaret)? Vi har Neptun vanligt badkar.
0 svar · 1,5k läst
S
Stefan1972: Det blir nog inte bättre än att tvätta på normalt vis iallafall. Det är inte så det slutar mögla för att man sprayar sånt där. Egentligen förstår jag inte vitsen med sånt där men det går ju att tjäna pengar på allt numera.
4 svar · 8,8k läst
·
J
Julius21: [citat] Stort tack, då vet jag
2 svar · 2,3k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Ska inte vara några problem. Själv rollar jag alltid över golvet för att skydda folien när man springer där och sätter väggplattor. :D Nu jobbar jag dock inte med Byggmax men har svårt och tro att det skulle vara annorlunda än andra.
2 svar · 2,4k läst
Wenke
Wenke: Anbefaler IKKE kjøp av Sparmax dusjkabinett. Lang og uforutsigbar leveransetid, frekk kundebehandling, mangelfull brukerveiledning, dårlig reklamasjons håndtering, feil på tilsendt vare gang på gang. Tok 6 mnd å få sånn passe orden på ting.
15 svar · 18,7k läst
BirgitS
BirgitS: Om inte Biltemas passar så är här några krokar som ser likadana ut men det är ju svårt att veta hur infästningen är gjord: https://www.bbgruppen.se/web/toalett-badrum--vatutrymme/badrumsserier/coolline/handdukskrok-med-pigg-cool-line/?variationCode=22012079 https://www.npn.se/handdukskrok-cl700-hogglanspolerat-rostfritt.html https://www.barahandtag.se/badrumstillbehor/vava-handdukskrok/
3 svar · 1,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.