Badrum
sunnis: [citat] Ja, det är så man helst ska göra. Så länge den är tillräcklig perforerad så är de inga problem.
nino: Ska du ha nån annan typ av brunn än en vanlig rund, väggnära / hörn så kolla först vilka tätskikt den är godkänd med. Mapei är väl en av världens största pulver tillverkare (spackel bruk mm) så nog tror jag dom är seriösa
Putte 9497: [citat] Ber om ursäkt att jag inte orka läsa 12 sidor som hade räckt med 3. Om jag råkade upprepa det ni redan upprepat 20 gånger kan väll inte ha någon betydelse
BirgitS: Lycka till och kom tillbaks och berätta vad hantverkaren säger, gärna med lite foton.
carroliito: Byggde du någon sittyta i din dusch? Är inne på samma spår och hittade ditt inlägg.
davveno1: bumpar denna, någon med erfaranhet av deras takduschar?
etompau: Vit silikon är nog det som blir bäst. Ta ut den röda pluggen.
Alfredo: [citat] Funkar och luktar säkert kraftfullt! Likvärdig natriumhypokloritlösning köpt för en bråkdel av priset i stor "piratflaska" på Rusta/ÖB/DollarStore/Whatever fungerar garanterat lika bra. ;)
hakaninorr: Frågan har varit uppe tidigare med länkar till brittiska affärer som svar, men finns det numera toaletter med inbyggt handfat att köpa i Sverige?
KjellTimell: Vart 7+8 + Tricom i VZ1. Jag har putsade väggar och jag tror inte jag har lyckats med att få 100% täckning bakom folien. Antar att där duken blivit mörkare har täcknng och där den är kritvit har den inte täckning? Vissa partier känner jag med fingrarna att den inte är vidhäftad mot väggen, inga blåsor utan bara det att den inte sitter klistrad, partierna är cirka 5x5cm, på några
Sally Jarrah: De är vända åt motsatt håll alltså en inåt och en utåt. [citat]
hus520: Har du läst denna tråden? https://www.byggahus.se/forum/threads/laeckande-vitra-wc.83015/page-1
Krilleman: Detta gäller, inget annat: https://www.sakervatten.se/download/706-A3CF938BF4EA75C6B011467A51A15778/Branschregler-20161.pdf [bild]
tttomten: [citat] Nu är ju detta ot men inga problem. Ta en gipsfil eller rasp och runda.
ruffrider: [citat] hej! Badrummet är 15kvm. Lägger 17mm termotechslang och kopplar på fördelaren på neder våning. Tack för svaret jag gör som du tipsar om:)
PochM: Det känns som en klockren teknik om den fungerar. Som underlättar i knepiga situationer. Ungefär hur mycket låter kvarnen? Sen låter bara under någon sekund när man väl spolar?
Fixerskan: [citat] Absolut! Misströsta inte om den blir skrynklig när du klipper och handskas med den. Om man gnuggar ordentligt med fingrarna när man sätter på den blir det slät och fint.
Leeten: Det är bra med bilder. Vi slog på stort och väntar nu på hantverkare som kan riva vårt badrum. Dock blir det faktiskt våtrumsmatta. Känns tryggt och är mycket mer lättstädat och blir inte fult lika snabbt som klinker.
Jonas M: tack för svar...hittade kvitton från badrumsremon.. visade sej vara en billlg blandare köpt från bauhaus liknande denna: https://www.bauhaus.se/athos-plus-kar-duschblandare med det priset billigare o köpa en ny blandare tack för hjälpen!!
BirgitS: [citat] Nej, du har ju en isolerad betongplatta och inte en som ligger direkt på marken.
Paul-Staffanstorp: [citat] Blåser du så se för fan till å stänga ögonen först... hehe Själv föredrar jag dammsugaren. (y) I övrigt så har du väl tänkt rätt. Fyll hålen med silikon så mycket att det tränger ut en liten bit. Dagen efter skär du av detta med ett vasst rakblad. Då får du det att bli exakt i nivå med kakeln vilket annars är svårt.
platon1980: Tätskikt, så det suger inget. Vrider och trycker plattan på plats, som sagt, det blir fix på plattan, men efter att det torkat några minuter verkar fixet inte längre vilja sitta kvar på plattan.
Snailman: Jag satte min designsil i 45 grader.. Men då satte jag även 10x10 plattorna i 45 grader, och jag hade hörnet i 45 grader, och blandaren i 45 grader på det hörnet, men jag hade böjda dushdörrar och kapade all klinkers i båge. Utanför dörrarna var det 30x30 klinkers https://www.byggahus.se/forum/attachments/_20151106_134116-jpg.158691/
Renoveringsvan: Hej! Jag håller på att låta bygga en kommod till ett badrum där det kommer vara en del med handfat och en andra del med integrerad tvättmaskin. Problemet är att jag beställt en betong-bänkskiva (ca 50kg) med inbyggt handfat där jag räknade att det skulle få plats med två 60-moduler och ett litet överhäng utanför en täcksida (600+600+13+10=1223). Feltänket ligger i att en