BirgitS
BirgitS: [citat] Ska naturligtvis rättas till och innan dess måste du se till att skydda panelen på något sätt så att det inte riskerar att komma in vatten som kan orsaka t.ex. kortslutning. Gällande överskåpet så har vi varit och tittat en del på badrumsinredning under hösten och det är inte helt ovanligt att överskåpet inte sitter ända in till kaklet just för att det ska gå en elkabel
3 svar · 737 läst
·
platon1980
platon1980: Kör med plast, för jag är dumsnål och vitt matt kakel med vit fog.
3 svar · 1,3k läst
J
Johan93: Designmässigt ser det ut som en Grohe wc-skål. Jag hade skickat bilden till deras support och frågat.
3 svar · 3,2k läst
·
ådal
ådal: Verkar vara ett företag som heter fonte som tillverkar åt tapwell. Det kunde jag i alla fall hitta i en annan tråd med samma fråga här på forumet, https://www.byggahus.se/forum/threads/vilken-duschblandare-aer-det-haer.195758/ Maila tapwell och fråga! info@tapwell.se
3 svar · 1,3k läst
·
Staffans2000
Staffans2000: Går det att hitta en ny insats, är det naturligtvis den bästa lösningen. Mitt reparationsförslag skall ställas mot alternativet "totalrenovering".
7 svar · 2,3k läst
·
Music Man
Music Man: Installerad februari 2016. Verkar inte som de är öppna för det heller.
2 svar · 2,5k läst
·
M
MickeMånsson: Hej! Jag har ett utanpåliggande tvättställ (Noor coast 405) och tänkte göra hål i laminatskivan undertill. Frågan är hur stort hålet bör bara. Dimensionen på hålet i tvättstället är 45 mm diameter, men pop-up bottenventilen är lite bredare. Jag antar att underdelen av popup-ventilen skall fästas mot undersidan av tvättstället - inte bänkskivan - så hålet kan vara ganska
0 svar · 5,3k läst
M
magnu: En idé som jag har är att gå via en halvstor rörfirma med gott renommé. Be dem rekommendera några projektledare som de gärna jobbar tillsammans med. De du får rekommenderade är de som samarbetet dem emellan fungerar, då borde projektledaren veta vad den håller på med.
8 svar · 3,8k läst
M
Missis: Jag tyckte det var sprickor men inte byggföretaget. En bekant kollade på det och trodde inte det var sprickor men någon sorts missfärgning. Bilden är innan de fogade om. När de foga om så syns inte det vita sträcket men det mörka är kvar.
5 svar · 3,3k läst
·
S
Stugrenoverare: Den slutsatsen jag drar av det är om man renoverar i min situation (stamrenovering inom 5 till 10 år) så skall man inte göra massa extra som värmegolv utan köra standard. Vad nu standard är..
20 svar · 2,7k läst
·
P
Pallkragen: [citat] Förstår fortfarande inte hur det kan torka ut om det tillförs fukt hela tiden..? Vattenläckan har de lagat, men ändå. Tänker på förra lägenheten där vi inte fick spola med vatten alls på två veckor och det skulle stå en byggfläkt på dygnet runt. Där är det ju logiskt att det torkar, men här..?
8 svar · 2,1k läst
OskarGbg
OskarGbg: [citat] Kul att ni blev nöjda! Då har vi ett uppslag till för egen del, tack för hjälpen
5 svar · 5,5k läst
D
Daniel 109: Varmvattentemperaturen måste begränsas till ofarliga nivåer. Normalt sett finns det en blandningsventil där man kan ställa önskad varmvattentemperatur.
3 svar · 1,3k läst
·
B
Bergo: [citat] Yes
3 svar · 1,3k läst
·
B
3 svar · 1,3k läst
·
F
f91jsw: Vi satte sådan panel i nybyggd tvättstuga/badrum för tre år sen. Det har inte varit något problem.
4 svar · 3,0k läst
T
Thoridde: Hejsan. Den du länkar till är inte godkänd i badrum. Men jag har själv använt lk dosa och pratat med tillverkaren och det finns en annan täckram att beställa, monterade en för några månader sedan och fick göra en extra beställning så den täckte lk dosan och allt blev kanon. Ska kolla om de finns något rsk nummer på den. Annars kanon suport och snabb hjälp om man ringer dom. Mvh
5 svar · 2,7k läst
·
L
lordi: [citat] Vad står det för tekniska data om duschpanelen? Ska den monteras utanpå vägg, eller blir det med någon kopplingsbox inne i väggen?
2 svar · 430 läst
BirgitS
BirgitS: En bra början kan ju vara att gå igenom de badrumsartiklar som byggahus har: https://www.byggahus.se/tagg/badrum
4 svar · 862 läst
surris
surris: [citat] Vanlig gips räcker
12 svar · 2,0k läst
globaljuggler
globaljuggler: Stort tack för alla svar. Då hänger jag med i budgivningen ett tag till i alla fall :)
8 svar · 1,4k läst
·
Nusnäs
Nusnäs: Ja hantverkaren är med i GVK och jag skall få extra garanti så jag känner mig nöjd för tillfället.
3 svar · 1,0k läst
H
Hammarfall: Så gjorde jag i källaren. Putsade väggar och målade med heydi betonglook. Kan ju alltid diskuteras hur snyggt det blev :D
6 svar · 5,8k läst
·
BirgitS
BirgitS: Du kan ju alltid försöka fråga någon av Macro Designs säljare eller återförsäljaren du tänkt köpa av. Har du ett mejl eller ett inspelat telefonsamtal där det framgår att det inte är en glipa går det ju lätt att göra en reklamation om det visar sig inte vara sant. Var tycker du att det ser ut som en glipa? https://www.macrodesign.se/sortiment/dusch/duschkabiner/star-penta Det är
4 svar · 7,1k läst
Snigla
Snigla: Tackar (y)
3 svar · 1,5k läst
Snigla
3 svar · 1,5k läst
D
Drömmerstort: Vi bor i ett Älvsbyhus Tyr som vi byggde 2009. Vi har kakel och klinker i badrummet och det har hittills inte vart några problem. Vi har inte heller haft något problem med vår krypgrund och vår avfuktare tycks funka utmärkt. Jag är dessutom sugen på att bygga ett nytt hus och då är Älvsbyhus det mest prisvärda alternativet och idag finns det ju väldigt många fina tillval
22 svar · 9,9k läst
berisen
berisen: [citat] Som sagt, jag har väldigt dåligt koll på hur man bör göra med sånt här så därför var det bäst att kolla här först. Kändes vettigt i mitt huvud att täta men då ger jag tusan i det ;):crysmile: Just nu har faktiskt den på något automagiskt vis slutat att läcka så det hela blev lite mindre akut nu. Då hinner jag leta ny blandare i lugn och ro :)
17 svar · 7,9k läst
·
A
Allmänobildad: Vid invändig kabel så får du nog bygga på kopplingen så att avstängningen hamnar ovanför kabelinföringen. Men det verkar ju som att det inte är några som helst bekymmer att dra kabeln utvändigt istället. Linda kabeln runt röret och på med isolering typ armaflex eller liknnade.
2 svar · 4,3k läst
·
es.suhaggyB
es.suhaggyB: [citat] Nackdelen är väl att den enbart är godkänd att användad tillsammans med tre utprovade tätskikt.
19 svar · 31,6k läst
·
A
Andreas Ludde Lundell: Tack för alla svar, det låter på er som att det är en acceptabel diff och att jag ska nog se mig om efter en ny entreprenör.
5 svar · 3,5k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Man målar inte på "vanligt tätskikt" utan Måleribranschen har ett eget våtrumssystem som man då ska följa men samtidigt ska du vara försiktig med tätskikt i en källare. Som regel fuktskyddar man bara de ytor som utsätts för vattenbegjutning i en källare.
3 svar · 2,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.