K Kalmarkille skrev:
- Jag har cc150 mellan rören, men de slutar alltså en bit innanför väggen tyvärr.
Vad jag vet finns det längre dylika anslutningar också.......förr tillbaks kunde de vara ganska långa som sagt för att nå in i ett väggfäste som satt lött på kopparrören.

Är det inte enklare att sätta ett blandarfäste på väggen och ansluta de befintliga vinklarna dit.

87-200_xl_1.jpg

Ser väl lite tråkigt ut kanske och sen blir det ju lite svårt med adaptrar dem emellan?

T toolman77 skrev:
Är det inte enklare att sätta ett blandarfäste på väggen och ansluta de befintliga vinklarna dit.

[bild]
- Jo det är vad jag tänkt mig, men vattenledningarna slutar strax innanför väggen, så det är frågan om jag kommer åt att skruva mot dem utan att ta upp ett hål i väggen.

K Kalmarkille skrev:
- Jo det är vad jag tänkt mig, men vattenledningarna slutar strax innanför väggen, så det är frågan om jag kommer åt att skruva mot dem utan att ta upp ett hål i väggen.
Tänkte att du kunde sätta blandarfästet med anslutningarna uppåt och skruva mot mässingsvinklarna som kommer ut ut väggen. Om du sätter en del med lekande mutter mellan vinklar och blandarfäste borde du kunna få till det.

Alternativet för att göra det rätt är att ta fram huggmejseln.

T toolman77 skrev:
Tänkte att du kunde sätta blandarfästet med anslutningarna uppåt och skruva mot mässingsvinklarna som kommer ut ut väggen. Om du sätter en del med lekande mutter mellan vinklar och blandarfäste borde du kunna få till det.

Alternativet för att göra det rätt är att ta fram huggmejseln.
- De två anslutningarna som kommer ut från väggen sitter dikt an. Inte ens en millimeter mellan väggen och rören där : (
Detta beroende på att de enbart skulle användas som fäste för slangarna till duschkabinen.

Så länge du har plats nog att skruva av muttrarna till kabinanslutningen så borde det gå att lösa.

T toolman77 skrev:
Så länge du har plats nog att skruva av muttrarna till kabinanslutningen så borde det gå att lösa.
- Ja, det ska nog ordna sig när det blir dags att åtgärda det nästa vecka. Tackar för tipsen såhär långt : )

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.