Om du flyttar vvb eller minskar hallen så skulle du kunna få in en dusch?

Sen tycker jag toastolen i tvättrummet känns lite konstigt plscerad. Jag gillar att ha en vägg för toarullehållaren, men det är ju inte ett måste

• Gilla
Ahm.s
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Om du flyttar vvb eller minskar hallen så skulle du kunna få in en dusch?

Sen tycker jag toastolen i tvättrummet känns lite konstigt plscerad. Jag gillar att ha en vägg för toarullehållaren, men det är ju inte ett måste
Tack Snälla för eran otroliga bra tips. Vi är tre i familjen så tänkte nöja sig med en dusch. Det finns elcentral i den lilla toadelen övanpå VVB'n så tänkte inte röra den så skippar duschen just nu. Vi ska behålla VVB'n i samma ställe att minska VVS arbete också. Vi ska öka utrymme för lilla toaletten så i framtiden vi kan tränga in en liten dusch.
Väggen i lilla toan med toalett och komod är 135 cm så vi kan tränga in en toarullehållare, eller ? Annars vad är din tips för bästa plcering. Vänligen visa hur kan jag flytta VVB'n eller minska hallen. Blir tacksam.
Ha en trevlig helg..

Det var såhär jag tänkte, men det kanske blir trångt framför torktumlaren. Det är väldigt skönt med en renodlad dusch när man ska duscha. Personligen hade jag skippat badkaret helt och kört 2st dusch. Men vill man ha badkar får man knö in det på något sätt.
Skiss av ett badrum med tvättmaskin, torktumlare, och noteringar som föreslår placering av två duschar istället för ett badkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vill även föreslå att sätta en lång bänkskiva ovanför tvättmaskin och tork.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Jag tycker att toalettstolarna ser väl små ut. Normalt skjuter de ut 70 cm från väggen vilket är betydligt mer än ett handfat. Man behöver dessutom ha rätt mycket fritt utrymme på sidorna av toastolen för annars går det inte att städa sidorna, man kan inte sitta (torka sig) på normalt sätt utan utan att slå i knän, armbågar eller axlar. Det bör helst vara 80 cm men lite går det att minska men inte ner till 60 cm som det ser ut i lilla WC.

• Gilla
Ahm.s
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag tycker att toalettstolarna ser väl små ut. Normalt skjuter de ut 70 cm från väggen vilket är betydligt mer än ett handfat. Man behöver dessutom ha rätt mycket fritt utrymme på sidorna av toastolen för annars går det inte att städa sidorna, man kan inte sitta (torka sig) på normalt sätt utan utan att slå i knän, armbågar eller axlar. Det bör helst vara 80 cm men lite går det att minska men inte ner till 60 cm som det ser ut i lilla WC.
Hej Johannen & BirgitS,

VV o ge feedback. Gjort lite ändring på dina tips ! Tackar .. mvh

Ritning av ett badrum med dimensioner, inkluderar badkar, dusch, toalett och handfat med förvaringsskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BirgitS
Om det är lite knappt om utrymme framför en toastol kanske det är bra att låta den stå i hörnet, på diagonalen:
321177-if%C3%B6-toalettstol.jpg

Vad står VS för?

• Gilla
Ahm.s
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
[bild]Vad står VS för?
VS i väggarna Väggskåp. VS vid Tvättmaskinerna är vattenställ/Komod. Tackar. Ser det bra ut.
mvh

Nu har vi bestämmt oss att ändra lite planlösning i köket också och därför badrumm och toaletten mått/ritning ändras. Ska komma upp med en ny tråd så blir lättare att forstå. Tusen tack.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.