Hej, ny lägenhet med badrum med handukstork som är kall. Drar jag i gång varmvatten och luftar så blir den varm men sen så blir den kall i gen. Se bilder
Mvh Claes
Mvh Claes
Vänster röret bör ju bli varmt annats har ju inte ratten som man vrider av och på någon funktion. Nedersta kranen är till handdukstorken är den av blir den inte varm alls.
Luckan går att öppna
Luckan går att öppna
Den är kopplad till varmvattencirkulationen. Det är inte tillåtet längre men var vanligt förr. Det verkar som att cirkulationen inte funkar, vilket inte är bra. Kranen på handdukstorken borde plockad bort. Det här är en sådan installation som riskerar att medföra legionella.
Det är just då man får legionellarisken. Kranen bör öppnas och tas bort, samt att cirkulation säkerställs. Alternativt plocka bort den.
Tack för svaren, jag vet om att man i dagsläget inte utför sådan installation och risken för legionella. Nu är det en befintlig installation som jag bara vill få igång. Skall prova stänga ballofix till varmvatten men den kranen går knappt att rubba.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Jo kör lite 5 56 först pajar jag den kranen så är det illa.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden