617 läst ·
3 svar
617 läst
3 svar
Badrumsbesiktning
Är det brukligt att man tar in besiktningsman när man renoverar badrum i bostadsrätt?
Moderator
· Stockholm
· 57 789 inlägg
Det är nog inte så vanligt. Men kan vara bra.
Det är ju ditt ansvar om något händer men en besiktningsman brukar inte tillföra speciellt mycket... De flesta försäkringsbolag gör i vilket fall sin egen granskning innan de bedömer om ersättning vid en ev. skada.
Det är viktigare att spara kvitton på t.ex. tätskikt och ta bilder på batchnummer och sen förstås vid läggning av alla moment.
Ta speciellt bilder på brunnsmanschett, uppvik mot tröskel och väggar, hörn, etc. och lutning mot golvbrunn ovan tätskikt (före klinker). Spara sen bilderna på något säkert ställe, t.ex. en säker molnlagring (enklast Apple Cloud eller Google cloud, Microsoft OneDrive, e.dyl)
Det är viktigare att spara kvitton på t.ex. tätskikt och ta bilder på batchnummer och sen förstås vid läggning av alla moment.
Ta speciellt bilder på brunnsmanschett, uppvik mot tröskel och väggar, hörn, etc. och lutning mot golvbrunn ovan tätskikt (före klinker). Spara sen bilderna på något säkert ställe, t.ex. en säker molnlagring (enklast Apple Cloud eller Google cloud, Microsoft OneDrive, e.dyl)
Klicka här för att svara
