Är det brukligt att man tar in besiktningsman när man renoverar badrum i bostadsrätt?
 
Det är nog inte så vanligt. Men kan vara bra.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Det är ju ditt ansvar om något händer men en besiktningsman brukar inte tillföra speciellt mycket... De flesta försäkringsbolag gör i vilket fall sin egen granskning innan de bedömer om ersättning vid en ev. skada.

Det är viktigare att spara kvitton på t.ex. tätskikt och ta bilder på batchnummer och sen förstås vid läggning av alla moment.
Ta speciellt bilder på brunnsmanschett, uppvik mot tröskel och väggar, hörn, etc. och lutning mot golvbrunn ovan tätskikt (före klinker). Spara sen bilderna på något säkert ställe, t.ex. en säker molnlagring (enklast Apple Cloud eller Google cloud, Microsoft OneDrive, e.dyl)
 
Bild på lutning tas ju förslagsvis med laser eller vattenpass och en tumstock samt måttband...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.