Hej!
VI fick vårt badrum renoverat för lite mer än ett år sedan. Det blev inte snyggt men följde alla toleranser enligt hantverkaren. Han försökte att fixa till det vi var missnöjda med. Kakelplattorna som var formkapade var väldigt taggiga, det var fästmassa (eller vad det heter) som stack upp i fogen mellan golvplattorna, Det saknades fog i de nischer vi bad honom sätta i duschen, det var håligheter under golvplattorna så man kunde sticka in figrarna under dom runt golvbrunnen.
Jag har försökt börja tycka om det här badrummet i ett år nu men jag blir bara ledsen varje gång jag går in där nu. Det är så ojämn fog överallt och den är fläckig på de ställen han försökt bättra på det. Sen är de kapade plattorna fortfarande taggiga och sitter ojämnt. Plattorna på väggen i duschen sitter i olika nivåer bakom blandaren så det samlar en massa kalk på hyllan. Han har låtit en lärling sätta silikonfogen och den sitter i varje skarv och är kladdig och slarvigt gjord. Ser ut som tuggummi i hörnen. Sen missförstod han oss och satte in en 210-dörr trots att alla andra dörrar i korridoren är 200.
I det stora hela är badrummet godkänt och ser ok ut. Allla plattor sitter fint om man inte tittar i detaljer som jag gör och alla fel är inom toleranser säger han. Han är så trevlig så jag har svårt att stå på mig i mitt missnöje. Vi har inte heller fått något våtrumsintyg som han lovade.
Jag skulle önska att han gör om det och anstränger sig lite mer för att få en snygg slutfinish. För som det ser ut nu är nog ungefär den nivån vi hade lyckats med om vi gjort detta själva istället. Jag ville ju ha det där proffsiga intrycket.
Så min fråga är alltså. Kan jag reklamera på endast missnöje när allting är inom givna toleranser?
VI fick vårt badrum renoverat för lite mer än ett år sedan. Det blev inte snyggt men följde alla toleranser enligt hantverkaren. Han försökte att fixa till det vi var missnöjda med. Kakelplattorna som var formkapade var väldigt taggiga, det var fästmassa (eller vad det heter) som stack upp i fogen mellan golvplattorna, Det saknades fog i de nischer vi bad honom sätta i duschen, det var håligheter under golvplattorna så man kunde sticka in figrarna under dom runt golvbrunnen.
Jag har försökt börja tycka om det här badrummet i ett år nu men jag blir bara ledsen varje gång jag går in där nu. Det är så ojämn fog överallt och den är fläckig på de ställen han försökt bättra på det. Sen är de kapade plattorna fortfarande taggiga och sitter ojämnt. Plattorna på väggen i duschen sitter i olika nivåer bakom blandaren så det samlar en massa kalk på hyllan. Han har låtit en lärling sätta silikonfogen och den sitter i varje skarv och är kladdig och slarvigt gjord. Ser ut som tuggummi i hörnen. Sen missförstod han oss och satte in en 210-dörr trots att alla andra dörrar i korridoren är 200.
I det stora hela är badrummet godkänt och ser ok ut. Allla plattor sitter fint om man inte tittar i detaljer som jag gör och alla fel är inom toleranser säger han. Han är så trevlig så jag har svårt att stå på mig i mitt missnöje. Vi har inte heller fått något våtrumsintyg som han lovade.
Jag skulle önska att han gör om det och anstränger sig lite mer för att få en snygg slutfinish. För som det ser ut nu är nog ungefär den nivån vi hade lyckats med om vi gjort detta själva istället. Jag ville ju ha det där proffsiga intrycket.
Så min fråga är alltså. Kan jag reklamera på endast missnöje när allting är inom givna toleranser?
Här är lite bilder på det jag tycker är dåligt. Och jag skulle kunna fota mycket mer. Det är de små detaljerna överallt som känns slarvigt.
Mycket slarv och dålig utrustning för att kapa/skära plattorna ser ut att ha använts. Gällande fog och silikon kan ni lätt fixa till själva. Skär/skrapa bort med rakblad och sätt ditt en ny fin rand silikon. Fog går också att köpa och komplettera, se till att skrapa ur ordentligt så den fäster djupt. Eftersom det "bara" är skönhetsfel på bilderna iaf, kommer du få svårt att få rätt juridiskt tyvärr 
Tack! Det var det jag var rädd för. Jag får fortsätta jobba på att tycka om badrummet då.Jonatan79 skrev:
Mycket slarv och dålig utrustning för att kapa/skära plattorna ser ut att ha använts. Gällande fog och silikon kan ni lätt fixa till själva. Skär/skrapa bort med rakblad och sätt ditt en ny fin rand silikon. Fog går också att köpa och komplettera, se till att skrapa ur ordentligt så den fäster djupt. Eftersom det "bara" är skönhetsfel på bilderna iaf, kommer du få svårt att få rätt juridiskt tyvärr![]()
Klicka här för att svara








