Ingen godkänd mellanväg, antar jag.
Var är det? Om det inte är i duschen så funkar ju tämligen enkla lagningar.
En halvmeter ovanför badkarskanten.:-/
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 508 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 508 inlägg
Om du vet vilken tillverkaren är, kan du kanske fråga om bästa möjliga sätt att laga. Det lär visserligen inte kunna godkännas av GVK. Insvetsning av en ny bit kommer aldrig upp i samma fuktsäkerhet, då svetsfogar alltid är svagare än en intakt yta. Men, som sagt, med en duschkabin minskar man ju belastningen bra.
Jag hade skurit bort allt som är mjukt och trasigt.MakeItRain skrev:
Sedan hade jag fyllt hålet med biltemas stenlim (hårt fogskum), därefter spacklat med Tec7 och målat över med
våtrumsfärg i rätt kulör. Lady har en helmatt variant.
Nej, det är ett känt recept för problem med inomhusmiljön. Det kan dels ge problem med att limmet inte härdar som det ska, man får ökade emissioner och man riskerar tillväxt av mögel mellan skikten. Det finns alltså en anledning att branschreglerna tydligt säger att det är fel.D Daniel 109 skrev:
