G guggen skrev:
La själv, mot bättre vetande, ett trägolv, för ca 15 år sedan, i badrummet! 1.5 tums riktig kärnfuru, sen spån under o sen kallmurad krypgrund (ventilerar fint). Har faktiskt kvar det men kör bara med badkar, dock har jag inte haft några som helst problem med fukt eller skador på det under alla dessa år.
Snart skall det dock bli ändring, familjen kräver dusch i detta hus, således blir det ett tyvärr ett plast och lip heaven. Men hade jag varit du hade jag lätt gått på massiv mahogny, nåtning och löjligt många lager lack, det kommer funka.
Kan de inte stå i badkaret och duscha? Jag har aldrig riktigt förstått det där med att inte ha ett badkar...Då har man ju två möjlighetet liksom.

Ja, eftersom det är ett så litet rum kan man ju fläska på med något riktigt fint träslag :)
Tack för input :)

Hej! Får man fråga hur utfallet blev med trägolv i badrummet och epoxy som tätskikt? Jag går själv i samma tankar nämligen.
Tack och trevlig fredag

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
D Dennisert skrev:
Hej! Får man fråga hur utfallet blev med trägolv i badrummet och epoxy som tätskikt? Jag går själv i samma tankar nämligen.
Tack och trevlig fredag
Hej :) Jag är inte där än (mycket som har hänt sedan inlägget skrevs). Planer har ändrats och nya möjligheter tänkts ut. Jag vet inte om det blir som jag tänkte eller om det blir traditionell fukthantering.

Tack själv och trevlig fredag på dig också :)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.