13 265 läst ·
20 svar
13k läst
20 svar
Hur länge kan man vänta med att kakla badrum efter att fixat tätskiket?
Ah avr det länge sen. Ja det ahr de kanske kommit på under resans gång.., Ja det var efter kommentarer om "K2 guckan" skulle vara jobbig, dessutom innebära olika limsystem för remsor, manschetter etc, om jag minns rätt, som gjorde att jag styrde om till LIP som fått bra omdöme på BH . Har dock inte monterat än får hem material nästa vecka...S swirve skrev:
Ja, det var K2 på väggar och golv och så folie på, sen annat lim för manchetter, hörn, remsor. Det var ju med den uppsättningen de blev bästa tätskikt i någon stor test för flera år sedan...M mojjen skrev:Ah avr det länge sen. Ja det ahr de kanske kommit på under resans gång.., Ja det var efter kommentarer om "K2 guckan" skulle vara jobbig, dessutom innebära olika limsystem för remsor, manschetter etc, om jag minns rätt, som gjorde att jag styrde om till LIP som fått bra omdöme på BH . Har dock inte monterat än får hem material nästa vecka...
Mig veterligen är det bara Kiiltos tätskikt när det används med M1000 Eco som det kan uppstå luftblåsor efter några dagar. Bostik som jag använder kan stå hur länge som helst utan blåsa sig, även Schönox.
M1000 är förresten helt värdelöst att jobba med då är K2 bra mycket bättre men sedan behöver man ett annat lim till skarvarna, helt värdelöst. Bättre med till exempel Bostik eller där man man använder ett 2-komponentslim till att både fästa folien samt används till skarvar och manschetter.
Använde M1000 till ett stambyte för länge sedan till 200 badrum och det var en mardröm, bytte ut skiten efter 100 badrum till K2 för annars hade jag hamnat på hispan
M1000 är förresten helt värdelöst att jobba med då är K2 bra mycket bättre men sedan behöver man ett annat lim till skarvarna, helt värdelöst. Bättre med till exempel Bostik eller där man man använder ett 2-komponentslim till att både fästa folien samt används till skarvar och manschetter.
Använde M1000 till ett stambyte för länge sedan till 200 badrum och det var en mardröm, bytte ut skiten efter 100 badrum till K2 för annars hade jag hamnat på hispan
Klicka här för att svara