Håller på att färdigställa badrummet. Tänkte köra Gustavsberg Nautic 1500 toalett och få den så nära väggen som möjligt.
jag förstår att en excentrisk muff kan förskjuta toaletten men hittar bara en 30mm om det är ett 118-rör som kommer upp ur golvet.
https://www.bauhaus.se/wc-anslutnin...IOWMJq8aJ9k71HsHFZj1kC4l_utHeB64aAoxdEALw_wcB
Finns det andra produkter som passar 118mm avloppsrör och som förskjuter toaletten mer än 30mm?
jag förstår att en excentrisk muff kan förskjuta toaletten men hittar bara en 30mm om det är ett 118-rör som kommer upp ur golvet.
https://www.bauhaus.se/wc-anslutnin...IOWMJq8aJ9k71HsHFZj1kC4l_utHeB64aAoxdEALw_wcB
Finns det andra produkter som passar 118mm avloppsrör och som förskjuter toaletten mer än 30mm?
Läser jag Jafos instruktioner så tycks den inte passa, åtminstone så finns inte 118mm rör uppräknat som anslutningsmöjlighet (såsom det till exempel gör på den från Bauhaus).
Tror jag kan behöva 40-50mm offset (80mm blir för mycket).
Tror jag kan behöva 40-50mm offset (80mm blir för mycket).
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
om du med 118mm rör menar en helt vanlig gammal klassisk klosettanslutning så är det nog mer så att den används mindre och mindre och tillbehören till just dem blir ju lätträknade.
Idag drar man ju oftast 110rör upp genom golvet hela vägen och sen kapas det när golv och ytskikt är klart och sen har man anslutningar till det.
Idag drar man ju oftast 110rör upp genom golvet hela vägen och sen kapas det när golv och ytskikt är klart och sen har man anslutningar till det.
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
Låter inte som nån genomtänkt installation? Hur många böjar har du menar du?
Tänk på att det är en stor skillnad på 2x45° alternativt en långböj jämfört med en "kort" 90° böj. Vad jag förstår så ska man inte använda den sistnämnda även om det är stående.D Derbyboy skrev:
Nej jag vet, känns jobbigt men får se hur det fungerar i verkligheten.
Jag har tre böjar efter toaletten:
2 stycken vertikala, stående (varav en är böjen ovan)
1 stycken horisontell, alltså en liggandes böj.
Jag har tre böjar efter toaletten:
2 stycken vertikala, stående (varav en är böjen ovan)
1 stycken horisontell, alltså en liggandes böj.
Klicka här för att svara