Hej,
Det här är en ren smakfråga.
Vi planerar att renovera badrummet och tycker att det här med svarta blandare till handfat och dusch ser riktigt stiligt ut när man bläddrar i kataloger. Givetvis tillsammans med svartspröjsad duschvägg.
Men alla konceptbilder har naturligtvis dold rördragning. Vi kommer att ha vanliga utanpåliggande kromade rör.
Det jag undrar är om någon kan dela med sig av bilder och/eller erfarenhet om hur det blir om man kombinerar just utanpåliggande rör med svarta blandare? Blir det snyggt eller ser det bara taffligt ut?
Min spontana tanke är att man antingen kör allt som normalt är kromat som krom eller så kör man allt svart (vilket inte går för oss eftersom svarta rör inte finns) men det vore kul att komma på andra tankar.
Det här är en ren smakfråga.
Vi planerar att renovera badrummet och tycker att det här med svarta blandare till handfat och dusch ser riktigt stiligt ut när man bläddrar i kataloger. Givetvis tillsammans med svartspröjsad duschvägg.
Men alla konceptbilder har naturligtvis dold rördragning. Vi kommer att ha vanliga utanpåliggande kromade rör.
Det jag undrar är om någon kan dela med sig av bilder och/eller erfarenhet om hur det blir om man kombinerar just utanpåliggande rör med svarta blandare? Blir det snyggt eller ser det bara taffligt ut?
Min spontana tanke är att man antingen kör allt som normalt är kromat som krom eller så kör man allt svart (vilket inte går för oss eftersom svarta rör inte finns) men det vore kul att komma på andra tankar.
Tack för bilderna!Rickard. skrev:
Hittade en annan tråd om en som faktiskt målat sina rör svarta: https://www.byggahus.se/forum/threads/svarta-vattenroer-i-badrum.430197/
Ser snyggt ut men tar mig emot att själv börja pilla på ett nybyggt och bortlejt badrum.
Klicka här för att svara

