N
Niklas Rickardsson: [citat] ja blir golvvärme med el , handdukstork vill jag nog ha , används flitigt där jag bodde innan. Funderar på 60x60 plattor på golv med kuvertskärning o 30x60 på vägg reglarna är metall o sen 15 mm plywood , 30x60 plattorna va rätt tunga märkte jag, [citat]
2 svar · 2,2k läst
·
Pedro 89
Pedro 89: [citat] Det finns bara två tillverkare som gör microcement som passar dig Du behöver en microcement som är tätt som andas också (inget MicroPool eller liknande). Fabrikanten rekommenderad alltid lite lack till den microcementen också. Varför ? Om det ramlar tandkräm, schampoo, kaffe och så vidare kan det fastna hård i dem små porerna. Det kan bli svårt att ta bort. Om det finns lite
1 svar · 3,8k läst
B
Bernt Ö97: [citat] Förmodligen inte värt att krångla med en gammal toalett. En ny kostar ca 2500-5000 kr, + installation med Rot-avdrag, då har du en toalettstol som fungerar felfritt i 10-20 år. Totalkostnade mindre än en Pizza / månad under toaletten livslängd.
10 svar · 5,3k läst
·
J49l
J49l: Uppdatering: Har nu slängt på en diamantklinga på min 230mm vinkelslip och spårat upp i betongen där röret med högst sannolikhet går bort mot hallen, skall se om det blir lättare att bila nu. Allra helst skulle jag ju som sagt vilja byta ut så mycket av röret som möjligt.
13 svar · 1,9k läst
ClasseClas
ClasseClas: Jag använde min Dremel med ett fogtillbehör. https://www.dremel.com/se/sv/p/dremel-kakelfogborttagningssats-till-golv-och-vaeggar-568-v231 Det funkade bättre än vad jag hade trott. Köp extra fräsbits och ta det lugnt. Tryck inte för hårt så går det bra.
2 svar · 1,6k läst
KJD
KJD: Håller på och ska gjuta igen golvet i duschrummet som vi bygger om (ovanisolerar plattan med EPS-betong), och tänker då gjuta in vp-rör i EPSen för att kunna mäta fuktnivåer och uttorking i golvet. Kommer därför behöva dra ganska långa vp-rör för detta, och undrar lite vad som är era bästa erfarenheten från montering, då jag räknar med att behöva få byta några gånger då
0 svar · 1,1k läst
·
M
Makeiffu: [citat] Allting var färdigt man skulle bara avmontera gammalt och montera dit nytt. Har inte fått fakturan än men vill bara höra vad som är rimlig tid.
4 svar · 1,6k läst
H
Hejsansvejsan: Tack för alla bra svar! Jag gjorde en jäkla rengöring under dagen faktiskt. Först skrubbade jag med vanlig badrumsrengöring och diskborste (lukten som uppstod fick mig nästan att kräkas ett x antal gånger), sen tömde jag faktiskt vattnet med hjälp av en skopa så att brunnen blev nästan torr. Då körde jag på bikarbonat som fick stå en stund, efter det ättika och sen några liter
22 svar · 4,8k läst
·
F
Franken.: [citat] Vad använde du? Mvh Frank
5 svar · 7,3k läst
Bo arnold
Bo arnold: Använd ett riktigt kontaktlim finns på biltema. Ett sånt som luktar starkt inget modernt vattenlösligt värm gärna så blir mattan mjukare att trycka fast
2 svar · 7,3k läst
·
Mazen
Mazen: [citat] Inte helt fyskam (y)
13 svar · 7,9k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Bra tanke! Själv har jag en sådan här: [bild] Hopfälld ser den ut så här: [bild] Minns inte var jag köpte den, men Jula har något liknande: [bild] https://www.jula.se/catalog/tradgard/utemiljo/tradgardsmobler/stolar-och-bankar/pall-790229/
6 svar · 3,0k läst
·
G
gaia: den gamla fuktspärren kan vara någon sorts tjära/asfalt. Luktar det inte konstigt så skulle jag låta det vara. Man kan snygga till det och kakla över det svarta. Vackert golv !
1 svar · 1,3k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Låter bra då, duscha på!
4 svar · 2,1k läst
·
J
Jockeh90: Hej, Nyfiken fråga. Vi har flyttat in i en ny lägenhet som precis färdigställt en badrumsrenovering. Det är en Lyfco vägghängd toalett precis som den ni pratar om ovanför. Är det någon som satte in en sådan toalett och kan ge ett betyg? man blir ju lite orolig när det pratas om för små skruvar till toaletten. Vad skulle en sådan skriv påverka? Är det att toaletten lossnar från
14 svar · 4,8k läst
·
SnällKyckling
SnällKyckling: Kommer renovera hela lgh (brf) med kök och badrum. Hur funkar det med våtrumsintyg när jag har elektriker, plattsättare, rörmokare och snickare, målare från olika firmor. Vem ska skriva den, badrummet kommer halvmålas om jag behöver sätta någon kontroll på självaste målaren. Finns det fler intyg jag ska få av dem innan dem går, typ från elektrikern?
0 svar · 807 läst
M
Melle_Fundersam_Husägare: [citat] Möjligt att det är så! Eller så är det original…
46 svar · 6,8k läst
·
P
paralun: [citat] Du måste köra med en rörcleaner vätska, eventuellt om du aldrig gjort så i med klorpiller så kanske lite av äckelfaktorn går bort. Att välja: https://www.google.com/search?q=r%C3%B6rreng%C3%B6ring+spabad&oq=r%C3%B6rreng%C3%B6ring&aqs=chrome.1.69i57j0i512l5.9618j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Exempel klor https://www.biltema.se/fritid/pool/poolvard/klortabletter-1-kg-2000022208 Sen
4 svar · 1,4k läst
Düsseldorff
Düsseldorff: Det är ju riktigt risigt utfört, både tätskiktet i brunnen och plattsättningen i stort.
14 svar · 2,2k läst
·
losskägg
losskägg: Haha. Jag insåg inte att det var så längesen. Men alltid kul om det blir nån form redogörelse för hur det blev eller hur man gjorde i slutändan. Om det blev bra eller dåligt så kan andra ha nytta av det
6 svar · 2,5k läst
R
rinzler: Hejsan! Jag håller på med en badrumsrenovering där vi också bygger ut badrummet med en meter. Ytan som vi bygger ut i har tidigare varit garderober där dom gömt vattenrör samt avloppsrör till övervåningen. Min fråga är kring vattenrören, jag behöver flytta dessa för annars är dom mitt i badrummet sen. Dom verkar komma från Kökets riktning och jag hittar inget slut i rören.
0 svar · 1,1k läst
Magrand
Magrand: Spolplattor som passar cistern Sigma https://catalog.geberit.se/sv-SE/products/CH3_100500/System/Badrumssystem/Spolplattor-och-WC-styrningar/Spolplattor/F%C3%B6r-Sigma-inbyggnadscisterner
1 svar · 2,5k läst
H
hammeron: [citat] Hej Fender888, så här 8 år senare, fick du upp dörren, och har de hållt? Limmade eller skruvade du?
7 svar · 9,9k läst
·
P
paralun: [citat] Att avloppsbrunnen hamnar rätt om du byter till en duschkabin. Sen kanske det även går utan kabin med enbart glasdörrar om lutningen mot brunnen blir rätt. Sen lyfter du på brunnslocket så brukar man kunna se tätskiktet för att bedöma om en kabin verkligen behövs.
4 svar · 4,8k läst
·
F
Fixarpappa: Jag hade önskat en halvvägg. Då kan jag med andra ord stryka den tanken..
3 svar · 2,1k läst
D
Daniel_2022: Gulnar inte det vita och blir missfärgningar. Det gör det för mig. Kan man våtslipa det?
8 svar · 7,7k läst
·
Bernieberg
Bernieberg: Säker Vatten-intyg kan du få även om det finns delar som inte går att göra enligt branschregler med denna avvikelse inskriven. Vad gäller elen så upprättas nog inte några ritningar eller dylikt för en badrumsrenovering (och de flesta är nog inte beredda att pröjsa för det) men det vore bra om du kan få fotodokumenterat innan det skivas. Kan vara värdefullt längre fram om man vill
3 svar · 1,2k läst
Bernieberg
Bernieberg: Så här står det på Ifs hemsida: [bild] Har dock inte lusläst villkoren även om vi har Ifs försäkring. //Papperslös hemmabyggare
8 svar · 1,2k läst
·
A
Achren57: Tack för alla svar. Det var 2 st pyttesmå stjärnskruvar en i var ände som skulle tas bort. Satt i framkant på lådorna.
8 svar · 10,3k läst
·
M
Melle_Fundersam_Husägare: [citat] Stort tack! Wow, jösses vad snyggt det blev. Grymt bra jobbat!!
2 svar · 3,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.