Hanna85
Hanna85: [citat] Vad smidigt, vet du vad det var för fabrikat på era väggdosor? Är det ett LK system ni har?
8 svar · 3,7k läst
·
AntonS1
AntonS1: Tack för svar! Skönt i såna fall! Tror badrummet är från 90-talet (huset 60-talet).
2 svar · 1,3k läst
·
M
mojjen: Som sagt ta upp insatsen och prova att rengöra. Om det inget spolar så har nog något hängt sig, fjäder gått sönder etc.. Det är ju mer vanligt att det står och läcker. Om det är en märkes WC, typ Gustafsberg, IFÖ etc så går det att köpa en ny insats. Det ser ut att du har denna Geberit spolbeslag för Euroform | 240.280.00.1 | VVSochBAD.se
5 svar · 1,6k läst
·
C
Carinasb: Det blev väggar från lokal glasmästare! [bild]
4 svar · 2,4k läst
·
BirgitS
BirgitS: Ifö Next duschkabin NK har 3 väggar och sen kompletterar man med ett duschdraperi eller en vikdörr, alltså en dörr med gångjärn på mitten så att den kan vikas dubbel. Höjd framgår inte. https://www.ifo.se/produkter/duschar/duschkabiner/ifo-next-duschkabin-nk/32302/
1 svar · 1,6k läst
T
tank77: Som sagt, det är lugnt och kommer inte att hända något. Bara att köra på med nästa moment om du nu ska ha plastmatta eller klinker osv.....
2 svar · 1,1k läst
S
SnickeNicke: [citat] Okay, då förstår jag men tror du quote fel då det inte är jag som är TS.
8 svar · 1,9k läst
·
T
tank77: Nej, det är inte farligt men det är ju inte estetiskt snyggt men egentligen är det inte heller bra då det inte är meningen att fixet alltid ska stå i vatten om det inte torkar ut någon i svackan. Du skulle ha ställt frågan här innan två-årsbesiktingen och tagit upp detta med besiktningsmannen och nej duschdörrar är endast till för stänkskydd men samtidigt ska det inte läcka bakom
8 svar · 1,9k läst
M
marp68: [citat] Tänker och har förstått det så. Därför jag är lite nojjig och verkligen vill kolla upp. Få bra tips etc. Och kanon. Nu känner jag mig tryggare om jag går vidare med det hela.
33 svar · 7,1k läst
·
Anna Olsson6
Anna Olsson6: Uppdatering: Det var jag som missade. Det räckte att trycka till den. Nu sitter den bra. Har en frånluftsventil. Den har en glipa på ena sidan på 8 mm. Väggen är tydligen inte helt jämn. Kan man ta ut ventilen och lägga på våtrumssilikon i omgångar för att minska glipan? Finns det något annat man kan göra?
0 svar · 651 läst
T
Terjo: Ska riva mitt första badrum och göra förarbete till mattläggare Målet är att hålla så låg budget som möjligt och göra mycket arbete själv. Vi kommer anlita mattläggare för våtrum, elektriker för inkoppling av el och VVS för inkoppling av vatten. Förutsättningar för detta projekt: Huset från 1849 Renovera befintligt badrum om 15m2 på ÖV, flytt av toalett. Planerat ytskikt
0 svar · 895 läst
T
Treutqvist: Ställer frågan här innan jag potentiellt gör något idiotiskt : Jag ska flytta blandaren så att den är centrerad över regeln till vänster, vilket innebär att jag behöver skarva prisolrören (1x12) och dra det vänstra röret genom regeln. Min tanke är att såga upp ett hål i väggen in till bastun bakom, för att därefter bygga en trälåda där jag kan montera 2st kulventiler med
0 svar · 1,2k läst
·
S
Sami Al: [citat] Jaha det hade jag missat! Stort stort tack!!
13 svar · 4,5k läst
S
SnickeNicke: [citat] Tack för ditt svar (y)
8 svar · 3,9k läst
·
J
Johan_Berg: [citat] K/V-värde hoppas jag fastighetsskötaren har koll på. Får undersöka det vidare om jag väljer handdukstork alternativet. Har inte exakta måttet just nu. Ska dit i helgen och mäta lite mer exakt men det är väldigt trångt att få in en 60cm bred maskin mellan väggen och toaletten. Därav att jag skulle vilja få några centimeter extra genom att ta bort/flytta elementet.
12 svar · 2,6k läst
·
S
Siary: Jag har en vägghängd toalett som luktar när det är övertryck, och jag tror det är när det blåser mycket ute. Det betyder ju att det inte är tätt. Det läcker inte och jag återmonterade det igår och det kändes som att gummimanchetten mellan adapterröret och avloppsröret hamnade rätt. Jag fick in det bra i avloppröret och det läcker ju inte heller. [bild] Tror ni jag kan lösa
0 svar · 1,8k läst
J
Joakim Ågren: Ingen som har nån ungefärlig uppskattning av detta vad ni tror det kan komma att kosta? Hoppas på svar!:cool:(y)
1 svar · 1,1k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Täta med sanitetssilikon för bara lim, spackel och färg är inte vattentätt. Det finns ju målade godkända system men i bad- och duschområdet är det alltid en särskild sorts väv närmast väggen för att det ska bli vattentätt ihop med våtrumsfärgen.
8 svar · 3,6k läst
·
Lillian
Lillian: Fick ta isär cisternen för att byta packning. Den nya packningen är ju dubbelklister. Hur gör jag bäst att sätta dit tanken igen. Fästa packningen först på foten eller tanken? För att undvika att tanken hamnar snett på så jag inter förstör packningen?
0 svar · 731 läst
janwide
janwide: [citat] Då skulle jag köra en fullagning med tex Casco Aquaseal våtrumsfog, måla över och sedan se till att vara försiktig med vattenslask vid skarven. En sminkad gris som håller något år tills man gör en riktig renovering.
8 svar · 4,1k läst
·
A
asomag: Jo jag har förstått att den är fin men jag ska dölja en del rör med kopplingar i väggen också, samt så har jag naturligtvis köpt alla grejer innan jag såg denna lösning :cry:
14 svar · 5,2k läst
BirgitS
BirgitS: Välkommen till forumet! Det bästa är ju att besöka en kakel- eller badrumsbutik som har Bricmates sortiment så kan de hjälpa dig att hitta bästa fogen. Det är ju så vanskligt att bedöma färger på en skärm. De flesta stora tillverkare av fogmassa brukar ha både beige och ljust grå fog. Jag ser att Bricmate rekommenderar Ardex Cement Grey till Beige och Ardex Silver Grey till Ivory.
1 svar · 5,3k läst
useless
useless: Muttern ska sitta på den vita böjen som i nedanstående bild. Nu verkar det vara rör av fel dimension som någon har försökt sätta ihop efter bästa förmåga, så det bästa är att skaffa en ny böj och det som behövs för att kunna skruva fast grejerna på rätt sätt. [bild]
6 svar · 3,0k läst
·
S
sötstrumpa: [citat] Vågar inte svara på det. Själv tänker jag testa med den här, som dessutom är aningens billigare: https://www.biltema.se/fritid/pool/poolvard/snabbklor-granulat-1-kg-2000022207
12 svar · 10,6k läst
·
LoweW
LoweW: [citat] Skönt att höra! Tack för att du återkom med info (y)
17 svar · 5,6k läst
·
Z
ZipLock: Jag har precis samma vattenlås. Gummipackningen blir dålig och insatsen behöver bytas. Den nya insatsen var omöjlig att få på plats innan jag smorde gummipackningen med silikonspray.
11 svar · 3,2k läst
·
partyoverallt
partyoverallt: Staven visar hur långt till höger jag måste flytta termostaten, alltså till andra sidan staven. Jag ämnar nu att - sätta doslock, men borde ha någon silikon ring genom locket tänker jag och dra sladden igenom. Någon som känner till en sådan lösning? - borra hål igenom båda stommarna och dra sladd igenom - sätta termostaten i utanpåliggande ram - montera ip44 gummiring på
18 svar · 6,2k läst
·
A
AndersS: [citat] Japp, och ta vad du har hemma.
6 svar · 1,3k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Kallas för fogkrats här: https://www.tebo.se/Fogkrats-b5/article
6 svar · 2,6k läst
·
V
Viveka Norlin1: [citat] Hurra, nu är ventilen loss: 3 moment: jänta ur, vrid, dra loss hårt och allt höll!
7 svar · 930 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.