7 240 läst ·
27 svar
7k läst
27 svar
Hur tusan kan man tillverka en toalett som inte funkar.
Sida 1 av 2
Var och jobbade på ett medicin företag, alla som jobbat på ett sånt vet att man får gå en massa kurser för att komma in, bla GMP där man får lära sig allt om bakterier mm, och hur viktigt det är med renlighet.
Går in på deras helt nybyggda toaletter för att pinka. Den vägghängda IFÖ är totalt felkonstruerad för ändamålet som man. Den är väldigt låg invändigt, eller vattenspegeln ligger väldigt högt om man ska uttrycka sig så, sen är väggarna från vattenspegeln upp till spolkanten konvexa. Man har även satt en spotlight rakt ovanför toaletten, så man ser exakt vad som händer, och det är ju bra så man ser var man pinkar, men i detta fall avslöjar även den att det är omöjligt att pinka i den utan att det stänker på kant, golv och vägg, det har ingen betydelse var man siktar, den är felkonstruerad.
Jag har inga som helst problem att pinka i min egen toa, en Gustavsberg från -15 utan att det stänker nån stans, den är djupare och har konkava väggar, stänket blir kvar i toaletten.
Även tjejer måste ju få problem, de måste ju bli blöta på hela rumpan av att sitta på denna.
Nå annan som tänkt på detta ??
Och nä, jag tänker inte sitta ner, jag kan fortfarande pinka i en fungerande toa.
Går in på deras helt nybyggda toaletter för att pinka. Den vägghängda IFÖ är totalt felkonstruerad för ändamålet som man. Den är väldigt låg invändigt, eller vattenspegeln ligger väldigt högt om man ska uttrycka sig så, sen är väggarna från vattenspegeln upp till spolkanten konvexa. Man har även satt en spotlight rakt ovanför toaletten, så man ser exakt vad som händer, och det är ju bra så man ser var man pinkar, men i detta fall avslöjar även den att det är omöjligt att pinka i den utan att det stänker på kant, golv och vägg, det har ingen betydelse var man siktar, den är felkonstruerad.
Jag har inga som helst problem att pinka i min egen toa, en Gustavsberg från -15 utan att det stänker nån stans, den är djupare och har konkava väggar, stänket blir kvar i toaletten.
Även tjejer måste ju få problem, de måste ju bli blöta på hela rumpan av att sitta på denna.
Nå annan som tänkt på detta ??
Och nä, jag tänker inte sitta ner, jag kan fortfarande pinka i en fungerande toa.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Tja, en vägghängd stol är inte direkt designad för bästa funktion. Kundklientelet man riktar in sig på är kanske inte dom som funderar två gånger om saken dom köper är praktisk och genomtänkt. Det är andra preferenser som styr köpbeslutet.
Låter som en modell avsedd för tyska marknaden, där ser toaletterna ut så. Det är för att "nummer två" inte ska ge spår som det gör i våra vanliga toa med minimal vattenspegel.Isakare skrev:
Vi har andra IFÖ-holkar här, också vägghängda. Tycker dessa har liknande problem, man får verkligen skärpa sig för att inte stänka när man står upp. Vattenytan är helt enkelt för långt upp i förhållande till sitsen.
Ja du. Man kan vända på det också, varför står de upp kan man undra.H hapazard skrev:
Möjligtvis för att det har varit en annan man där innan som även han vida överskattat sin egen kompetens vad gäller pricksäkerheten.
Att stå och kissa på en vanlig toalett är egoistiskt och grisigt. Det spelar ingen roll hur bra du tror att du är, det kommer stänka.
Ja, offentliga toaletter blir grisiga och därför står jag upp om jag kan. Att sitta ner skulle lösa problemet stämmer dock inte, om man inte håller ner paketet skvätter det i vilket fall, och om inte annat går det gärna emot ringen eller porslinet - vilket oftast är nedskvätt och grisigt (från de som sitter ner - och ja, även kvinnor skvätter upp under ringen).Nyfniken skrev:
Ja du. Man kan vända på det också, varför står de upp kan man undra.
Möjligtvis för att det har varit en annan man där innan som även han vida överskattat sin egen kompetens vad gäller pricksäkerheten.
Att stå och kissa på en vanlig toalett är egoistiskt och grisigt. Det spelar ingen roll hur bra du tror att du är, det kommer stänka.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg