Victor.stahlgren
Victor.stahlgren: [citat] Målar tvätt blir bra
6 svar · 6,2k läst
·
Lucky2015
Lucky2015: @Krilleman Jag beställde spolknappen enligt ditt tips och nu fungerar allt igen! Tack för hjälpen! (y):D
2 svar · 2,8k läst
·
T
tank77: Ja, ta bort klämringen skär väck det av brunnsmanshetten som sticker ut. Får inte vara någon del av brunnsmanshetten som sticker ut eller är under klämringen.
1 svar · 1,4k läst
·
K
kamomil: [citat] Toppen ska ligga på om det i morgon!!
64 svar · 4,4k läst
·
X
xLnT: Huvudsaken är att ni är nöjda.
2 svar · 1,2k läst
·
T
tank77: [citat] 15mm!
4 svar · 955 läst
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Jodå, jag vet numera lite för mycket om detta efter att ha skaffat en sådan lägenhet i en BRF. I korthet så har sekelskifteshusen träbjälklag som ligger på de murade ytterväggarna (och ofta en murad hjärtvägg). Mellan träbjälkarna är det fyllt med "byggmästarfyllning", typ byggrester som är en blandning av sågspån, träbitar, sand och bruk. Det isolerar mot brand och
6 svar · 2,7k läst
M
marp68: Tack för feedback alla. Nu har jag en klart bättre förståelse för vad det är jag ser och hur det antagligen är byggt enligt den tidens regler och standard. Som ni säger, det funkar säkert alldeles utmärkt, så jag vill inte börja skruva i något med risk för att förstöra. Tanken är att enbart använda duschen. Badkaret är redan sålt. Men det kommer ju rinna mer vatten på golvet,
25 svar · 5,6k läst
·
R
rausing: Hej, Under flera år har jag haft en marmorbricka ståendes på stenskivan i badrumsfönstret. När jag flyttade på marmorbrickan så har fläckar uppstått på stenskivan. Troligtvis för att duschvatten träffat området. Hur får man bort fläckarna? [bild] [bild] [bild]
0 svar · 718 läst
·
Aldrig_nöjd
Aldrig_nöjd: [citat]
10 svar · 8,8k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Kan ju vara läge att höra med några mäklare om det lönar sig med nyrenoverade badrum kontra ett badrum som verkligen behöver renoveras. I vissa områden kan det vara ett nyrenoverat badrum som gör att bostaden faktiskt blir såld medan det i andra inte spelar någon större roll på priset.
9 svar · 2,2k läst
·
Demmpa
Demmpa: Skulle tippa på att täckbrickan som är närmast väggen ska ”snäppas” loss.
1 svar · 2,8k läst
·
M
marp68: Märkligt, denna produkt finns enbart i ett av alla Bauhaus i Stockholm, och på norra sidan stan tyvärr, och det är pulver. Får nog bli Biltemas billiga minsta på 5 kg, då jag inte hittar något annat billigt eller färdigblandat för detta lilla reparationsjobb som inte ens kommer att synas. Då även fog är för syns skull, kan det inte funka med vanlig puts eller liknande då det är
23 svar · 4,7k läst
·
Demmpa
Demmpa: Här är en liten annan variant med öppen ring som nyper fast i kopparröret, [bild]
3 svar · 2,0k läst
·
S
salkin85: Har två månader gått är det din försäkring som ska hantera detta.
3 svar · 1,4k läst
·
T
tank77: Men är det så bra fall så borde inte vattnet rinna utanför dörrarna annars så finns det ju högre lister att montera, i alla fall till INR:s dörrar.
9 svar · 1,9k läst
·
E
emilioo: Hej, efter lite googlande ser det ut som att @bq8 har rätt i att det är fix jag varit orolig för. Hålrummen verkar inte vara alltför besvärande enligt några inlägg i denna tråd: https://www.byggahus.se/forum/threads/bilder-pa-ny-golvbrunn-taetskikt-ok-eller.142592/page-2
3 svar · 1,3k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Ja och ja. [citat] Du får kolla om de är: "skönjbart vattenabsorberande,"
3 svar · 7,2k läst
G
gnuttan57: Tack för alla goda råd. Allt fixat och klart och fungerar perfekt... P-G
3 svar · 3,7k läst
·
M
milimani: Badrum på under 4 kvm. Ska bli matta på golv och väggar. Inga spottar, behålla samma tak, ingen ny eldragning. Rör måste flyttas ut från vägg för ny standard men det är det enda. Inga nischer eller fönster. Vad är rimligt pris för icke-Stockholm?
0 svar · 1,6k läst
T
Tompafix: [citat] Ja då blir golven inte jättakalla på sommern ivf och det borde inte bli några problem med funktvandring som med platta med mark. Så en handdukstork med elbackup kanske skulle räcka.
3 svar · 1,7k läst
klaskarlsson
klaskarlsson: [citat] Luftttät folie kan också vara ångbroms som inte är helt tät mot fukt (så funkt kan diffundera ut från väggen om det kommer in), men inte släpper ignom luft (dvs lufttät)
7 svar · 2,5k läst
F
Feskekörka: [citat] Är det värt att försöka med ex diskmedel o hett vatten eller tror du att det landar i att koppla bort toan och titta efter?
5 svar · 1,2k läst
·
Demmpa
Demmpa: [citat] Det finns lösa pex-slangar att köpa till vissa blandare, men då måste man veta exakt vilken tillverkare och modell det är på blandaren, tex https://www.bauhaus.se/flexislang-for-engreppsblandare-gustavsberg
5 svar · 1,5k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Har du några konstruktionsritningar eller teknisk beskrivning av huset där det framgår hur bjälklag/botten är uppbyggd? [citat] Hur långe sen?
5 svar · 1,7k läst
·
mrsnhp
mrsnhp: [citat] Det räcker att skruva igen termostatventilen. Det finns bara en :)
28 svar · 11,1k läst
M
Marcus123456: Du hittar branschreglerna (bkr i och med att du har klinker) här: https://www.bkr.se/regler/branschregler. Sida 15 framgår reglerna tydligt. Läs där istället för att lyssna på våra svar, som i bästa fall refererar till reglerna.
20 svar · 10,1k läst
D
Dr.E: [citat] Hej, tack för svaret! Det blev dock inte det huset ändå.
29 svar · 13,1k läst
·
T
tank77: [citat] Nej, du har ju ett tätskikt under plattorna!
6 svar · 1,4k läst
·
R
Rickard.lj: Inkommande värme längs yttervägg sen slingra runt som du typ har ritat, 40 till 45 från brunnen om du inte sätter i en förhöjnings ring vilket jag förmodar du skall göra , annars får du inte till fallet , kontroll mät 10mm i dusch del så inte rören kommer i vinkel för fallet, annars lägger du röret närmare brunnen
1 svar · 645 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.