Har precis flyttat in och hittade detta bakom spegeln.
Relativt nytt badrum.
Hållet är ca 140cm från duschmunstycket.
Men det är en friflytande glasskiva emellan. Alltså att glasskiva har en spalt mellan väg och golv.
Relativt nytt badrum.
Hållet är ca 140cm från duschmunstycket.
Men det är en friflytande glasskiva emellan. Alltså att glasskiva har en spalt mellan väg och golv.
Gissar att oron snarare är för elchock? Att det skulle bli en vattenskada pga det där känns väldigt osannolikt.
Kommer du åt dom där ledningarna utan att demontera något så är det fel (oavsett badrum eller annat rum).
Var tar blåa och bruna ledningen vägen?
Kommer du åt dom där ledningarna utan att demontera något så är det fel (oavsett badrum eller annat rum).
Var tar blåa och bruna ledningen vägen?
osannolikt men inte omöjligt om man duschar vänd åt det hållet och råkar spruta uppåt då lär det komma vattenstänk uppe på spegeln som rinner ner bakom.BirgitS skrev:
känns tryggare nu när jag läser din kommentar, det är säker rätt gjort, kan man se det på något sätt? Tänkte mest om jag skulle kontakta dem som byggt det eller inte.
Känner mig inte så orolig över elen, men vist lyfter man av spegeln från sina fästen kommer man åt dem.P pjkw skrev:
Är det inget tätskikt har du större problem med duschen än området bakom spegeln.E Edgefamily skrev:osannolikt men inte omöjligt om man duschar vänd åt det hållet och råkar spruta uppåt då lär det komma vattenstänk uppe på spegeln som rinner ner bakom.
känns tryggare nu när jag läser din kommentar, det är säker rätt gjort, kan man se det på något sätt? Tänkte mest om jag skulle kontakta dem som byggt det eller inte.
Är det hus eller lägenhet, besiktades huset innan köp om det är hus?
Hur gammalt är badrummet, ser nytt ut.
Helt normalt. Har du spegeln eller en lampa över hålet eller hur ser det ut?E Edgefamily skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 040 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 040 inlägg
Det blir ingen vattenskada av enstaka droppar.E Edgefamily skrev:osannolikt men inte omöjligt om man duschar vänd åt det hållet och råkar spruta uppåt då lär det komma vattenstänk uppe på spegeln som rinner ner bakom.
Elsäkerhetskraven gäller för någorlunda normala beteenden.
Klicka här för att svara