Mugmaz
Mugmaz: Lämna tillbaka och använd 2st 45x95 istället.
3 svar · 5,8k läst
·
F
Fixhjälp: Ok, ser ut att bli regn i morgon, inte värt jag målar i dag då antar jag...
4 svar · 2,0k läst
Nyfniken
Nyfniken: TS har förhoppningsvis redan fått upp sin väv eftersom tråden är ett år gammal. Ett råd till TS (eller andra i samma sits): gå till en kapellmakare/segelmakare etc för att få väven fållad. De har bättre symaskiner och grövre tråd. Syr man sånt här hemma så ser det rent ut sagt ut som skit.
11 svar · 13,7k läst
A
AndersS: Då kan jag känna mig nöjd då den som jag fått levererad ser ut som den ni kallar för norrlandstrall. Så har man lärt sig något nytt och det är att kolla vem som trycker/ levererar till virkeshandeln. Det jag köpt kommer från Bitus. Snabbkollade på deras hemsida och då fann jag också denna produkten om ni vill göra det ännu lyxigare (vet dock inte priset och är nog inte gratis)
34 svar · 23,4k läst
·
R
Rörkrökaren: Tack, får se hur det blir, ska bygga klart till kvällen :)
3 svar · 6,3k läst
estwing
estwing: Markplatta är ingen överkurs alls... Lägg en stor platta i botten...... Mvh estwing
18 svar · 9,9k läst
·
L
LangAnders: Ok Bestämde mig för att gräva bort och fylla ut med 0-18. Ingen markduk alltså. Och så blev det balkskor, men det hängde mest ihop med att jag ändrade dimensionerna och kör numera hela bygget, ram, bärlina och golvreglar i 45x195... -:)
1 svar · 1,9k läst
S
salis: Kan tilläga att det ska bli en trapp på hörnet av altanen, därför det inte finns någon plint i ytterhörnet.
1 svar · 1,6k läst
·
V
viktorj: Går altanen runt eller hörn eller löper den bara på en sida? Gör den det kanske du kan lossa de franska skruven du använt, bänna ut altanen 1cm å lägga imellan plastdistanser
8 svar · 6,1k läst
·
D
Dodger: [citat] jo, jag tänkte göra den längs hela gaveln. Men sen var frågan hur mycket man kan dra ut sen från huset utan att det ser "fel" ut. Långsidan på huset är 11,5m och det blir inget tak på altanen.
2 svar · 2,2k läst
K
knicklas: Ja, jag var tvungen att fästa bärlinan i väggen. Jag borrade först genom eternitskivorna med ett 10 mm kakelborr. Detta för att skivorna inte skulle spricka. Sedan drog jag fast bärlinan 195x45 i fasaden med ett antal franska träskruv 10x140. Gick hur bra som helst, orsakade inga fler sprickor i skivorna! [bild]
2 svar · 10,8k läst
·
A
AkutLumbago: Tackar för svaren.
4 svar · 11,4k läst
R
Riggen: Denna är ju mer eller mindre än klassiker. Tivoli Audio PAL. [bild]
7 svar · 4,4k läst
·
B
BennyK: Tack för svaret.
2 svar · 1,4k läst
B
2 svar · 1,4k läst
iSnobben
iSnobben: Låter som att du kör både hängslen och livrem så det blir nog skitbra :)
6 svar · 4,0k läst
R
Rörkrökaren: Hej! Ny på forumet här. Jag har precis köpt en 2a på 60 m2. Allt var nästintill nyrenoverat utom balkongen. Så där börjar mitt projekt! Balkongen är idag lagd med sån klicktrall (30x30) men den är i uselt skick så den blir bara att slänga väck. Jag har fastnat för rillat trallvirke, fanns på byggmax för 14,95/lpm Någon som vet huruvida kvalitén är på sånt? Tanken är att
0 svar · 2,9k läst
·
estwing
estwing: [citat] korrekt. bitarna skall juh logiskt bli 55,5 cm. men det varierar nån cm upp å ner då virket e något vridet å smla/tjockare. men dina hästar va faktiskt hemma Zynx. glad midsommar på er. mvh estwing
11 svar · 7,5k läst
iSnobben
iSnobben: Håller på med ett trädäck på mark själv och har valt 45x145 som reglar med cirka 2m mellan stödpunkterna och cc60 och det är jävligt stabilt kan jag säga :) Hade jag haft höjden på min sida så hade jag nog gjort samma typ av konstruktion som du fast med grövre bärlinor för att slippa några stödpunkter till. Jag har över 100 stödpunkter på mitt trädäck bara pga att jag inte
7 svar · 3,6k läst
·
oobum
oobum: Ja, möbeltassar fungerade inte, lossnade rätt omgående. Har iaf kontakt med Jysk och får se om detta går att lösa på något sätt.
7 svar · 3,7k läst
R
Ripper500: Du bör då välja skjutdörrar med 2-glas med U-värde från 2,9-1,7. Billigt - Skånska byggvaror Medel - Willab garden Dyrt - Santex
2 svar · 1,9k läst
V
verktygsgurun: [citat] Kom inte på namnet så jag skrev utomhus :)
12 svar · 6,3k läst
scubasteve1983
scubasteve1983: Jag sätter stolparna direkt i plinten och bultar bärlinan för golvet mot stolparna, innanför eller utanför är väl en smaksak. Där det skall vara stolpar för taket får de gå upp hela vägen till taket, och de som bara ska hålla golvet mitt under, hälftar jag in bärlinan i. På detta sätt får du ner plintarna där de ska vara, så långt ner i backen som möjligt, och det blir
16 svar · 20,1k läst
·
Anna_H
Anna_H: Nej, du kan inte göra på det sätt du beskriver, det blir 100% täckning, tyvärr. En 100% täckande häck är däremot alltid tillåtet. Så vill du ha insynsskyddet och inte vill ha häck är det nog bygglov som gäller.
1 svar · 4,7k läst
pwrdesign
pwrdesign: Tack för svar äntligen! Ja alternativet är väl att lyfta bort plattorna, gräva ur ytterligare 5 cm ungefär, lägga på markduk och sedan grus på det. Stenläggningen är ju dock relativt nygjort och jag tror att den är stabil.
14 svar · 4,4k läst
J
jangust: Hej Jag har ett par trätrappor och en träveranda som behöver oljas. Men jag vill göra rent från all påväxt. Det är svårast i hörn, invid kanter, under trappstegsutsticken och längst ned mot marken. Jag har precis rengjort en trapp med vatten, Boracol och skurborste. Men dett blir ändå en (svart) beläggning kvar på de platser som utsats minst för dagligt slitage av skor. Man kan
0 svar · 2,9k läst
K
Klicka: Jag har rengjort min trall på uteplatsen med en nilfisk patio plus. Det blev bra. Men jag fick förflytta patio plus väldigt långsamt så att det blev rent. Gick jag för snabbt så blev det ringar. Är det något jag missat? Läste i en tråd att man kunde justera höjden på sprutmunnstyckena. Har inte kollat om det går än.
0 svar · 2,3k läst
I
i-balk: Tack för tipsen! Körde på enkla 6,0x100mm ytbehandlade skruv från byggmax, spännde fast reglarna med tving och förborrade innan jag skruvade fast. Det håller än så länge men skruvhuvudena är knappast diskreta..
10 svar · 31,0k läst
estwing
estwing: hilti spikplugg 140 mm lr 170 mm mvh estwing
2 svar · 4,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.