N
Niq: Luulen, että se on huokoinen puukuitulevy. Käytettiin paljon ennen hirsitaloissa eristeenä. Levy hengittää ja päästää kosteuden ulos lähes samalla tavalla kuin puu. Ne levyt pysyvät koossa puun oman ligniinin avulla. Nykyään ne yleensä kyllästetään asfaltilla ja niitä kutsutaan silloin asfaboardiksi. Mutta on myös sellaisia, joissa on vain tervapinta ja jotka muuten koostuvat
6 vastausta · 4,6k lukukertaa
Totte_S
Totte_S: Emme välittäneet selvittää mitä tarvitaan, vaan pyysimme saada m2 hinnan työlle ja materiaaleille, pois lukien kakel/klinker. Vain täsmennettävä, että työ suoritetaan laatoitusalan sääntöjen mukaisesti märkätiloissa. Useimmat ammattilaiset pystyivät antamaan järkevän ehdotuksen tämän perusteella. He haluavat myös tietää laattojen koon voidakseen arvioida ajankäytön.
2 vastausta · 4,0k lukukertaa
Z
zankan: [citat] Naulataan karmiin ja seinään, sekä liimataan nurkat ja halutessa voi myös lyödä naulan ylhäältä alas tolppaan. Jos listat ovat valmiiksi lakattuja, riittää 5 naulaa karmiin ja 2-3 seinään. 30 mm dyckert karmiin ja 50 seinään.
3 vastausta · 5,4k lukukertaa
M
moken: [citat] Hei, et haluaisi jakaa noin summan? Olen lähettänyt sähköpostia tjalldenista tarjouksen saamiseksi noin 1½viikko sitten, mutta en ole vielä saanut vastausta :-(
2 vastausta · 4,9k lukukertaa
Jesca_j
Jesca_j: Meillä ei ollut enää tilaa jäljellä, kun olimme siellä viime kerralla, joten emme ostaneet fix ja fog, mutta otamme ne mukaan seuraavalla kerralla! Sisäovet olivat Swedoor, mutta saimme ovet talon mukana, joten emme ostaneet niitä. En tarkistanut kattotiiliä.
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
T
Tomaser: Vällingbyssä on sinulla kakelslottet, heillä on suuri valikoima hyviä hintoja. www.kakelslottet.se
3 vastausta · 2,0k lukukertaa
G
Gagga: Kiitän, & kumarran Gagga
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
G
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
T
Tomaser: helpoin tapa on liimata se...toimii oikein hyvin, on olemassa kiinnityselementtejä siihen, menee nopeammin kuin naulata
4 vastausta · 7,0k lukukertaa
H
henrik_R: On, jos en muista väärin, suuri määrä sieniä, jotka aiheuttavat lahoa, osa vähemmän miellyttävällä tuloksella :-[, osa, jotka voi kuivata. Pyydä "ystävääsi" ;) soittamaan Anticimexille.
2 vastausta · 3,7k lukukertaa
B
blofeldt: Käy ympäri foorumia, käytä hakutoimintoa. Yleisesti ottaen voidaan sanoa, että Puola kuuluu Euroopan halvimpien, ellei halvin, maiden joukkoon hintatason suhteen. Lähetä sähköpostia tai soita johonkin suuremmista tavarataloista, ja he antavat sinulle hintatietoja. Stena line:lla on esimerkiksi linkkejä suurimpiin tavarataloihin.
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
P
p_palm: ei kukaan, joka on muurannut oman maatuen leca-lohkoista?
2 vastausta · 23,1k lukukertaa
A
Allimac: Hei! Minun piti ottaa esiin paperit... (muutan sisään kahden viikon kuluttua) Siinä lukee palkisto: Kevytbetoni. Se tarkoittaa siis, että minun ei tarvitse laittaa levyjä ollenkaan, oletan. Oletin, että se on puuta. Kiitos kysymyksestäsi, minulle valkeni asia!
2 vastausta · 3,1k lukukertaa
A
akinna: Heippa! Ajattelemme lähteä itse Puolaan ostamaan rakennustarvikkeita. Katso www7.stenaline.se siellä voit klikata eteenpäin "-Ruotsin halvimmat hinnat löytyvät Puolasta". Sieltä löytyy karttoja tavarataloista, ja voit myös saada joitakin hintaesimerkkejä tavaratalojen kampanjalehdistä. Onnea matkaan!
29 vastausta · 7,0k lukukertaa
jojjeblom
jojjeblom: www.alloc.se, on kuvia. Olen asentanut Alloc commercial stone -laminaatin eteiseen, ja se näyttää erittäin hyvältä. Täytyy laittaa nenä ja silmä lattiaan nähdäkseen, että se ei ole aitoa. Saumat ovat jyrsittyjä, joten ne tuntuvat kävellessä. Mutta se oli melko paksu laminaatiksi, 11 mm, joten saatat joutua säätämään ovia alhaalta. / jojje
18 vastausta · 4,9k lukukertaa
O
Olie: Sähköasentajat ovat nyt vetäneet sähköt meidän uudisrakennukseen, mikä on aiheuttanut melko paljon reikiä katon diffuusiosuojaimeen. Pojat ovat kuitenkin alkaneet paikkaamaan repeämiä teipillä… tosin "pakkausteipillä" Biltemasta! Kävin juuri hankkimassa rullan "ikääntymistä kestävää" ja tarkoituksenmukaista teippiä, joka annetaan pojille huomenna. Mielestäni ei oikein tunnu
0 vastausta · 2,9k lukukertaa
Z
zankan: [citat] 'nuo toimivat ok….olen toki naurettavan ihastunut klassisiin programa, jotka päihittävät useimmat ovien/ikkunoiden asennuksessa….
5 vastausta · 4,0k lukukertaa
P
pleximaster: Ajattelin valaa "kelluvan" laatan leca-pallojen päälle huoneeseen, josta olen poisttanut vanhan laatan, joka oli tehty umpeen muurattuun perinnetaloon (katso minun skeletttråd på övrigt.). Kuinka paksun sen pitäisi olla ja millaista raudoitusta tarvitsen? Ajattelin käyttää rot bruk tyyppiä. Onko joku tehnyt jotain vastaavaa? t. plexi
0 vastausta · 3,2k lukukertaa
A
andreasimner: Olen mielelläni tehnyt sen... jos minulla olisi ollut aikaa. Mietin, että tekisin viimeisen ponnistuksen ennen kuin allekirjoitan jonkun "työtilauksen" ja ottaisin tarjouksen käsityöläiseltä, joka hoitaa työn + oheismateriaalit ja minä ostan ovet. Silloin voin esim. tilata Skånska Byggmaterial:ta (tai mikä niiden nimi nyt olikaan)
3 vastausta · 3,2k lukukertaa
A
andreasimner: On tulossa firma, joka laskee sen ja tekee tarjouksen... katsotaan, mihin se päätyy.
3 vastausta · 3,1k lukukertaa
F
Framerate: Tiili on numero YKSI. Täytyy olla kaikista huoltovapain materiaali? Mutta se riippuu erittäin paljon talomallista, onko se kaunein vaihtoehto. Ero sammaleisen tai kodikkaan välillä voi olla hiuksenhieno. Mielestäni. Tarkista, ulottuvatko tiilet harjan kärkiin, sillä muuten se mielestäni jää vähän vajaaksi. Harjan kärjet ovat kuitenkin työläin maalattava puutalossa. Minulla on
12 vastausta · 11,6k lukukertaa
K
kibba: Liitokset Norre: PU (polyuretaaniliima) on erittäin vahvaa, mutta se on pidettävä kunnollisessa puristuksessa, jotta se ei laajenisi. Oikein käytettynä se on vahvempaa kuin puu itse (tiedän omasta kokemuksestani, kun liimasin väärin ja yritin perua... ;) ) Käytän nykyään vain PU-liimaa, ja käyttäisin sitä ehdottomasti, jos liimaisin portaita yhteen. /Kibba
7 vastausta · 9,5k lukukertaa
F
Fiander: Toinen vaihtoehto on kietoa kaide nahkanauhalla.
2 vastausta · 5,4k lukukertaa
M
muppen: älä jätä rakoa jos haluat 3-4 mm sitten, jos erottelet ne alussa, se suurentaa rakoa. 8)
4 vastausta · 3,8k lukukertaa
DragonLady
DragonLady: Kuinka kaukana seinästä tulee olla savukanava, joka nousee kerrosta alempaa? täytyykö tämän seinän olla paloluokiteltu vai koskeeko tämä vain alakerran takan takana?
9 vastausta · 17,5k lukukertaa
H
henrik_R: Katso www.chl.chalmers.se/~lind/research/katrin.pdf Otin tarjouksen Bestalta, kun suunnittelin rakennustani Vaikuttaa yksinkertaiselta, mutta valitsin silti puutavaran
2 vastausta · 3,6k lukukertaa
S
styrman1: Missä Tukholmassa? Mene joihinkin rakennustarvikeliikkeisiin ja pyydä tarjous. Vaihdatko samalla kertaa bitumipahvin ja ruoteet? Ota ne mukaan samaan tarjoukseen.
1 vastaus · 1,8k lukukertaa
S
sybrig: Katso www.thulica.com, heillä voi olla hyvä ratkaisu? Voit myös soittaa, he ovat erittäin avuliaita! Heillä on erilaisia ratkaisuja rinteille, 'kuiva ja märkä'. Katso!
7 vastausta · 15,9k lukukertaa
T
Tomtebo: Tietääkö kukaan, onko olemassa kyllästettyä puulevyä, kuten lastulevyä tai vaneria, joka kestää veden alla olemista?
0 vastausta · 3,7k lukukertaa
K
koho11: Minun 170 m2 maksoi arviolta 400 kr/m2 sis. öljyn ja ruostumattoman naulan. Minulla on silloin pontattu paneeli. Vuoripaneeli on hieman edullisempi.
6 vastausta · 13,9k lukukertaa
D
Delprotes: [citat] Ok, kyllä tämä on täysin oikein. Märkä kipsi on terveysriski, sillä epämiellyttävä sieni (stachybotrys atra) viihtyy mielellään kipsipaperilla. Terveisin
20 vastausta · 8,9k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.