B
betula: Jos tarkoitat "Western redcedar", se tulee Amerikan länsirannikolta, Alaskasta Kaliforniaan. Arvostettu havupuu (thuja), joka sopii erittäin hyvin ulkokäyttöön ja jolla on hyvä säänkestävyys. Helppo naulata ja harmaantuu Teakin tavoin, jos sitä ei pintakäsitellä. Sinkitty naula sen sijaan ruostuu, joten käytä ruostumatonta. Haittapuolena on, että puu on kallista verrattuna
1 vastaus · 4,8k lukukertaa
C
cy_berg: Aha, kiitos! Pitäisihän se oikeastaan olla arvattavissa, olin laiska enkä koskaan kokeillut ilman 'S' ::)
10 vastausta · 9,1k lukukertaa
S
spaceas: Musta? pellavaöljy 45% + tärpätti ?
4 vastausta · 2,0k lukukertaa
B
Brugd: olen käyttänyt biltemas altanilla, osa on ruostunut torx-uratessa, mutta muuten ei mitään.
2 vastausta · 3,3k lukukertaa
spocks_beard
spocks_beard: Poista paska. Ei ole hauskaa naulata, kun asennetaan paneelia.
7 vastausta · 2,2k lukukertaa
P
phulden: oops löysin paljon tietoa valmistajan kotisivuilta www.isola.se P
1 vastaus · 9,6k lukukertaa
S
svemark: Ehkä epoksi? Muovi, joka kovettuu nopeasti ja muuttuu todella kovaksi. / Mårten.
1 vastaus · 2,5k lukukertaa
T
Tuppen_1: Olen upottanut naulat hieman, joten sain levitettyä paksumman kerroksen tasoitetta + vahvistin joillakin ruuveilla niissä kohdissa, joissa mielestäni tarvittiin. Ruuvaa kuitenkin ensin, jotta näet kuinka kauas naulat tulevat, jos alusta liikkuu hieman. Minulla tämä antoi hyvän lopputuloksen, ja nyt 2-3 vuotta myöhemmin päät ovat edelleen näkymättömiä. Mielestäni tämä oli
2 vastausta · 2,8k lukukertaa
slaskman
slaskman: Onko kenelläkään tietoa kattotiilien hinnoista? Onko halvempaa glaseerattua Saksassa, Hollannissa tai Tanskassa? Se on kai siellä, missä niitä nykyään valmistetaan.
0 vastausta · 3,1k lukukertaa
N
Norre: istuu rappaus kunnolla niin se voi kyllä pitää puoli kaakeloidun seinän. Tein sillä tavalla kellarissani. Muuten sinun täytyy ehkä siistiä sitä rapaamalla seinä uudelleen.
1 vastaus · 2,9k lukukertaa
D
David: Meillä on lastulevyjä kaikkialla paitsi paikoissa, joissa olemme suunnitelleet ripustaa paljon tai jotka vaativat ylimääräistä vakautta, esimerkiksi keittiö, kodinhoitohuone jne. Siellä meillä on OSB. Varmuuden vuoksi olemme kuitenkin laittaneet vähän ylimääräisiä tukia OSB:n taakse, mihin sijoitetaan yläkaappeja jne. Toinen syy laittaa jonkinlainen levy kipsilevyn taakse on,
35 vastausta · 37,9k lukukertaa
C
Challe: Luulen, että yrityksillä, jotka työskentelevät tämän parissa, on ajallinen näkökohta. Kuulin eräästä firmasta, joka hyödynsi tätä "virittämällä" koko talon ennen purkamista. He asettivat silmukoita ja vaijereita laattojen väliin ja sitten purkivat kaiken alle tunnissa. Tällä tavalla he välttivät kaikki tiukat vaatimukset, koska työ oli lyhytaikaista. Tämä voi olla
10 vastausta · 10,1k lukukertaa
S
sater: Mielestäni Byggmaxilla on yleisesti ottaen hyvä laatu tuotteissaan, ostamani kipsi oli "La Farge" ja mielestäni se oli hyvälaatuista. Sen sijaan huomasin, että heidän tällä hetkellä varastossa oleva masoniitti oli huonolaatuista, huokoista ja siitä puuttui se kova pinta, joka oli edellisessä lähetyksessä. Lisäksi se oli "chev" (stavning), joten eri toimituksissa voi olla eroja. En
5 vastausta · 8,5k lukukertaa
C
Challe: He ovat rumia eri hinnastojensa kanssa. En usko myöskään, että he tekevät kauppaa 60% alle kuluttajahinnan. Parasta on, että on jotain "uhata" heillä. Olen alkanut nyt tarkistaa ja yhteyteni paikalliseen rakennustarvikeliikkeeseen oli mielestäni todella hyvä. Sain hinnan yksikouruisesta kattotiilestä Vittinge. 10,67:-/kpl + alv. Soitin Beijerille ja sain alemman hinnan 10,50:- vaikka en
16 vastausta · 19,1k lukukertaa
B
Bokholmen: naulapyssy ;) silloin naulat eivät näy ja se on kätevää!
4 vastausta · 10,8k lukukertaa
S
sveag: olen myös miettinyt uudelleen ja aion laittaa laudat limittäin ja naulata ne yhteen. Mutta joka tapauksessa tarvitsen vaunupultteja kiinnittääkseni tolpat.
3 vastausta · 2,5k lukukertaa
D
dave001: Olen rakentamassa terassia, joka lepää kolmella 45x195 koolauksen kannattimella. Näiden päällä ja kohtisuoraan kannattimia vasten tulevat lattian koolaukset 45x145 (cc60) ja lopuksi terassilaudat 28x120 lattian koolausten päälle. Kaksi kannatinta seisoo pilarikengissä, mutta viimeinen kannatin kiinnitetään talon seinään, joka koostuu kevytbetonista. Onko jollakulla vinkkejä hyväksi
0 vastausta · 4,9k lukukertaa
C
Christian84: Missä suhteellisessa kosteudessa voi asentaa muovimaton betonilattialle? Ja kuinka kauan kestää, ennen kuin suhteellinen kosteus saavutetaan? Mitä eri "valmiusasteita" betonilla on?
0 vastausta · 2,3k lukukertaa
C
Challe: Tee piirustus ja lähetä se Italiaan. Se on halvin mutta myös hankalin. Ainakin puolet hinnasta. Jos tunnet jonkun, joka osaa italiaa, se on helppo nakki. Challe
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
S
styrman1: 60:- on ihan ok, jos se on sisältyen alv:iin. Äskettäin tuli hinnankorotus bendersiltä, jonka kaikki jälleenmyyjät eivät ole vielä huomanneet.
3 vastausta · 6,0k lukukertaa
Fasting65
Fasting65: Ostin sadan metrin rullan ja kaksi tuubia silikonia viidelläsadalla lasimestarilta. Niillä on ensiluokkaisia tavaroita. Rakennustavarataloissa on vain roskatuotteita.
1 vastaus · 5,9k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: mutta tiedättehän, ettei tarvitse mennä ostospaikkaan? Onhan niitä, jotka eivät tee muuta kuin käyvät kauppaa kuormalavoilla.
6 vastausta · 5,7k lukukertaa
Fasting65
Fasting65: Ok. En ole kovin hajj tunnputsersissa. Kiitos selvityksestä.
13 vastausta · 4,7k lukukertaa
J
JRG: Olen viimeistelemässä yläkerran meidän 1½-kerroksisessa talossa. Olen alkanut katsella listoja ja pohdin, onko olemassa mitään tyylikkäitä listoja, jotka asennetaan seinälle tukijalkojen kohdalle ja sinne, missä katto alkaa. Meillä on 35 asteen kulma katossa. Joku, jolla on idea, mielellään kuvia.
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
F
furvilla: Tarkista mekaaniselta pajalta tai etsi verkosta. Minä ostan Stena Metallista, mutta he eivät välttämättä ole lähelläsi. Rog
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
S
spisen: Meidän on vaihdettava yläkerran (n. 90 m2) julkisivupelti vaakapaneeliin. Meidän täytyy myös lisäeristää. 1) Mikä on kohtuullinen materiaalikustannus per m2 tähän? Noin hinta paneeli + eristys. 2) Mitä voi arvioida työkustannuksiksi? Olemme saaneet tarjouksen (vain työ) joka kattaa, pellin purkamisen, lisäeristyksen ja paneelin asentamisen = 35 000 kr. Onko se kohtuullista?
0 vastausta · 6,6k lukukertaa
jojjeblom
jojjeblom: Hei, en ole ajatellut tarvita maalata. Painekyllästetty on se, mitä ajattelin käyttää, sitten tulee öljy 1 kerran vuodessa./jojje
10 vastausta · 5,1k lukukertaa
F
Fiander: Uskon seisomaan z-panel!
1 vastaus · 4,2k lukukertaa
S
sater: Hienoa, minullahan on k-rauta lähellä :)
8 vastausta · 3,1k lukukertaa
O
opelhenke: Olen repinyt lattian auki ja tilaa on runsaasti seistä ja suihkuttaa, joten se on varmaan hyvä tapa, sillä vain puupalkit ovat jäljellä. Pitäisikö maata ja kiviäkin suihkuttaa? Käykö autonmaalausmaski tätä tarkoitusta varten? Opelhenke
2 vastausta · 16,7k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.