Harkitsemme ostaa talon, jonka julkisivu on setripuuta. Paikka on melko altis (kova tuuli ja lähellä merta). Voiko setripuun jättää sellaisenaan vai täytyykö se öljytä (ja jos kyllä, niin kuinka usein)? Meillä ei ole mitään sitä vastaan, että julkisivun väri muuttuu, mutta haluamme tietenkin, että julkisivu säilyy mahdollisimman pitkään.
 
Kiitos linkistä! Vaikuttaa siltä, että voi tehdä kumpaa tahansa, mutta ei ole mitään takeita siitä, että käsittelemätön cederträ ei altistuisi mustahomeelle. Kun aloittaa öljyämisen, se tulisi toistaa joka 4. vuosi.
 
Eihän se voi olla väärin pinnan käsitellä.. vai ? ???
 
Vastaukseni, kun ostin setripuuta, oli että altistuneet osat öljytään joka 4. vuosi ja muut osat noin 8. vuoden välein. Öljyssä, jota cederträväst myy, on mustahomeensuoja.
 
Mielestäni se näyttää hienolta seetrin kanssa! Mutta miten se on hinnan suhteen?
 
Minun 170 m2 maksoi arviolta 400 kr/m2 sis. öljyn ja ruostumattoman naulan. Minulla on silloin pontattu paneeli. Vuoripaneeli on hieman edullisempi.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.