13 866 lukukertaa ·
6 vastausta
14k lukukertaa
6 vastausta
Setripuu - öljytä vai ei?
Harkitsemme ostaa talon, jonka julkisivu on setripuuta. Paikka on melko altis (kova tuuli ja lähellä merta). Voiko setripuun jättää sellaisenaan vai täytyykö se öljytä (ja jos kyllä, niin kuinka usein)? Meillä ei ole mitään sitä vastaan, että julkisivun väri muuttuu, mutta haluamme tietenkin, että julkisivu säilyy mahdollisimman pitkään.
Kiitos linkistä! Vaikuttaa siltä, että voi tehdä kumpaa tahansa, mutta ei ole mitään takeita siitä, että käsittelemätön cederträ ei altistuisi mustahomeelle. Kun aloittaa öljyämisen, se tulisi toistaa joka 4. vuosi.
Klikkaa tästä vastataksesi