Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Ola78: [citat] Joo, voin olla samaa mieltä kanssasi maalista. Jos muuri tulee niin kuumaksi, tuskin riittää 1 dm palavaan materiaaliin ja maalikaan ei varmaankaan kestäisi siinä tapauksessa. Tuo oli minun nuohooja, joka sanoi näin, mutta en ole huomannut mitään meidän piipussa ja se on maalattu tavallisella rappausmaalilla. Soita sinä nuohoojalle, ovatpa myös he, jotka tarkastavat kaiken
Fasting65: Luulin, että vastasit kysymykseeni viestissä nro 21, jossa esitin suoran kysymyksen sinulle, mikä suosituksesi aloittajalle oli. Olisi silti mielenkiintoista saada laajempi kuva siitä, miten yllä oleva ongelma voidaan ratkaista, jos - rakentaja henke - antaisit hieman yksityiskohtaisemmat vastaukset siitä, miten ajattelet. Onhan tämä kuitenkin itse rakentajien foorumi, jossa ihmiset
kinshasa: Kiitos hyvästä ehdotuksesta - googlasin esiin muutamia mielenkiintoisia malleja. Yst. terv. Jörgen
Mikael_L: Ja OK. En tiedä mitä man brukar valita. Mutta että korkeus pitäisi olla jotain ulkoseinän eristepaksuuden ja yläpohjan eristepaksuuden välillä on kai aika selvää. Jos korkeus c on yhtä suuri kuin seinän eristepaksuus, se tarkoittaa käytännössä, että seinät ovat "hieman korkeampia" ja katto "hieman pienempi" eristyksellisesti. En liioittelisi tätä, ainakaan jos talossa on
Hus-kvarna: Hei! Olen parhaillaan remontoinneessa eteistä sisäänkäynnillä täällä kotona. Talo on päällystetty tiilillä, tuulensuojalevyllä ja sitten mahdollisesti jonkinlaisella kevyemmällä eristeellä. Sen jälkeen jonkinlainen ohut pontattu seinä. Mielestäni tämä seinä on melko kylmä (siinä on aikaisemmin ollut ilmarako ja ohut ulkoseinä). Ajattelin nytkin tehdä ilmarakon
Badkarl: [citat] Hei TheStills ja kiitos vastauksestasi. Seinä ei ole puuta. Käsittääkseni piirustuksen mukaan sen pitäisi olla tiiltä (kokomusta tarkoittaa tiiltä). Jos se on totta, niin tiilessä on paljon rappausta.
Matti_75: Aamut ovat ainoa aika vuorokaudesta, jolloin puhelin on hiljainen ja saa jotain tehtyä.
mape17: Hei Minulla on talo, joka on rakennettu vuonna 82 (Prefab oli valmistaja). Lattiarakenne näyttää seuraavalta ylhäältä alaspäin. Matto/Parketti Lumppapp 22 mm lattiallasta (mahdollisesti 0,2 mm muovi, en ihan muista, mutta luulen, että oli, se saattoi myös olla styroksin alla) 60 mm styroksieristys 100 mm betonilaatta 300 mm kapillaarikatkoskerros (soraa jossain muodossa) Sen jälkeen maa
cederbusch: Anteeksi, jos lainaan ketjua hieman. Jos aikoo laskea kattoa niin, että pottat mahtuvat, miten silloin tehdään, jotta potta makaa oikein ja mielellään tiiviisti kipsiä vasten? Liimataanko kiinni kipsiin ennen kuin ruuvataan levy kiinni kattoon?
byggare henke: jos aiot eristää enemmän, on hyvä idea suunnata seinä myös. muuten olisit saanut vain rummun, jos olisit tehnyt kuten oskis 123 vinkkasi
Jobo123: mietin myös möbelspottar, katson jaksanko alentaa, katon korkeus laskee kuitenkin noin 3-4 cm silloin, täytyy kokeilla! mutta kiitos vastauksistasi!
calle336: ja, sellainen saha olisi kiva saada myös. mutta olen juuri ostanut vedprocessor joten varmaankin pysyttelen siinä :)
Jan-Å: [citat] Se valuu eristeeseen, siksi varmaan rakennetaan sellainen ilmanraonta, kuten kuvailit edellisessä viestissäsi. KTS:lle neuvoisin joko seuraamaan Mikael_L: n rakennusneuvoja tai jättämään eristämättä tai olemaan säilyttämättä kosteita tavaroita tilassa. Suunnitelmasi rakentaa eristetty tila ilman ilmanvälejä seinissä ja katossa rakennukseen, joka alun perin on suunniteltu
byggare henke: ei kipinöintiastia siis? toivottavasti tykkäät siivota sitten
byggare henke: voisit kokeilla leikata ne levyiksi. mutta ne todennäköisesti lepattavat silloin. älä unohda vettä altaaseen
santos: Aja platons systeemi matolla ja 20 tai 40 mm solumuovilla ja tuuletetut lattialistat. Minulla on se itse yhdessä huoneessa eikä ole ongelmia mahdollisen kosteuden siirtymisen kanssa seinissä.
nilspelle: Hieman pitkä matka matkustaa vain yhden masonite-levyn vuoksi Jämtlandista Rundvikiin :)
Jan-Å: Minulla on aina ollut vanha ovi jäljellä, kun olen korjannut kylpyhuoneita taloprojekteissamme, silloin olen ruuvannut/liimannut uuden tammikynnyksen vanhan päälle. Kyllä siitä tulee kunnon reuna ylitettäväksi :)
Mikael_L: Kun kyseessä on äänieristys, TS:n tulisi tietysti asentaa (vähintään) kaksoiskipsilevy. Ja eikö laadukas kipsimolly kanna melkein 100kg kuorman?
kia2: Meillä oli rakennustyöntekijöitä, jotka korjasivat kylpyhuoneemme. He jättivät jälkeensä Byggelement TEBO 12 mm ja Montagebricka TEBO. Nyt ajattelin käyttää näitä keittiössä, jossa aiomme laatoittaa uudelleen. Tässä on kuvia / kuvaukset sekä rakennuselementeistä että kiinnityslevyistä. [bild]
fredtiger: Olen ostanut uuden talon, jossa on noin 5 metriä sisäseiniä, jotka on rakennettu yksinkertaisesti yhdellä kipsilevyllä + 70 mm runko + yhdellä kipsillä. Ajatukseni on tukea näitä seiniä levyllä (osb/vaneri) ja sitten kipsillä. Seinät on vain kitatut ja maalatut, joten ei erityisen työlästä, mutta vain osa seinästä on sisäseinä, ja loput on ulkoseinää. Tämän vuoksi en halua
Stew: [citat] Jo, siinä voit olla oikeassa. Jätän muovin kokonaan pois. Nyt minulla on tuuletettu lattia, jossa on kaksinkertaiset kanavapuhaltimet, jotka puhaltavat ilmaa sisään. Toivon, että tämä voi auttaa pitämään kosteuden poissa.
styrman1: Minä ja varmasti 50% kaikista talonostajista kieltäytyvät tasakatosta, mikä todennäköisesti vaikuttaa arvoon erittäin negatiivisesti tulevassa myynnissä.
Ola78: Mittaa seinäsi paksuus ja vähennä 26 mm kipsilevyille. Tämä mitta on se, mitä sinun tulee käyttää seinän rakentamiseen tarkoitetuille lankuilla. Aseta tällainen lankku jokaiseen reiän reunaan ja poraa reikiä niiden läpi seinään. Laita sitten tulpat ja ruuvaa ne paikoilleen. Näiden alle aseta uusi lankku vaakasuoraan, jonka naulaat pystylankkujen päätypuuhun. Sitten aseta
Farzan: Hempularen, se on kai lattiamasoniittia jota tarkoitat? Se on noin 6 mm paksu ja "pontattu" tai pitäisikö sanoa uritettu reunoista niin, että levyt voidaan liimata limittäin. Lattiamasoniittia voi asentaa kokonaan kelluvasti (vain itsessään liimattuna) ja muovimatto liimattuna päälle. Se pysyy vakaasti masoniitin ja maton omalla painolla. Se ei kuitenkaan ole kuinka vahvaa tahansa.
anaitis: Siellä missä asut, voisin kuvitella vain ruostumatonta.
Mikael_L: [citat] Kuulostaa siltä, ettei kyseessä ole mikään suurikaan pilarikuorma. Sen pitäisi voida johtaa alas kantavan seinän kautta ja sitten laattaan ilman liian suuria ongelmia. Ainakin minun mielestäni ...
bax: Aika kysyä lasimestarilta. Istuin kerran saunassa, joka oli rakennettu parvekkeelle. Siinä oli lasiruudut lattialla, joten näki suoraan alas, 4m, se oli aika siistiä.