Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
petersson79: Tehdäkö kaikki itse vai ulkoistaa? Veikkaisin, että jossain 800-990k välillä on todennäköinen... On niin valtavasti asioita, joita ei tule ajatelleeksi... Ja jos talo on niin vanha, niin on todennäköisesti aika vaihtaa kaikki sähköt, ehkä noin 100k lisää... Joten noin miljoona kuulostaa varmaan järkevältä...
Glufsglufs: Voi olla rasittavaa, jos ei ole puhunut hallituksen kanssa ja sitten rikkoo toisten asuntojen ilmanvaihtoa. Sama kysymys on voinut tulla esiin joltakulta muultakin, mutta sitä on voitu hylätä tutkimuksen jälkeen, koska seinät eivät ole tarpeeksi vahvoja. Entä jos ne, jotka asuvat yläpuolella/alapuolella, saavat saman idean eivätkä puhu hallitukselle, ja seinä heikkenee niin, että se
Yrrol: Tulevassa kylpyhuoneessani joudun rakentamaan ylimääräisen seinän yhteen kulmaan, koska viemäriputket ja muut menevät ylös toiseen kerrokseen. Aluksi ajattelin tehdä vähän kivoja pieniä hyllyjä tähän seinään, joihin voisi laittaa kukkia tai shampoopulloja.. Mutta... nyt mietin, eikö olisi siistiä rakentaa kalasäiliö sen sijaan, jollain tiiviillä tavalla... Mutta jos se
KarinC: Ei se ollutkaan niin paha. Katselin vähän alapuolta, se näyttää olevan kiinni kuin kallio, ikään kuin muurattu paikalleen. Ehkä sitä ei edes saa pois yhdessä kappaleessa? Mitä maksaa uusi marmori, tai mieluummin jokin muu, mielellään vähän tummempi kivilaji. Vinkkejä otetaan mielellään vastaan :)
SBH: kaksi tuntia rakennusmaxissa. hienoa puuta jos haluaa rakentaa jotain pyöreitä muotoja. tilata paketti beijeristä, he saavat palauttaa 10-15 sääntöjä iso ero.
kia2: Ei vastauksia. Hmm. Ajattelin kuitenkin kertoa, mitä olen tehnyt. Kävin rautakaupassa ja kyselin siellä vähän asioita. Suositeltiin käyttämään 45 x 45 rimoja. Mutta hän ei suositellut kyllästettyjä, koska se on lasitetulla parvekkeella. Minulle suositeltiin käsittelemätöntä puuta - ja sitten hän sanoi, että puun voisi käsitellä jälkeenpäin. Horisontaaliseen puuhun minulle
Helioz: Riippuu, kuinka pitkän käyttöiän haluat puutavarasta saada. Råspånt kestää sen, mutta harmaantuu melko nopeasti ja näyttää tylsältä, mutta kestää vähintään 5-10 vuotta, arvelisin. Varmista vain, ettei se lepää mitään betonia vasten ja että kaikki vesi voi valua pois. Käytä myös kokoa 22x95, jotta se kestää pidempään. Jos käytät råspåntia, liimaa laudat yhteen
Fröberg: Hei, Aion rakentaa terassin heti, kun lumi ja routa ovat kadonneet maasta. Olen ajatellut asentaa yhden tai useamman purjekankaan. Kuinka voin tehdä tukevia kiinnityspisteitä maahan, jotka kestävät 15-20 neliömetrin purjeen? Olen vuokrannut kaivinkoneen ensi viikonloppuun mennessä erilaisia maanrakennustöitä sekä plinttien reikien kaivamista varten. Jotain tukevaa tarvitaan maahan, mitä
JeRo: Katsotaanpa, ehkä minun pitäisi tehdä kuten te ehdotatte, en voi luvata, että tuttavallani on nobelpris puusepäntyössä. //JeRo
Emilestjernlof: Hei! Olen tekemässä asunnon remontointia ja pohdin, pitäisikö asentaa eräänlainen sisäosa, johon voi liittää mekaanisen tuulettimen, joka sitten puhaltaa ulos lämpimän ilman ja siten lämmittää koko asunnon erittäin nopeasti ja tehokkaasti. KUITENKIN, se on katastrofaalisen ruma verrattuna tavalliseen muurattuun avotakkaan. Ja koko, ikkuna, materiaali, kustannukset jne. ovat
Stefan Bengtsson: [citat] Samoin koen sen. Sen sijaan käytän centreringsgrunkat, jotka tulivat dosfräsien mukana, onnistuakseni mittaamaan keskuksen rasiasta. Tietenkin voi yhtä hyvin valmistaa omia centreringsgrunkat, ideana on mitata rasian keskus.
Immobil: Polyeteeni ei ole helppo liimata, mutta tämä pitäisi toimia: 3M Scotch-Weld 90 Vahvaliima Täydellinen liima muoveille (myös polyeteeni ja polypropeeni) puuta, metallia ja monia muita materiaaleja vastaan. Erittäin sopiva korkeapainelaminaattien liimaukseen pöytiin, kaappeihin ja hyllyihin. Korkea alkulujuus ja lopullinen lujuus. Nopeat kuivumisajat. Lämmönkestävyys jopa 71 °C
jonatannn: Yksi vaihtoehto onhan tämä myös. Tietääkö kukaan mistä näitä voi ostaa Göteborgissa? http://7stera.se/prod.htm
krr: Kiitos vastauksesta! Saanko kysyä mikä aloitushinta oli? Olen nähnyt hintoja 1000-3000 kr vain uuden profiiliteräksen valmistuksesta :(
mycke_nu: Ei mitään generalskarvar kuten sanottu. Kiinnitä OSB muutamalla ruuvilla ja ruuvaa sitten kipsilevy pidemmillä ruuveilla OSB:n läpi koolauksiin.
lajsiiwan: Seuraa mitä norrbottenstorpet kirjoitti. Työssä menemme aina BKRs ohjeiden mukaan ja käytämme aina märkätilakipsiä kylpyhuoneissa.
Enk Projektet: Metallissa se ei toimi hyvin, mutta vanhoissa kipsi-, leca-, kevytbetoni-, siporex- ja vastaavissa materiaaleissa ne ovat loistavia. Jos olet osunut suoraan metallirankaan, se saattaa toimia kipsiankkurilla (molly), mutta se ei ole varmaa. Jos voit siirtää vähän johonkin suuntaan, luulen että se on helpompaa/parempaa.
jeppeknaster: Jos ei ole ollut mitään palkkia ikkunan päällä, en näe miksi tarvitsisi sellaisen, jos ei levennä vaan vain sahaa alaspäin. Lisäksi sinulla ei ole samaa kuormitusta päädyssä kuin pitkällä sivulla. Päädyssä voi yleensä tehdä aukkoja ilman vahvistusta (ainakin puutaloissa, joissa on puuverhous). Nyt en ole ammattilainen, joten odotan mielelläni, että joku kokeneempi voi
Ralf56: Olen tarkistanut niin hyvin kuin voin ja se vaikuttaa aivan hyvältä. Ajattelin kiinnittää paneelin niin lyhyillä ruuveilla, etteivät ne lävistä peltiä, vaan ainoastaan tukirakenteen. Pellin poistaminen vie varmaan viikon.
Mr_T: OK, ymmärrän sen ja olen taipuvainen vetäytymään... Yksi tekijä on, että aiomme laittaa uuden katon keväällä uudella pontilla jne., joten silloin on mahdollista "päästä käsiksi" ylhäältä jos siitä on jotain hyötyä?
Jan-Å: Kuva on kyllä tarpeen, jos haluaa vastata jotain muuta kuin arvauksen. Mutta siihen asti arvaan seuraavaa, kyllä ne ovat kantavia, sillä vaikuttaa naurettavan ylimitoitetulta asettaa 2 150x150 alttarille. Todennäköisesti löysivät jotain kaakeliuunin takaa, joka piti piilottaa, siksi alttari. Tai sitten siellä asui ennen teitä uskonnollisia ihmisiä, jotka halusivat tukevan ja kestävän
gaia: slog Mapei Antique ja löysin tietoa englanniksi, jossa sanotaan, että se on sementitön... se on hyvä asia. Sarjassa Antique on tuote, jota käytetään ohueen (5mm) kerrokseen ja sitten toinen tuote, jolla rappaus tehdään ensimmäisen päälle. Esteen pitäisi sitoa kloridisuolaa (Venetsiassa?) ja estää niiden läpäiseminen. Veikkaan hydraulista kalkkia + lisäaineita, kuten
Helioz: Vinkki voi olla asentaa rehuastiat klinkkerisokkelin yläpuolelle, jolloin ovikarmin "aloitus" on luonnollisempi.
Jan-Å: [citat] Ei, yhtäkkiä lattialämmitys ei olekaan niin kiinnostavaa. Voin vain toivottaa onnea ja toivoa, että leikkaus sujuu hyvin ja että äiti ja lapsi pärjäävät synnytyksessä!
magnushasselqvist: Hei ja kiitos Se oli nopeaa !!! Ystävällisin terveisin Magnus