Hei!

Talonani vuosimallia -39 on laudoitusta katon alapuolella kaikissa kellarin huoneissa. Kun työnnän meisselin rakoon, putoaa sahanpurua, jotka oletettavasti toimivat eristeenä.

Nämä laudat, onko niillä jokin muu tarkoitus kuin pitää sahanpurut paikoillaan?
Voiko ne purkaa turvallisesti ja asentaa eristeet sekä kipsilevykatto tilalle?
Vai onko niillä jokin kantava tehtävä?

Minulla on täsmälleen sama kotonani - Talo vuodelta 49. Omassani on paneelin päällä masoniittia.
Yksi ratkaisu on säilyttää paneeli ja ruuvata kipsilevy suoraan siihen kiinni - Ellet todella halua poistaa kaikesta purusta ja lisätä uutta eristystä.
Jos katto ei ole liian vino, valitsisin ratkaisuksi ruuvata kipsilevy suoraan siihen.

"laudat" eivät todennäköisesti ole kantavia millään tavalla.

Vaneri-levyt ovat vanhan puukiuan ympärillä, jotka aion pian purkaa! Mietin sähkön asentamista kellarissa ja silloin katto on sopiva paikka! Uskotko, että voisi työntää keskelle laudan, jotta pääsee laittamaan muutamia vp-putkia? Vai romahtaako sieltä paljon purua alas? Sitten aion kiinnittää kipsilevyn suoraan päälle!

Haluaisin kuitenkin spotit kellariin, mutta huonekorkeus ei riitä katon laskemiseen. Aukkojen sahaaminen ja purkkien asentaminen vie varmasti paljon työtä, kun ajattelee kaikkea purua!

Miten olet hoitanut valaistuksen kellarissa? (En aio käyttää kellaria kylmäkellarina, vaan pienenä tv-huoneena... joten en halua niitä käytännöllisiä loisteputkivaloja!)

Se tulee varmasti romahtaa aika paljon, jos otat yhden laudan pois.
Minun sähköni on teräsputkissa katossa ilmanpå asennettavien rasioiden kanssa, ja tavoitteeni on säädellä alas noin 15-20mm ja laittaa kipsiä siihen, jotta saan kipsin samalle tasolle kuin rasiat ja käytän huonekaluspottivalaisimia (halogeeni) tai LED-spottivalaisimia säilyttääkseni huonekorkeuden. Siten vältyn "potilta" lyhyesti sanottuna...
Minulla on reilut 2200 aluksi, ja minulla on "varaa" uhrata pari senttimetriä.

mietin myös möbelspottar, katson jaksanko alentaa, katon korkeus laskee kuitenkin noin 3-4 cm silloin, täytyy kokeilla! mutta kiitos vastauksistasi!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.