Olen ostanut uuden talon, jossa on noin 5 metriä sisäseiniä, jotka on rakennettu yksinkertaisesti yhdellä kipsilevyllä + 70 mm runko + yhdellä kipsillä. Ajatukseni on tukea näitä seiniä levyllä (osb/vaneri) ja sitten kipsillä. Seinät on vain kitatut ja maalatut, joten ei erityisen työlästä, mutta vain osa seinästä on sisäseinä, ja loput on ulkoseinää. Tämän vuoksi en halua rakentaa seinää olohuoneeseen päin, koska minun pitäisi sitten jatkaa jo olemassa olevan vakaan rakenteen yli. Lisäksi olohuoneen kattokorkeus on 4 metriä. Vaihtoehto, jota ajattelen on purkaa seinä takapuolelta, leikata osb/vaneri sopimaan runkojen väliin ja kiinnittää se kanttirautojen avulla runkoihin. Sitten täytän eristyksellä (auttaako tämä tekemään seinästä jäykemmän?) ja lopuksi asennan osb/vanerin + kipsin tavallisella tavalla, koska tällä puolella seinää ei ole ongelmaa lisätä 12 mm.

Olen miettinyt ratkaisua, jossa levy asennetaan takaa/sisältä kipsiä vasten - mitä mieltä olette tästä ratkaisusta? Tarkoituksena on ennen kaikkea tukevuus, laadun tunne (välttää seinän koputtelun aiheuttama "kolina") ja akustiikka. Lisäksi haluan tietysti ripustaa tauluja jne. ilman, että tarvitsen etsiä runkoja.

Eli juuri ne punaiset seinät tuetaan!

• Käsintehty pohjapiirros talosta, jossa keittiö, olohuone ja makuuhuone. Olohuoneen molemmilla puolilla punaiset merkinnät sisäseinien kohdalla.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.